Komunikaty PR

Raport Barometr E-shopper 2019 DPDgroup – komfort konsumenta najważniejszym czyn

2020-02-25  |  10:20

Kolejna edycja badań Barometr E-shopper 2019, przeprowadzona przez instytut badawczy GFK na zlecenie DPDgroup, potwierdza dotychczasowe tendencje i zwyczaje zakupowe europejskich internautów. Najważniejszym czynnikiem decydującym o skorzystaniu z usług e-sklepów jest komfort – możliwość zrealizowania zakupów w każdym miejscu i o każdej porze. Jako preferowane miejsce dostawy, zaraz po dostarczeniu do domu (86%), internauci wskazywali odbiór w punkcie (18%), który wyprzedza tradycyjne placówki pocztowe (17%).

- Za 85% wszystkich transakcji w sieci odpowiada 45% e-konsumentów. Są to tak zwani „regularni nabywcy” - wyjaśnia Jean-Claude Sonet, Dyrektor ds. Marketingu DPDgroup.

Wg raportu najpopularniejszymi kategoriami wśród regularnych e-konsumentów jest odzież (58%), obuwie (49%) oraz książki (46%). Ta grupa internautów aż 13,5% wszystkich zakupów dokonuje online. 62% z nich regularnie kupuje w zagranicznych e-sklepach – 67% w Europie, a 60% w Chinach. 78% respondentów badanych konsumentów uważa, że ostatni zakup w sieci był udany.

Regularni e-konsumenci siłą napędową rynku

Mimo lokalnej specyfiki i odmiennych nawyków można wskazać trendy wspólne dla e-konsumentów w całej Europie i są to:

  • Dynamiczna aktywność w sieci i mediach społecznościowych

Zakupy w sieci to tylko jeden z aspektów internetowej aktywności dzisiejszych e-konsumentów — miłośników nowoczesnych technologii. Są oni użytkownikami urządzeń mobilnych i chętnie udzielają się w mediach społecznościowych.

  • Odbiór w punkcie coraz częstszą metodą dostawy

Choć europejscy e-konsumenci wciąż najczęściej decydują się na dostawę do domu, drugim najchętniej wybieranym miejscem dostawy są punkty odbioru.

  • Szansa na bardziej ekologiczny charakter branży e-commerce

E-konsumenci w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z wpływu branży e-commerce na środowisko i są gotowi zapłacić więcej za usługi świadczone w sposób ekologiczny. Oczekują także odpowiedzialnych działań ze strony marek i firm.

- Według badań Barometr E-shopper 2019 odbiór w punkcie jest drugą, zaraz po doręczeniu na adres domowy, preferowaną metodą dostawy. Zauważamy to także ze względu na coraz większą popularność punktów Pickup i naszych oddziałów miejskich, tzw. urban depotów. Taka alternatywa zwiększa komfort e-konsumentów, którzy oczekują pewności odbioru, ale też swobody w wyborze terminu doręczenia. Ma to szczególne znaczenie w okresie świątecznego szczytu paczkowego, gdy odbiorca sam odbiera przesyłkę w dogodnym dla siebie momencie i miejscu – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.

Przyszłość branży e-commerce należy do trzech typów grup e-konsumentów

W badaniach Barometr E-shopper 2019 DPDgroup wyłoniły się trzy nowe definicje  e-konsumentów, które wpłyną na przyszłość europejskiej branży e-commerce:

 

„E-konsument entuzjasta”, fundament e-commerce:

doskonale radzi sobie z zakupami w zagranicznych sklepach internetowych, często kupuje online, jest zadomowiony w świecie cyfrowym i oczekuje sposobu dostawy dostosowanego do jego potrzeb.

62% „e-konsumentów entuzjastów” twierdzi, że w sieci kupuje niemal 100% potrzebnych artykułów.

 

„E-konsument epikurejczyk”, klucz do przyszłego rozwoju:

nabywca umiarkowanie często kupujący online, wymagający i oczekujący sprawnej obsługi; ma także bardzo wysokie wymagania dotyczące sposobu dostawy, zwrotów i rekomendacji.

57% e-konsumentów epikurejczyków chętnie zapłaci więcej za usługi, które ułatwiają im życie.

 

„E-konsument świadomy ekologicznie”, wzrost troski o środowisko naturalne:

e-konsument wrażliwy na kwestie ochrony środowiska; kupuje okazjonalnie, gotów wybrać droższe usługi, jeśli będą bardziej ekologiczne; oczekuje wielu opcji dostawy.

58% e-konsumentów świadomych ekologicznie interesuje się wpływem e-commerce na społeczeństwo.

Raport Barometr E-shopper 2019 dla DPDgroup został sporządzony przez GfK między 27 maja a 10 lipca 2019 r. Dane zostały zebrane online w ramach tzw. ślepej próby liczącej 24 258 uczestników z 21 krajów Europy (Austrii, Belgii, Chorwacji, Czech, Estonii, Francji, Niemiec, Węgier, Irlandii, Łotwy, Litwy, Holandii, Polski, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii) i Rosji.

Wszyscy ankietowani byli pełnoletni i złożyli przynajmniej jedno zamówienie od stycznia 2019 r.

Raport E-konsumenci w Europie: Barometr E-shopper 2019 DPDgroup

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze? Biuro prasowe
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości
Konsument Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach
2024-04-22 | 12:01

Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach

Na drogach spotykamy całą gamę kierowców z różnymi stylami i podejściami do prowadzenia pojazdów. Każdy z nich ma swoje unikalne cechy i nawyki za kierownicą,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.