Komunikaty PR

"Rowerów nie zabraknie. Wyzwaniem dostępność konkretnych modeli"

2021-04-16  |  14:30
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Wywiad ( 0.07 MB )

Grzegorz Grzyb wskazuje w wywiadzie, że przed branżą rowerową kolejny bardzo dobry sezon, mimo że może przesunąć się w czasie. – Na rynku nie powinno zabraknąć rowerów, ale mogą być problemy z dostępnością konkretnych modeli – mówi wiceprezes Rometu.

Jak pandemia wpłynęła na rynek rowerowy?

Pandemia sprawiła, że wielu Polaków przesiadło się na rowery, wybierając jednoślad jako najbardziej bezpieczny i komfortowy środek transportu. Kolejnym aspektem, który napędza rynek, jest wzrost sprzedaży rowerów elektrycznych. Romet jest producentem z wieloletnim doświadczeniem, który potrafi wyczuwać oraz kreować trendy. Wsłuchujemy się w głos naszych klientów, których świadomość na temat rowerów elektrycznych jest coraz większa. Bezwzględnie, zainteresowanie jednośladami jest ogromne. Rower stał się modnym, ale również praktycznym środkiem transportu, który zyskał w pandemii. Możemy przemieszczać się komfortowo, szybko i bezpiecznie. Podejmować aktywność fizyczną bez względu na okoliczności. Wzrosty, które są zauważalne w całej Europie, wywierają wpływ na rozwój segmentu rowerów elektrycznych. Tak popularne tam eBike’i stały się najważniejszym środkiem transportu w mieście. Widzimy w tym obszarze spory potencjał także na rodzimym rynku.  

Czy ten boom na rowery już minął? Czy dalej utrzymuje się na wysokim poziomie?

Zapotrzebowanie na rowery jest zdecydowanie większe niż w latach poprzednich. Swoisty boom rozpoczął się w maju ubiegłego roku, po zakończeniu pierwszego lockdownu. Polacy wyszli z domów i byli spragnieni ruchu na świeżym powietrzu. Rekreacyjna jazda na rowerze stała się powszechna - również  z powodu niewielu alternatyw- siłownie od wielu miesięcy pozostają zamknięte. Przed nami wiosna i zarazem start sezonu rowerowego w Polsce – rowerów na rynku pewno nie zabraknie, ale realnie patrząc mogą być problemy z zakupem modeli z wybranych grup tych najbardziej pożądanych, konkretnych modeli rowerów.

Czego możemy się spodziewać w tym sezonie?

Jako producent, produkujemy liczbę rowerów na podobnym poziomie, jak w analogicznym okresie w poprzednich latach, jednak zapotrzebowanie na rowery jest zdecydowanie większe i na pewno wpłynęła na to sytuacja związana z COVID-19. Wszyscy zauważamy, jak epidemia zmienia podejście do potrzeb życiowych. Rower stał się naturalnym wyborem jako środek transportu. Zaczął powszechnie dominować jako bezpieczny, bo indywidualny pojazd na dojazdy do pracy. Częściej też niż dotychczas jest wybierany rekreacyjnie, jako sposób na utrzymanie zdrowia i dobrej kondycji fizycznej. Robimy wszystko, co jest możliwe, aby sprostać oczekiwaniom klientów i zagwarantować dostępność naszych rowerów – pomimo problemów, jakie obserwujemy w branży rowerowej związanych z zapewnieniem ciągłości łańcuchów dostaw, które niewątpliwie będą miały wpływ na przesunięcie w zatowarowaniu sklepów rowerowych na początku sezonu. Zważywszy na tę sytuację, wszystko wskazuje na to, że tegoroczny sezon rowerowy przesunie się w czasie, będzie dłuższy, ale jesteśmy przekonani, że będzie to kolejny dobry sezon dla całej branży rowerowej.

Jakie rowery kupujemy? MTB, miejskie czy gravele?

Sklepy rowerowe nie mogą narzekać na brak zainteresowania, dlatego wszystkie kategorie cieszę się dużą popularnością. W ostatnich latach rynek zawojowały gravele i wciąż mogą pochwalić się największą dynamiką wzrostu. Są one odpowiedzią na potrzeby rowerzystów ceniących sobie szybkie pokonywanie kilometrów i tę wszechstronność, jaką daje rower gravelowy – komfort pokonywania bardzo zróżnicowanego  terenu typu: szuter, błoto, piach, szosa. Jak już wspomniałem, obecnie na fali wznoszącej znajdują się rowery elektryczne. To przede wszystkim jeszcze większa przyjemność i  komfort jazdy – kto raz spróbował, będzie wiedział, co mam na myśli. To większe zasięgi i liczba pokonanych kilometrów. Kapitalnie wyrównują też szanse w zakresie różnic kondycyjnych w sytuacjach, kiedy wybieramy się na wspólne, rodzinne wycieczki.

Do rowerów podchodzimy typowo amatorsko czy profesjonalnie? Romet w swojej ofercie ma ramy karbonowe – jak dużo jest ich produkowanych/ sprzedawanych w porównaniu do tych tradycyjnych, aluminiowych?

Przede wszystkim sukcesywnie rośnie świadomość na temat rowerów, ich zastosowania, zasad użytkowania czy odpowiedniego przygotowania do sezonu. Można pokusić się o stwierdzenie, że z rowerami jest podobnie jak z bieganiem. Z każdym kolejnym biegiem, podnosimy sobie poprzeczkę na przykład poprzez planowanie startów w zawodach, zwiększając kilometraż. Rekreacja przeradza się w pasję, bez której wiele osób nie wyobraża sobie życia. Widzimy jak zmieniają się tendencje zakupowe. Polacy chętniej sięgają po droższe, lepiej wyposażone modele. Wszystko to przekłada się na fakt, że w  przypadku naszej firmy dynamika sprzedaży modeli sportowych, karbonowych to wzrost ponad 100% rok do roku.

