Komunikaty PR

Raport Barometr E-shopper 2019 DPDgroup – komfort konsumenta najważniejszym czyn

2020-02-25  |  10:20

Kolejna edycja badań Barometr E-shopper 2019, przeprowadzona przez instytut badawczy GFK na zlecenie DPDgroup, potwierdza dotychczasowe tendencje i zwyczaje zakupowe europejskich internautów. Najważniejszym czynnikiem decydującym o skorzystaniu z usług e-sklepów jest komfort – możliwość zrealizowania zakupów w każdym miejscu i o każdej porze. Jako preferowane miejsce dostawy, zaraz po dostarczeniu do domu (86%), internauci wskazywali odbiór w punkcie (18%), który wyprzedza tradycyjne placówki pocztowe (17%).

- Za 85% wszystkich transakcji w sieci odpowiada 45% e-konsumentów. Są to tak zwani „regularni nabywcy” - wyjaśnia Jean-Claude Sonet, Dyrektor ds. Marketingu DPDgroup.

Wg raportu najpopularniejszymi kategoriami wśród regularnych e-konsumentów jest odzież (58%), obuwie (49%) oraz książki (46%). Ta grupa internautów aż 13,5% wszystkich zakupów dokonuje online. 62% z nich regularnie kupuje w zagranicznych e-sklepach – 67% w Europie, a 60% w Chinach. 78% respondentów badanych konsumentów uważa, że ostatni zakup w sieci był udany.

Regularni e-konsumenci siłą napędową rynku

Mimo lokalnej specyfiki i odmiennych nawyków można wskazać trendy wspólne dla e-konsumentów w całej Europie i są to:

  • Dynamiczna aktywność w sieci i mediach społecznościowych

Zakupy w sieci to tylko jeden z aspektów internetowej aktywności dzisiejszych e-konsumentów — miłośników nowoczesnych technologii. Są oni użytkownikami urządzeń mobilnych i chętnie udzielają się w mediach społecznościowych.

  • Odbiór w punkcie coraz częstszą metodą dostawy

Choć europejscy e-konsumenci wciąż najczęściej decydują się na dostawę do domu, drugim najchętniej wybieranym miejscem dostawy są punkty odbioru.

  • Szansa na bardziej ekologiczny charakter branży e-commerce

E-konsumenci w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z wpływu branży e-commerce na środowisko i są gotowi zapłacić więcej za usługi świadczone w sposób ekologiczny. Oczekują także odpowiedzialnych działań ze strony marek i firm.

- Według badań Barometr E-shopper 2019 odbiór w punkcie jest drugą, zaraz po doręczeniu na adres domowy, preferowaną metodą dostawy. Zauważamy to także ze względu na coraz większą popularność punktów Pickup i naszych oddziałów miejskich, tzw. urban depotów. Taka alternatywa zwiększa komfort e-konsumentów, którzy oczekują pewności odbioru, ale też swobody w wyborze terminu doręczenia. Ma to szczególne znaczenie w okresie świątecznego szczytu paczkowego, gdy odbiorca sam odbiera przesyłkę w dogodnym dla siebie momencie i miejscu – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Przyszłość branży e-commerce należy do trzech typów grup e-konsumentów

W badaniach Barometr E-shopper 2019 DPDgroup wyłoniły się trzy nowe definicje  e-konsumentów, które wpłyną na przyszłość europejskiej branży e-commerce:

 

„E-konsument entuzjasta”, fundament e-commerce:

doskonale radzi sobie z zakupami w zagranicznych sklepach internetowych, często kupuje online, jest zadomowiony w świecie cyfrowym i oczekuje sposobu dostawy dostosowanego do jego potrzeb.

62% „e-konsumentów entuzjastów” twierdzi, że w sieci kupuje niemal 100% potrzebnych artykułów.

 

„E-konsument epikurejczyk”, klucz do przyszłego rozwoju:

nabywca umiarkowanie często kupujący online, wymagający i oczekujący sprawnej obsługi; ma także bardzo wysokie wymagania dotyczące sposobu dostawy, zwrotów i rekomendacji.

57% e-konsumentów epikurejczyków chętnie zapłaci więcej za usługi, które ułatwiają im życie.

 

„E-konsument świadomy ekologicznie”, wzrost troski o środowisko naturalne:

e-konsument wrażliwy na kwestie ochrony środowiska; kupuje okazjonalnie, gotów wybrać droższe usługi, jeśli będą bardziej ekologiczne; oczekuje wielu opcji dostawy.

58% e-konsumentów świadomych ekologicznie interesuje się wpływem e-commerce na społeczeństwo.

Raport Barometr E-shopper 2019 dla DPDgroup został sporządzony przez GfK między 27 maja a 10 lipca 2019 r. Dane zostały zebrane online w ramach tzw. ślepej próby liczącej 24 258 uczestników z 21 krajów Europy (Austrii, Belgii, Chorwacji, Czech, Estonii, Francji, Niemiec, Węgier, Irlandii, Łotwy, Litwy, Holandii, Polski, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii) i Rosji.

Wszyscy ankietowani byli pełnoletni i złożyli przynajmniej jedno zamówienie od stycznia 2019 r.

Raport E-konsumenci w Europie: Barometr E-shopper 2019 DPDgroup

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Złodzieje nie mają Świąt Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,
Konsument Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
2024-12-11 | 11:00

Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili

Dwóch na trzech opiekunów zwierząt planuje kupić swoim pupilom świąteczne prezenty, a aż jedna trzecia z nich rozważa w tym roku zakup specjalnego kalendarza adwentowego.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.

Bankowość

Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.

Edukacja

Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.