Komunikaty PR

"Rzeczpospolita" tworzy "Dekalog walki z dezinformacją"

2020-07-23  |  12:00
Biuro prasowe

„Rzeczpospolita” tworzy „Dekalog walki z dezinformacją”. W ramach drugiej odsłony kampanii „Odporni na dezinformację” opracowano 10 reguł ułatwiających rozpoznanie fałszywych, zmanipulowanych treści. Od najbliższego czwartku w „Rzeczpospolitej” i na rp.pl będą się ukazywać wywiady rozwijające każdy z punktów dekalogu. Wśród rozmówców znaleźli się m. in.  Jakub Bierzyński, prof. Jerzy Bralczyk, Dorota Gawryluk i Edwin Bendyk.

Druga odsłona kampanii „Odporni na dezinformację” ma wymiar edukacyjny. Jej centralnym punktem jest „Dekalog walki z dezinformacją”, czyli 10 reguł, którymi powinni kierować się odbiorcy, aby świadomie korzystać z informacji. Każda z zasad została opracowana w formie wywiadu z wybitnym ekspertem z zakresu miedioznawstwa, dziennikarstwa, językoznawstwa czy filozofii. Z Dorotą Gawryluk zostanie poruszony temat weryfikowania informacji, a Jerzy Bralczyk przypomni wszystkim jak ważne jest myślenie o tym, co chcemy powiedzieć.

Od najbliższego czwartku co tydzień w „Rzeczpospolitej” i na rp.pl będzie publikowana nowa rozmowa rozwijająca kolejne punkty z dekalogu. Każdy z wywiadów to dogłębna analiza niebezpiecznego zjawiska, jakim są fake newsy oraz zbiór porad uczulających czytelnika na fałszywe informacje.  „Z rozmów jasno wynika, że fake newsy są, istnieją i przybierają na sile, dlatego odbiorcy powinni być coraz ostrożniejsi. „Rzeczpospolita” jako lider wiarygodności czuje się w obowiązku demaskować źródła, które tworzą fałszywe, zmanipulowane informacje” – mówi Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”.

Kampania „Odporni na dezinformację” wystartowała w maju br. Jest to nasza odpowiedź na problem fake newsów, których ilość drastycznie wzrosła w szczytowym okresie pandemii koronawirusa. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości społecznej w zakresie niebezpieczeństw, jakie wiążą się z udostępnianiem tego typu informacji – mówi Cezary Piernikowski, dyrektor marketingu. Pierwszy, wizerunkowy etap działań  opierał się na trzech hasłach odwołujących się do najbardziej powszechnych źródeł i przyczyn powstawania fake news’ów: Komentarze z forum czy komentarze ekspertów?, Znajomość fejków czy znajomość faktów?, Opinie szerowane czy opinie szanowane?

Za koncepcje oraz realizację kampanii odpowiada dział marketingu Gremi Media.

 

Strona internetowa: https://www.rp.pl/stopfakenewsom

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Lotnictwo 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie! Biuro prasowe
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Lotnictwo Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce
2025-04-03 | 11:00

Emitel zbudował sieć do monitorowania lotu dronów na 8 lotniskach w całej Polsce

Emitel S.A. wzmacnia swoją pozycję na tworzącym się w Polsce rynku projektowania i budowy infrastruktury sieciowej dla bezzałogowych statków powietrznych. Na podstawie
Lotnictwo BRAK ZDJĘCIA
2024-12-03 | 19:52

Polskie Linie Lotnicze LOT wśród najlepszych przewoźników na świecie

AirHelp, światowy lider w dziedzinie praw pasażerów lotniczych, opublikował wyniki najnowszego rankingu AirHelp Score 2024, oceniającego 109 linii lotniczych z całego świata. Tegorocznym zwycięzcą zostały Brussels Airlines,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.