Komunikaty PR

Raport Barometr E-shopper 2019 DPDgroup – komfort konsumenta najważniejszym czyn

2020-02-25  |  10:20

Kolejna edycja badań Barometr E-shopper 2019, przeprowadzona przez instytut badawczy GFK na zlecenie DPDgroup, potwierdza dotychczasowe tendencje i zwyczaje zakupowe europejskich internautów. Najważniejszym czynnikiem decydującym o skorzystaniu z usług e-sklepów jest komfort – możliwość zrealizowania zakupów w każdym miejscu i o każdej porze. Jako preferowane miejsce dostawy, zaraz po dostarczeniu do domu (86%), internauci wskazywali odbiór w punkcie (18%), który wyprzedza tradycyjne placówki pocztowe (17%).

- Za 85% wszystkich transakcji w sieci odpowiada 45% e-konsumentów. Są to tak zwani „regularni nabywcy” - wyjaśnia Jean-Claude Sonet, Dyrektor ds. Marketingu DPDgroup.

Wg raportu najpopularniejszymi kategoriami wśród regularnych e-konsumentów jest odzież (58%), obuwie (49%) oraz książki (46%). Ta grupa internautów aż 13,5% wszystkich zakupów dokonuje online. 62% z nich regularnie kupuje w zagranicznych e-sklepach – 67% w Europie, a 60% w Chinach. 78% respondentów badanych konsumentów uważa, że ostatni zakup w sieci był udany.

Regularni e-konsumenci siłą napędową rynku

Mimo lokalnej specyfiki i odmiennych nawyków można wskazać trendy wspólne dla e-konsumentów w całej Europie i są to:

  • Dynamiczna aktywność w sieci i mediach społecznościowych

Zakupy w sieci to tylko jeden z aspektów internetowej aktywności dzisiejszych e-konsumentów — miłośników nowoczesnych technologii. Są oni użytkownikami urządzeń mobilnych i chętnie udzielają się w mediach społecznościowych.

  • Odbiór w punkcie coraz częstszą metodą dostawy

Choć europejscy e-konsumenci wciąż najczęściej decydują się na dostawę do domu, drugim najchętniej wybieranym miejscem dostawy są punkty odbioru.

  • Szansa na bardziej ekologiczny charakter branży e-commerce

E-konsumenci w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z wpływu branży e-commerce na środowisko i są gotowi zapłacić więcej za usługi świadczone w sposób ekologiczny. Oczekują także odpowiedzialnych działań ze strony marek i firm.

- Według badań Barometr E-shopper 2019 odbiór w punkcie jest drugą, zaraz po doręczeniu na adres domowy, preferowaną metodą dostawy. Zauważamy to także ze względu na coraz większą popularność punktów Pickup i naszych oddziałów miejskich, tzw. urban depotów. Taka alternatywa zwiększa komfort e-konsumentów, którzy oczekują pewności odbioru, ale też swobody w wyborze terminu doręczenia. Ma to szczególne znaczenie w okresie świątecznego szczytu paczkowego, gdy odbiorca sam odbiera przesyłkę w dogodnym dla siebie momencie i miejscu – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Przyszłość branży e-commerce należy do trzech typów grup e-konsumentów

W badaniach Barometr E-shopper 2019 DPDgroup wyłoniły się trzy nowe definicje  e-konsumentów, które wpłyną na przyszłość europejskiej branży e-commerce:

 

„E-konsument entuzjasta”, fundament e-commerce:

doskonale radzi sobie z zakupami w zagranicznych sklepach internetowych, często kupuje online, jest zadomowiony w świecie cyfrowym i oczekuje sposobu dostawy dostosowanego do jego potrzeb.

62% „e-konsumentów entuzjastów” twierdzi, że w sieci kupuje niemal 100% potrzebnych artykułów.

 

„E-konsument epikurejczyk”, klucz do przyszłego rozwoju:

nabywca umiarkowanie często kupujący online, wymagający i oczekujący sprawnej obsługi; ma także bardzo wysokie wymagania dotyczące sposobu dostawy, zwrotów i rekomendacji.

57% e-konsumentów epikurejczyków chętnie zapłaci więcej za usługi, które ułatwiają im życie.

 

„E-konsument świadomy ekologicznie”, wzrost troski o środowisko naturalne:

e-konsument wrażliwy na kwestie ochrony środowiska; kupuje okazjonalnie, gotów wybrać droższe usługi, jeśli będą bardziej ekologiczne; oczekuje wielu opcji dostawy.

58% e-konsumentów świadomych ekologicznie interesuje się wpływem e-commerce na społeczeństwo.

Raport Barometr E-shopper 2019 dla DPDgroup został sporządzony przez GfK między 27 maja a 10 lipca 2019 r. Dane zostały zebrane online w ramach tzw. ślepej próby liczącej 24 258 uczestników z 21 krajów Europy (Austrii, Belgii, Chorwacji, Czech, Estonii, Francji, Niemiec, Węgier, Irlandii, Łotwy, Litwy, Holandii, Polski, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii) i Rosji.

Wszyscy ankietowani byli pełnoletni i złożyli przynajmniej jedno zamówienie od stycznia 2019 r.

Raport E-konsumenci w Europie: Barometr E-shopper 2019 DPDgroup

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport! Biuro prasowe
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden
Konsument Złodzieje nie mają Świąt
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.