Razem dla dzieci w Mozambiku. Kinderkraft łączy siły z UNICEF Polska
Stowarzyszenie UNICEF Polska
ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/
Kinderkraft, marka produktów dziecięcych należąca do firmy 4KRAFT Sp. z o.o. rozpoczyna partnerstwo z UNICEF Polska. Celem współpracy jest zwiększenie dostępu do edukacji dla dzieci w Mozambiku. Dzięki partnerstwu UNICEF pozyska środki na odbudowę dwóch szkół, zamontowanie sześciu namiotów do tymczasowej nauki oraz zainstalowanie dwóch pomp wodnych. Nawet osiemset dzieci rocznie otrzyma wykształcenie i szansę na lepszą przyszłość.
Mozambik to kraj w południowo-wschodniej Afryce, który jest regularnie nawiedzany przez cyklony i ulewne deszcze. W ciągu ostatnich trzech lat kraj został dotknięty przez co najmniej trzy niszczycielskie cyklony, które spowodowały ogromne zniszczenia w infrastrukturze. Wiele szkół legło w gruzach, a dzieci straciły miejsce do nauki.
UNICEF jest na miejscu i dzięki wsparciu Darczyńców robi wszystko, aby zapewnić najmłodszym dostęp do edukacji. Teraz do grona partnerów UNICEF dołączyła firma 4KRAFT Sp. z o.o., właściciel marki produktów dla dzieci Kinderkraft. Dzięki współpracy organizacja pozyska środki na realizację projektu edukacyjnego dla dzieci w Mozambiku. Współpraca potrwa półtora roku. Wspólne wartości firmy i organizacji podkreśla hasło akcji #betterforkids.
- Każde dziecko ma prawo do nauki. UNICEF robi wszystko, aby najmłodsi na całym świecie byli włączeni do systemu edukacji. Niestety wiele dzieci w Mozambiku jest pozbawionych tej szansy. Zniszczone szkoły i brak infrastruktury wodnej w tym kraju są barierami na drodze do zdobycia wykształcenia. Cieszę się, że w gronie naszych partnerów mogę przywitać 4KRAFT, właściciela marki Kinderkraft. Dzięki nieocenionemu zaangażowaniu tej polskiej firmy, dzieci w Mozambiku będą miały szansę na lepszą przyszłość dla siebie, swoich bliskich i lokalnej społeczności. To jest pomoc, która odmieni ich życie, powiedział Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.
Edukacja kluczem do lepszej przyszłości
Inwestycja w programy edukacyjne to inwestycja w przyszłość dzieci. Szkoła to nie tylko miejsce, w którym dzieci się uczą, zdobywają wiedzę i nawiązują relacje rówieśnicze. To również bezpieczne miejsce, które otacza najmłodszych kompleksową opieką i daje szansę na poprawę warunków życia.
Środki pozyskane dzięki partnerstwu Kinderkraft i UNICEF Polska pozwolą na zrealizowanie przez UNICEF programów edukacyjnych dla dzieci w Mozambiku. Pomoc trafi tam, gdzie potrzeby są najpilniejsze. Przede wszystkim sfinansowana będzie odbudowa dwóch szkół w Mozambiku, w prowincji Nampula. Każdego roku skorzysta z nich nawet osiemset dzieci! Obok szkół zostaną zainstalowane dwie pompy wodne. To ważne w kraju, w którym zaledwie połowa ludności ma dostęp do czystej wody. Dzieci poświęcają zazwyczaj wiele godzin na pieszą wędrówkę po wodę. Do czasu odbudowy szkół zostanie zainstalowanych sześć namiotów do tymczasowej nauki, które pozwolą najmłodszym na kontynuowanie edukacji.
- Jako firma odpowiedzialna społecznie chcemy się dzielić dobrem i dlatego codziennie wspieramy nasze dzieci. Tworzymy produkty z myślą o dzieciach i ich rodzicach. Chcemy, by nasze bezpieczne i innowacyjne rozwiązania ułatwiały ich codzienne życie, dostarczały pomysłów na wspólne spędzanie czasu, wspierały poznawanie oraz zrozumienie otaczającego świata. Możliwość podjęcia współpracy z UNICEF Polska jest dla nas wielkim wyróżnieniem. Cieszymy się, że możemy stać się częścią inicjatywy, która realnie wpłynie na poprawę jakości życia tysięcy dzieci, powiedział Leszek Krysieniel, CEO w 4KRAFT, właściciel marki Kinderkraft.
UNICEF szacuje, że każdy dodatkowy rok nauki przekłada się na 10% wzrost dochodu dziecka w przyszłości. Partnerstwo Kinderkraft i UNICEF Polska pozwoli na trwałą poprawę warunków życia dzieci w Mozambiku i osiągnięcie przez nie pełnego potencjału.
Szczegóły partnerstwa na stronie Kinderkraft Polska: https://kinderkraft.pl/unicef
O UNICEF
UNICEF od 75 lat ratuje życie dzieci, broni ich praw i pomaga im wykorzystać potencjał, jaki posiadają. Nigdy się nie poddajemy!
Pracujemy w najtrudniejszych miejscach na świecie, aby dotrzeć do najbardziej pokrzywdzonych dzieci.
W ponad 190 krajach i terytoriach pracujemy #dlakazdegodziecka, aby budować lepszy świat dla wszystkich. Przed, w trakcie i po kryzysach humanitarnych jesteśmy na miejscu niosąc ratującą życie pomoc i nadzieję dzieciom i ich rodzinom. Realizujemy nie tylko działania pomocowe, ale także edukacyjne. Wierzymy, że edukacja to jedna z najbardziej skutecznych form zmieniania świata. W Polsce pracujemy ze szkołami i samorządami, aby prawa dziecka były zawsze przestrzegane, a głos młodych ludzi słyszany i respektowany. Jesteśmy apolityczni i bezstronni, ale nigdy nie pozostajemy obojętni, gdy chodzi o obronę praw dzieci i zabezpieczenie ich życia i przyszłości. Więcej informacji na unicef.pl.
O Kinderkraft
Kinderkaft to globalna marka artykułów dziecięcych, oferująca kompleksowe rozwiązania dla rodziców szukających asortymentu dla swoich pociech. Zdobywca wielu zagranicznych certyfikatów jakości i bezpieczeństwa oraz nagród za design. W katalogu marki znajdziemy zarówno wózki, rowerki, maty edukacyjne, jak i meble do pokoju dziecięcego.
Zgodnie z hasłem przewodnim marki „Easy with kids”, misją Kinderkraft jest ułatwianie rodzicom i dzieciom wspólnego odkrywania świata, dostarczając produkty łączące wysoką jakość oraz funkcjonalność.
Marka chętnie angażuje się w działania na rzecz pomocy innym - włączała się m.in. w akcję WOŚP, współpracę z organizacjami non-profit takimi jak „Banki Żywności" czy „SOS wioski dziecięce", a także wzięła udział w akcji „Prezenty bez Pudła" prowadzonej przez UNICEF Polska w okresie świątecznym.
Współpraca Kinderkraft z UNICEF Polska na rzecz najbardziej potrzebujących dzieci jest więc wpisana w naturalne DNA marki, stanowiąc konsekwencję oraz rozwinięcie jej dotychczasowych działań w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu.
Więcej informacji na kinderkraft.pl.
MBA – nie dla akademickości, tak dla biznesowego doświadczenia
Lęk i smutek - jak pomóc dziecku osiągnąć spokój?
Znamy wyniki 2. edycji Universiady – zwycięzcami młodzi naukowcy z Oławy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.