Komunikaty PR

Raport Barometr E-shopper 2019 DPDgroup – komfort konsumenta najważniejszym czyn

2020-02-25  |  10:20

Kolejna edycja badań Barometr E-shopper 2019, przeprowadzona przez instytut badawczy GFK na zlecenie DPDgroup, potwierdza dotychczasowe tendencje i zwyczaje zakupowe europejskich internautów. Najważniejszym czynnikiem decydującym o skorzystaniu z usług e-sklepów jest komfort – możliwość zrealizowania zakupów w każdym miejscu i o każdej porze. Jako preferowane miejsce dostawy, zaraz po dostarczeniu do domu (86%), internauci wskazywali odbiór w punkcie (18%), który wyprzedza tradycyjne placówki pocztowe (17%).

- Za 85% wszystkich transakcji w sieci odpowiada 45% e-konsumentów. Są to tak zwani „regularni nabywcy” - wyjaśnia Jean-Claude Sonet, Dyrektor ds. Marketingu DPDgroup.

Wg raportu najpopularniejszymi kategoriami wśród regularnych e-konsumentów jest odzież (58%), obuwie (49%) oraz książki (46%). Ta grupa internautów aż 13,5% wszystkich zakupów dokonuje online. 62% z nich regularnie kupuje w zagranicznych e-sklepach – 67% w Europie, a 60% w Chinach. 78% respondentów badanych konsumentów uważa, że ostatni zakup w sieci był udany.

Regularni e-konsumenci siłą napędową rynku

Mimo lokalnej specyfiki i odmiennych nawyków można wskazać trendy wspólne dla e-konsumentów w całej Europie i są to:

  • Dynamiczna aktywność w sieci i mediach społecznościowych

Zakupy w sieci to tylko jeden z aspektów internetowej aktywności dzisiejszych e-konsumentów — miłośników nowoczesnych technologii. Są oni użytkownikami urządzeń mobilnych i chętnie udzielają się w mediach społecznościowych.

  • Odbiór w punkcie coraz częstszą metodą dostawy

Choć europejscy e-konsumenci wciąż najczęściej decydują się na dostawę do domu, drugim najchętniej wybieranym miejscem dostawy są punkty odbioru.

  • Szansa na bardziej ekologiczny charakter branży e-commerce

E-konsumenci w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z wpływu branży e-commerce na środowisko i są gotowi zapłacić więcej za usługi świadczone w sposób ekologiczny. Oczekują także odpowiedzialnych działań ze strony marek i firm.

- Według badań Barometr E-shopper 2019 odbiór w punkcie jest drugą, zaraz po doręczeniu na adres domowy, preferowaną metodą dostawy. Zauważamy to także ze względu na coraz większą popularność punktów Pickup i naszych oddziałów miejskich, tzw. urban depotów. Taka alternatywa zwiększa komfort e-konsumentów, którzy oczekują pewności odbioru, ale też swobody w wyborze terminu doręczenia. Ma to szczególne znaczenie w okresie świątecznego szczytu paczkowego, gdy odbiorca sam odbiera przesyłkę w dogodnym dla siebie momencie i miejscu – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Przyszłość branży e-commerce należy do trzech typów grup e-konsumentów

W badaniach Barometr E-shopper 2019 DPDgroup wyłoniły się trzy nowe definicje  e-konsumentów, które wpłyną na przyszłość europejskiej branży e-commerce:

 

„E-konsument entuzjasta”, fundament e-commerce:

doskonale radzi sobie z zakupami w zagranicznych sklepach internetowych, często kupuje online, jest zadomowiony w świecie cyfrowym i oczekuje sposobu dostawy dostosowanego do jego potrzeb.

62% „e-konsumentów entuzjastów” twierdzi, że w sieci kupuje niemal 100% potrzebnych artykułów.

 

„E-konsument epikurejczyk”, klucz do przyszłego rozwoju:

nabywca umiarkowanie często kupujący online, wymagający i oczekujący sprawnej obsługi; ma także bardzo wysokie wymagania dotyczące sposobu dostawy, zwrotów i rekomendacji.

