Komunikaty PR

"Rowerów nie zabraknie. Wyzwaniem dostępność konkretnych modeli"

2021-04-16  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Wywiad ( 0.07 MB )

Grzegorz Grzyb wskazuje w wywiadzie, że przed branżą rowerową kolejny bardzo dobry sezon, mimo że może przesunąć się w czasie. – Na rynku nie powinno zabraknąć rowerów, ale mogą być problemy z dostępnością konkretnych modeli – mówi wiceprezes Rometu.

Jak pandemia wpłynęła na rynek rowerowy?

Pandemia sprawiła, że wielu Polaków przesiadło się na rowery, wybierając jednoślad jako najbardziej bezpieczny i komfortowy środek transportu. Kolejnym aspektem, który napędza rynek, jest wzrost sprzedaży rowerów elektrycznych. Romet jest producentem z wieloletnim doświadczeniem, który potrafi wyczuwać oraz kreować trendy. Wsłuchujemy się w głos naszych klientów, których świadomość na temat rowerów elektrycznych jest coraz większa. Bezwzględnie, zainteresowanie jednośladami jest ogromne. Rower stał się modnym, ale również praktycznym środkiem transportu, który zyskał w pandemii. Możemy przemieszczać się komfortowo, szybko i bezpiecznie. Podejmować aktywność fizyczną bez względu na okoliczności. Wzrosty, które są zauważalne w całej Europie, wywierają wpływ na rozwój segmentu rowerów elektrycznych. Tak popularne tam eBike’i stały się najważniejszym środkiem transportu w mieście. Widzimy w tym obszarze spory potencjał także na rodzimym rynku.  

Czy ten boom na rowery już minął? Czy dalej utrzymuje się na wysokim poziomie?

Zapotrzebowanie na rowery jest zdecydowanie większe niż w latach poprzednich. Swoisty boom rozpoczął się w maju ubiegłego roku, po zakończeniu pierwszego lockdownu. Polacy wyszli z domów i byli spragnieni ruchu na świeżym powietrzu. Rekreacyjna jazda na rowerze stała się powszechna - również  z powodu niewielu alternatyw- siłownie od wielu miesięcy pozostają zamknięte. Przed nami wiosna i zarazem start sezonu rowerowego w Polsce – rowerów na rynku pewno nie zabraknie, ale realnie patrząc mogą być problemy z zakupem modeli z wybranych grup tych najbardziej pożądanych, konkretnych modeli rowerów.

Czego możemy się spodziewać w tym sezonie?

Jako producent, produkujemy liczbę rowerów na podobnym poziomie, jak w analogicznym okresie w poprzednich latach, jednak zapotrzebowanie na rowery jest zdecydowanie większe i na pewno wpłynęła na to sytuacja związana z COVID-19. Wszyscy zauważamy, jak epidemia zmienia podejście do potrzeb życiowych. Rower stał się naturalnym wyborem jako środek transportu. Zaczął powszechnie dominować jako bezpieczny, bo indywidualny pojazd na dojazdy do pracy. Częściej też niż dotychczas jest wybierany rekreacyjnie, jako sposób na utrzymanie zdrowia i dobrej kondycji fizycznej. Robimy wszystko, co jest możliwe, aby sprostać oczekiwaniom klientów i zagwarantować dostępność naszych rowerów – pomimo problemów, jakie obserwujemy w branży rowerowej związanych z zapewnieniem ciągłości łańcuchów dostaw, które niewątpliwie będą miały wpływ na przesunięcie w zatowarowaniu sklepów rowerowych na początku sezonu. Zważywszy na tę sytuację, wszystko wskazuje na to, że tegoroczny sezon rowerowy przesunie się w czasie, będzie dłuższy, ale jesteśmy przekonani, że będzie to kolejny dobry sezon dla całej branży rowerowej.

Jakie rowery kupujemy? MTB, miejskie czy gravele?

Sklepy rowerowe nie mogą narzekać na brak zainteresowania, dlatego wszystkie kategorie cieszę się dużą popularnością. W ostatnich latach rynek zawojowały gravele i wciąż mogą pochwalić się największą dynamiką wzrostu. Są one odpowiedzią na potrzeby rowerzystów ceniących sobie szybkie pokonywanie kilometrów i tę wszechstronność, jaką daje rower gravelowy – komfort pokonywania bardzo zróżnicowanego  terenu typu: szuter, błoto, piach, szosa. Jak już wspomniałem, obecnie na fali wznoszącej znajdują się rowery elektryczne. To przede wszystkim jeszcze większa przyjemność i  komfort jazdy – kto raz spróbował, będzie wiedział, co mam na myśli. To większe zasięgi i liczba pokonanych kilometrów. Kapitalnie wyrównują też szanse w zakresie różnic kondycyjnych w sytuacjach, kiedy wybieramy się na wspólne, rodzinne wycieczki.

Do rowerów podchodzimy typowo amatorsko czy profesjonalnie? Romet w swojej ofercie ma ramy karbonowe – jak dużo jest ich produkowanych/ sprzedawanych w porównaniu do tych tradycyjnych, aluminiowych?

