Pyszne.pl rusza z drugim pakietem wsparcia dla restauracji
Pyszne.pl, największy serwis do zamawiania jedzenia online w kraju, wprowadza specjalne środki wsparcia restauracji. Jest to odpowiedź firmy na zwiększające się restrykcje dla przemysłu gastronomicznego na rynkach Europy oraz świata, spowodowane koronawirusem.
Choć większość restauracji powiązanych z Pyszne.pl zanotowało w ostatnim czasie wzrost dochodów, nowe obostrzenia wynikające z pandemii oznaczają znaczne obciążenie dla dużej części z nich. Mowa tu przede wszystkim o punktach gastronomicznych, generujących przeważającą część swoich przychodów ze sprzedaży na miejscu, i w których dostawy jedzenia stanowią mniejszą część modelu biznesowego. Drugi pakiet wsparcia Pyszne.pl, następujący po pierwszym, wprowadzonym w marcu 2020, ma na celu natychmiastowe wsparcie dla restauracji będących w grupie największego ryzyka.
Pakiet zawiera:
▪ 25% zniżki prowizji dla wszystkich restauracji korzystających z usługi dowozu realizowanej przez Pyszne.pl
▪ zniesienie prowizji dla nowo zarejestrowanych, niezależnych restauracji
▪ zniesienie prowizji przy zamówieniach z odbiorem w lokalu, krok który został tymczasowo wprowadzony w marcu 2020
▪ możliwość odroczenia opłat dla najbardziej poszkodowanych restauracji - na ich wniosek
Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl oświadczył:
“Rok 2020 był ekstremalnym wyzwaniem dla sektora gastronomicznego przez obowiązkowe zamknięcia oraz restrykcje nałożone na czas pracy lokali w Polsce. Wiele restauracji doświadcza trudności w utrzymaniu opłacalności biznesu, a w niektórych przypadkach - utrzymaniu się na rynku. Jako lider w sektorze zamówień jedzenia online chcemy wesprzeć ich działalność w czasie kryzysu, dlatego też uruchamiamy kolejny pakiet wsparcia dla restauracji, które zostały najmocniej poszkodowane.”
Zniżka prowizji dla restauracji korzystających z dowozu Pyszne.pl wchodzi w życie od niedzieli 25 października, pozostałe punkty pakietu wchodzą w życie natychmiastowo, do czasu ponownego otwarcia lokali.
Pyszne.pl skupia się również na:
▪ pozyskiwaniu zamówień i klientów dla restauracji partnerskich
▪ przyspieszonym rozwoju usługi dostawy Pyszne.pl - do końca roku obejmie ona 23 miasta
▪ poszerzeniu strefy dostaw realizowanych przez flotę kurierską Pyszne.pl w obecnie wspieranych miastach
▪ zatrudnianiu setek nowych dostawców oraz pracowników do obsługi restauracji
Na dzień dzisiejszy Just Eat Takeaway.com, którego częścią jest Pyszne.pl, przeznaczyło 30 milionów euro na wsparcie restauracji na całym świecie oraz około 6 milionów euro na wsparcie pracowników służby zdrowia, w tym w Polsce. Firma będzie kontynuowała wprowadzanie nowych form wsparcia.

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.