Ile wydajemy na rowery?

Ostatnie badanie zrealizowane na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego wskazuje, że konsumenci zdecydowanie częściej kupują nowe rowery, a o ich wyborze decydują kolejno cena, design oraz jakość. Średnia kwota przeznaczona na zakup wynosi około 1150 zł. Natomiast to co obserwujemy jako producent i  również w przypadku naszych rowerów - zauważamy większą chęć sięgania po droższe modele. To, co równie ważne, widać bardzo pozytywny trend i cieszy to, że Polacy coraz chętniej zaglądają do profesjonalnych, wyspecjalizowanych sklepów, gdzie mogą liczyć na fachowe doradztwo eksperta, indywidualne podejście oraz kompleksową obsługę w  doborze części, akcesoriów czy odzieży.

Wzrosło zainteresowanie rowerami elektrycznymi?

Prognozy Europejskiego Stowarzyszenia Rowerowego wskazują, że do 2025 roku sprzeda się 5-6 mln rowerów elektrycznych, z czego 70% z nich będzie produkowanych w Europie. Są one przyszłością całej branży. Dostrzegamy ten rosnący trend, który jest już także widoczny w Polsce. Wskazują na to badania i prognozy PSR. Z ostatniego raportu badań przeprowadzonych na zlecenie PSR wynika, że świadomość Polaków na temat rowerów elektrycznych sukcesywnie rośnie. My również jako producent koncentrujemy się na tym obszarze, ponieważ widzimy w nim ogromny potencjał. Mając na uwadze tak mocny trend na rowery elektryczne, wprowadziliśmy do produkcji dedykowane ramy do „elektryków” do takich grup rowerów jak City, trekking, Cross i MTB i jest to prawdziwy przełom w naszej branży. Jesteśmy przekonani, że w najbliższym czasie popyt na rowery elektryczne  w naszym kraju w najbliższych latach będzie jeszcze większy.

Romet w swojej ofercie ma również inne jednoślady, jak tutaj wygląda sprzedaż/ zainteresowanie?

Rynek motocykli ulega dynamicznym i intensywnym zmianom również wywołanym przez pandemię. Zauważalny jest spadek sprzedaży, ale liczymy, że już wkrótce sytuacja wróci do normy, a skutery, motocykle czy motorowery będą ponownie tak intensywnie użytkowane, jak jeszcze przed wybuchem koronawirusa, gdy znów będziemy mogli swobodnie przemieszczać się, cieszyć się z podróży oraz motocyklowych wypraw. Jesteśmy przekonani, że jak tylko ten rynek wróci do normy sprzed pandemii, utrzymamy pozycję lidera w tym segmencie, jak w poprzednich latach.

Marka Romet została nagrodzona tytułem Superbrands 2021. Czemu zawdzięcza to wyróżnienie?

Nasza marka już po raz czwarty z rzędu została nagrodzona tytułem Superbrands, co jednoznacznie wzmacnia naszą pozycję rynkową. Wyróżnienie otrzymaliśmy w kategorii „Sport i akcesoria sportowe”. Co najważniejsze, wszyscy laureaci zostali wyłonieni w oparciu o niezależne badanie konsumenckie. Romet uzyskał najwyższą punktację, biorąc pod uwagę rozpoznawalność marki oraz skłonność do jej polecenia innym. Badanie Superbrands jest największym w Polsce konsumenckim badaniem siły i wizerunku marek, które od 15 lat wyłania i nagradza te najsilniejsze oraz najchętniej polecane. Cieszymy się, że konsumenci doceniają naszą markę, ale również zdajemy sobie sprawę, że zaufanie idzie w parze z odpowiedzialnością, dlatego jako wiodący producent rowerów w Europie staramy się kształtować trendy w wielu segmentach. Intensywnie rozwijamy technologię produkcji, jesteśmy nowoczesną marką z atrakcyjną i rozwiniętą technologicznie ofertą rowerów, a obecnie zrobotyzowana fabryka pozwala nam produkować ramy w Polsce w oparciu o najwyższe światowe standardy. Ma to szczególne znaczenie w czasach, w których jakość, logistyka, cena, a przede wszystkim dostępność są tak istotne w biznesie branży rowerowej i również wpływają na budowanie stabilności oraz tożsamości brandu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Automatyczny wózek STILL nominowany do IFOY 2024 Biuro prasowe
2024-03-27 | 11:05

Automatyczny wózek STILL nominowany do IFOY 2024

Automatycznie prowadzony wózek podnośnikowy STILL serii EXV w technologii samodzielnej jazdy i nawigacji STILL iGo został nominowany do nagrody IFOY 2024 w kategorii robotów
Przemysł Zielona rewolucja w e-commerce dzięki innowacyjnym produktom RAJA
2024-03-18 | 11:23

Zielona rewolucja w e-commerce dzięki innowacyjnym produktom RAJA

RAJA prezentuje katalog z okazji 70-lecia firmy, a w nim ponad 3000 dostępnych od ręki innowacyjnych opakowań, materiałów do biur, wyposażenia dla firm, oraz pełnej gamy
Przemysł BRAK ZDJĘCIA
2024-03-15 | 07:00

Branża obróbki metali inwestuje w park maszyn i urządzeń

Jeden na trzech (34 proc.) przedsiębiorców z branży obróbki metali planuje zwiększyć nakłady na odnowienia parku maszyn i urządzeń (MiU) w najbliższych miesiącach. Taki sam odsetek zamierza podnieść poziom automatyzacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Kongres MOVE

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

Handel

Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

Problemy społeczne

Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.