Przede wszystkim sukcesywnie rośnie świadomość na temat rowerów, ich zastosowania, zasad użytkowania czy odpowiedniego przygotowania do sezonu. Można pokusić się o stwierdzenie, że z rowerami jest podobnie jak z bieganiem. Z każdym kolejnym biegiem, podnosimy sobie poprzeczkę na przykład poprzez planowanie startów w zawodach, zwiększając kilometraż. Rekreacja przeradza się w pasję, bez której wiele osób nie wyobraża sobie życia. Widzimy jak zmieniają się tendencje zakupowe. Polacy chętniej sięgają po droższe, lepiej wyposażone modele. Wszystko to przekłada się na fakt, że w  przypadku naszej firmy dynamika sprzedaży modeli sportowych, karbonowych to wzrost ponad 100% rok do roku.

Ile wydajemy na rowery?

Ostatnie badanie zrealizowane na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego wskazuje, że konsumenci zdecydowanie częściej kupują nowe rowery, a o ich wyborze decydują kolejno cena, design oraz jakość. Średnia kwota przeznaczona na zakup wynosi około 1150 zł. Natomiast to co obserwujemy jako producent i  również w przypadku naszych rowerów - zauważamy większą chęć sięgania po droższe modele. To, co równie ważne, widać bardzo pozytywny trend i cieszy to, że Polacy coraz chętniej zaglądają do profesjonalnych, wyspecjalizowanych sklepów, gdzie mogą liczyć na fachowe doradztwo eksperta, indywidualne podejście oraz kompleksową obsługę w  doborze części, akcesoriów czy odzieży.

Wzrosło zainteresowanie rowerami elektrycznymi?

Prognozy Europejskiego Stowarzyszenia Rowerowego wskazują, że do 2025 roku sprzeda się 5-6 mln rowerów elektrycznych, z czego 70% z nich będzie produkowanych w Europie. Są one przyszłością całej branży. Dostrzegamy ten rosnący trend, który jest już także widoczny w Polsce. Wskazują na to badania i prognozy PSR. Z ostatniego raportu badań przeprowadzonych na zlecenie PSR wynika, że świadomość Polaków na temat rowerów elektrycznych sukcesywnie rośnie. My również jako producent koncentrujemy się na tym obszarze, ponieważ widzimy w nim ogromny potencjał. Mając na uwadze tak mocny trend na rowery elektryczne, wprowadziliśmy do produkcji dedykowane ramy do „elektryków” do takich grup rowerów jak City, trekking, Cross i MTB i jest to prawdziwy przełom w naszej branży. Jesteśmy przekonani, że w najbliższym czasie popyt na rowery elektryczne  w naszym kraju w najbliższych latach będzie jeszcze większy.

Romet w swojej ofercie ma również inne jednoślady, jak tutaj wygląda sprzedaż/ zainteresowanie?

Rynek motocykli ulega dynamicznym i intensywnym zmianom również wywołanym przez pandemię. Zauważalny jest spadek sprzedaży, ale liczymy, że już wkrótce sytuacja wróci do normy, a skutery, motocykle czy motorowery będą ponownie tak intensywnie użytkowane, jak jeszcze przed wybuchem koronawirusa, gdy znów będziemy mogli swobodnie przemieszczać się, cieszyć się z podróży oraz motocyklowych wypraw. Jesteśmy przekonani, że jak tylko ten rynek wróci do normy sprzed pandemii, utrzymamy pozycję lidera w tym segmencie, jak w poprzednich latach.

Marka Romet została nagrodzona tytułem Superbrands 2021. Czemu zawdzięcza to wyróżnienie?

Nasza marka już po raz czwarty z rzędu została nagrodzona tytułem Superbrands, co jednoznacznie wzmacnia naszą pozycję rynkową. Wyróżnienie otrzymaliśmy w kategorii „Sport i akcesoria sportowe”. Co najważniejsze, wszyscy laureaci zostali wyłonieni w oparciu o niezależne badanie konsumenckie. Romet uzyskał najwyższą punktację, biorąc pod uwagę rozpoznawalność marki oraz skłonność do jej polecenia innym. Badanie Superbrands jest największym w Polsce konsumenckim badaniem siły i wizerunku marek, które od 15 lat wyłania i nagradza te najsilniejsze oraz najchętniej polecane. Cieszymy się, że konsumenci doceniają naszą markę, ale również zdajemy sobie sprawę, że zaufanie idzie w parze z odpowiedzialnością, dlatego jako wiodący producent rowerów w Europie staramy się kształtować trendy w wielu segmentach. Intensywnie rozwijamy technologię produkcji, jesteśmy nowoczesną marką z atrakcyjną i rozwiniętą technologicznie ofertą rowerów, a obecnie zrobotyzowana fabryka pozwala nam produkować ramy w Polsce w oparciu o najwyższe światowe standardy. Ma to szczególne znaczenie w czasach, w których jakość, logistyka, cena, a przede wszystkim dostępność są tak istotne w biznesie branży rowerowej i również wpływają na budowanie stabilności oraz tożsamości brandu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie Biuro prasowe
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Transport

Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.