57% e-konsumentów epikurejczyków chętnie zapłaci więcej za usługi, które ułatwiają im życie.

 

„E-konsument świadomy ekologicznie”, wzrost troski o środowisko naturalne:

e-konsument wrażliwy na kwestie ochrony środowiska; kupuje okazjonalnie, gotów wybrać droższe usługi, jeśli będą bardziej ekologiczne; oczekuje wielu opcji dostawy.

58% e-konsumentów świadomych ekologicznie interesuje się wpływem e-commerce na społeczeństwo.

Raport Barometr E-shopper 2019 dla DPDgroup został sporządzony przez GfK między 27 maja a 10 lipca 2019 r. Dane zostały zebrane online w ramach tzw. ślepej próby liczącej 24 258 uczestników z 21 krajów Europy (Austrii, Belgii, Chorwacji, Czech, Estonii, Francji, Niemiec, Węgier, Irlandii, Łotwy, Litwy, Holandii, Polski, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii) i Rosji.

Wszyscy ankietowani byli pełnoletni i złożyli przynajmniej jedno zamówienie od stycznia 2019 r.

Raport E-konsumenci w Europie: Barometr E-shopper 2019 DPDgroup

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Andrzej Gałdecki, Key Account Manager w DPD Polska
2025-07-21 | 13:00

Komentarz rynkowy DPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w sezonie letnim

Sezon wakacyjny niesie ze sobą nie tylko wzmożony ruch turystyczny, ale i ciekawe zmiany w zachowaniach konsumenckich.  Gdy z różnych powodów –
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

K. Gawkowski: Polska w cyfrowej transformacji gospodarki awansowała do pierwszej ligi w Europie. 2,8 mld zł z KPO jeszcze ten proces przyspieszy

Uruchomiony na początku lipca przez Ministerstwo Cyfryzacji i BGK program „KPO: Pożyczka na cyfryzację” cieszy się dużym zainteresowaniem. Samorządy, uczelnie oraz firmy mogą wnioskować o wsparcie finansowe dla inwestycji w transformację cyfrową, m.in. modernizację infrastruktury czy cyberbezpieczeństwo. W sumie na ten cel trafi 2,8 mld zł (650 mln euro). Ze względu na krótki czas naboru obie instytucje organizują w poszczególnych województwach warsztaty dla wnioskodawców, które mają rozwiać ich wątpliwości przy przygotowywaniu wniosków.

Prawo

Koszty certyfikacji wyrobów medycznych sięgają milionów euro. Pacjenci mogą stracić dostęp do wyrobów ratujących życie

Od 2027 roku wszystkie firmy produkujące wyroby medyczne w Unii Europejskiej będą musiały posiadać certyfikat zgodności z rozporządzeniem MDR (Medical Devices Regulation). Nowe przepisy wprowadzają dużo ostrzejsze wymagania w zakresie dokumentacji, badań klinicznych oraz procedur certyfikacyjnych. Branża ostrzega, że część małych i średnich producentów nie zdąży się dostosować. Problemem jest także wysoki koszt i długi czas uzyskiwania certyfikatów. W konsekwencji z rynku mogą zniknąć urządzenia ratujące życie.

Infrastruktura

Nowe przepisy o ochronie ludności cywilnej wprowadzają obowiązkowe elastyczne zbiorniki na wodę. Mają one służyć w razie suszy, pożarów czy wybuchu wojny

Samorządy będą musiały posiadać m.in. elastyczne zbiorniki na wodę pitną i przenośne magazyny wody przeciwpożarowej. To element odpowiedniego przygotowania zasobów na wypadek sytuacji kryzysowych, kataklizmów czy wybuchu konfliktu, wprowadzony nowymi przepisami o ochronie ludności. Eksperci podkreślają, że tego typu rozwiązania to innowacyjne produkty, które nie tylko ułatwiają logistykę w sytuacjach kryzysowych, ale także mogą znacząco skrócić czas reakcji służb ratunkowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.