Raport: Jak wyglądają remonty w polskich domach?
Homebook.pl
ul. Jaworska 11-13
53-612 Wrocław
ewelina.saja|homebook.pl | |ewelina.saja|homebook.pl
720 804 066
www.homebook.pl
Platforma Homebook.pl w najnowszym raporcie sprawdziła, w jaki sposób swoje remonty przeprowadzają Polacy. Aż 74% z nas stawia na wysoką jakość materiałów i wykonania, 39% - w swoich wyborach kieruje się aktualnymi trendami.
W stylu glamour czy boho, korzystając z najnowszych technologii czy wyłącznie ze sprawdzonych rozwiązań – bez względu na to, który ze sposobów remontowania jest nam bliższy – platforma Homebook.pl nie ma złudzeń: uwielbiamy remontować!
Częste remonty to nasza specjalność?
Jak pokazują badania Homebook.pl 47% ankietowanych przeprowadziła remont w ciągu minionych 3 miesięcy, 22% - w czasie ostatniego roku, a w domach 15% ankietowanych zmiany miały miejsce w czasie minionych 3 lat. Tylko 14% respondentów zadeklarowało, że jakiekolwiek prace związane z nową aranżacją realizowało dawniej niż 3 lata temu.
Okazuje się, że przeprowadzając remonty, najczęściej decydujemy się na zaawansowane zmiany – aż 39% uczestników badania Homebook.pl swój ostatni remont przeprowadziło w całym domu. W przypadku nieco mniejszej liczby osób (36%) zmiany obejmowały kilka pomieszczeń, a 24% respondentów zdecydowała się odświeżyć tylko jedno wnętrze. Jedynie 1% ankietowanych jeszcze nigdy nie przeprowadziło remontu w swoim domu.
Które z pomieszczeń Polacy remontują najchętniej?
W ramach badania przeprowadzonego przez platformę Homebook.pl, użytkownicy zostali poproszeni również o wskazanie pomieszczenia, jakiego dotyczył remont. Okazuje się, że najchętniej przeprowadzamy zmiany tam, gdzie spędzamy czas odpoczywając i przyjmując gości – remont salonu zadeklarowało 31% ankietowanych.
Na dalszych pozycjach tej listy znalazła się kuchnia (28% badanych), sypialnia (27%) oraz - ex aequo – przedpokój i łazienka (26%). Najrzadziej remontowanym pomieszczeniem okazał się być pokój dziecięcy (tę odpowiedź wskazało jedynie 12% uczestników badania).
Wśród najczęściej przeprowadzanych prac prym wiedzie malowanie ścian – jako najszybszy i najprostszy sposób na nową aranżację wnętrza tę opcję wskazało aż 91% osób. Na drugiej pozycji tej listy znalazł się montaż nowych mebli (73%). Nieco mniej osób (71%) wskazało wymianę dodatków i dekoracji jako najczęściej wykorzystywany sposób na odświeżenie wnętrza. W dalszej kolejności uczestnicy badania wymieniali montaż nowej podłogi (67%) i zakup nowych sprzętów kuchennych ((50%). Najrzadziej przeprowadzonymi pracami w ramach remontu okazały się montaż drzwi lub okien (47%) oraz wymiana armatury (41%).
Ile Polacy wydają na remonty?
Uczestnicy badania zapytani o fundusze, jakie przeznaczają na zmiany w swoich domach, najczęściej deklarowali kwotę wyższą niż 20 tys. zł (49% badanych). 1/5 z nas na przebudowy i aranżacje przeznacza od 5 do 15 000 zł, a 14% - od 1 000 do 5 000 zł. Nieco mniej liczna część respondentów (10%) na zmiany związane z remontem wydaje od 15 do 20 000 zł. Pozostała grupa osób (4%) zaznaczyła opcję „inne”.
Część finansów przeznaczamy na korzystanie z usług fachowców – ich udział w wykonywaniu prac remontowych zadeklarowało 35% badanych. Prawie tyle samo z uczestników badania dzieli trud związany ze zmianami w swoim domu z ekipą specjalistów, wykonując część zadań samodzielnie (36% respondentów), z kolei ¼ badanych deklaruje, że samodzielnie przeprowadza wszystkie prace związane z remontem. Pozostała część ankietowanych (4%) udzieliła odpowiedzi „inne”.
Polacy mają zaufanie do fachowców
Jak wynika z badania, osoby przygotowujące się do przeprowadzenia remontu, najczęściej poszukują wiedzy i porad u zaprzyjaźnionych specjalistów (45%). Drugim źródłem informacji, po które sięgali uczestnicy badania są strony internetowe takie jak Homebook.pl raz blogi tematyczne (38%). Mniejsza liczba osób remontujących decyduje się na czerpanie wiedzy z platform i serwisów z materiałami video (31%). Najrzadziej natomiast sięgamy po porady, którymi użytkownicy dzielą się za pośrednictwem for internetowych (22%).
Jakość na pierwszym miejscu
Uczestnicy badania, zapytani o czynniki, którymi kierują się podczas wyboru nowych materiałów i produktów aranżacyjnych, najczęściej wskazywali na wysoką jakość (zwraca na nią uwagę aż 74% ankietowanych). Na drugim miejscu znalazła się zgodność z aktualnymi trendami (39%). Nieco ponad ¼ z nas decyzje konsumenckie podejmuje, kierując się niską ceną, a 13% przywiązuje uwagę, by zakupywane produkty były przyjazne naturze lub wspierały lokalny rynek. Bez względu na to, która z powyższych opcji jest najbliższa ankietowanym – wszystkie te produkty oferuje platforma Homebook.pl.
Przeprowadzenie remontu wymaga nie lada przygotowania – zarówno w zakresie fachowej wiedzy, jak i zakupu odpowiednich produktów. Zanim przystąpimy zatem do odmiany swoich wnętrz, warto dokładnie zaplanować wszystkie etapy prac, precyzując budżet i… oczekiwania. W tym procesie wspiera Homebook.pl, który oferuje wszystkie produkty niezbędne do przeprowadzenia remontu.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.