Komunikaty PR

Rekordowa liczba zgłoszeń w III edycji Solve for Tomorrow

2023-11-24  |  15:30
Biuro prasowe

Z każdym rokiem rośnie popularność programu Solve for Tomorrow w Polsce. Do III edycji akcji Samsung wpłynęła rekordowa liczba 252 zgłoszeń! Spośród nich jury wybrało 30 półfinałowych zespołów z 12 województw, które w kolejnych miesiącach będą pracować nad swoimi pomysłami przy pomocy metodologii myślenia projektowego Design Thinking.

Solve for Tomorrow to program skierowany do młodych ludzi, którzy są wrażliwi na kwestie związane z wyzwaniami współczesnego świata, otwarci na zmiany i chcą mieć wpływ na otaczającą nas rzeczywistość. Do trwającej właśnie III edycji programu mogli zgłaszać się uczniowie z klas 1-4 szkół ponadpodstawowych wraz z opiekunami. Ich zadaniem było zaproponowanie nieszablonowego pomysłu związanego z jednym z czterech obszarów: zdrowiem, bezpieczeństwem, klimatem lub integracją.

Finalnie do III edycji Solve for Tomorrow wpłynęło 252 projektów. To najwyższy zanotowany wynik zgłoszeń na przestrzeni trzech edycji programu. Tym samym chęć udziału w programie zgłosiło aż 876 uczniów i 216 nauczycieli. Co ciekawe, część uczestników to młodzież, która aplikowała już do wcześniejszych edycji programu. Jednak przeważająca większość – aż 86% zespołów – po raz pierwszy spróbowała swoich sił w rekrutacji.

Warto zwrócić także uwagę na opiekunów tegorocznych zespołów. Większość z nich to nauczyciele przedmiotów zawodowych, w tym głównie informatyki oraz doradztwa zawodowego, biznesu i zarządzania czy przedsiębiorczości.

A które obszary cieszyły się największym zainteresowaniem uczniów? Spośród wypełnionych aplikacji 88 dotyczyło zagadnień związanych z integracją, 86 – ze zdrowiem,  44 – z klimatem, a 34 – z bezpieczeństwem. Województwa, które mogą pochwalić się największą liczbą zgłoszonych projektów, to mazowieckie (52), śląskie (34), łódzkie (29) i pomorskie (28).

Do drugiego etapu zakwalifikowało się 30 placówek, w tym zespół z LO DobraTU im. Tosi Kozłowskiej w Warszawie, który to zajął 1. miejsce w Hackathonie, organizowanym w Centrum ElektroEkologii w Warszawie. Pełna lista półfinalistów wygląda następująco:

 

3 projekty z kategorii Bezpieczeństwo:

 

  1. III Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Piotrkowie Trybunalskim
  2. Liceum Ogólnokształcące Fundacji Szkolnej w Warszawie
  3. Technikum TEB Edukacja w Tychach

 

6 projektów z kategorii Zdrowie:

 

  1. I Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Brodzińskiego w Tarnowie
  2. I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Kłodzku
  3. IV Liceum Ogólnokształcące z oddziałami integracyjnymi im. dr Jadwigi Młodowskiej w Chełmie
  4. Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Pruszkowie
  5. VI Liceum Ogólnokształcące im. J. J. Śniadeckich w Bydgoszczy
  6. Zespół Szkół nr 3 im. Hugona Kołłątaja w Szamotułach

 

7 projektów z kategorii Klimat:

 

  1. Liceum Ogólnokształcące im. Janka z Czarnkowa w Czarnkowie
  2. Liceum Ogólnokształcące nr V im gen. J. Jasińskiego we Wrocławiu
  3. Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące im. Pawła Adamowicza w Gdańsku
  4. XIV Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Warszawie
  5. XVII Liceum Ogólnokształcące w Gdyni
  6. Zespół Szkół w Krzepicach
  7. Liceum Ogólnokształcące DobraTu im. Tosi Kozłowskiej w Warszawie

 

14 projektów z kategorii Integracja:

 

  1. Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2 w Gdyni
  2. Technikum dla Niewidomych w Laskach
  3. Technikum Mechatroniczne nr 1 w Warszawie
  4. Technikum nr 8 im. Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku w Katowicach
  5. Technikum nr 2 – Zespół Szkół Usługowych w Ostrowie Wielkopolskim
  6. XIV Liceum Ogólnokształcące im. Zbigniewa Herberta w Lublinie
  7. XXXI Liceum Ogólnokształcące im. Ludwika Zamenhofa w Łodzi
  8. Zespół Szkół im. ks. dra Jana Zwierza w Ropczycach
  9. Zespół Szkół nr 4 Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Wałczu
  10. Zespół Szkół nr 6 im. Karola Brzostowskiego w Suwałkach
  11. III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Bohaterów Westerplatte w Gdańsku
  12. Zespół Szkół Politechnicznych Głogowie
  13. Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 1 w Krotoszynie
  14. Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Stefana Banacha w Jarosławiu

 

Pomysły oceniało jury w składzie: Maria Andrzejewska (dyrektor generalna UNEP/GRID-Warszawa), prof. Halina Brdulak (Szkoła Główna Handlowa), Anna Dziama (Pełnomocnik Dyrektora Naczelnego ds. jakości i rozwoju działań edukacyjnych w Centrum Nauki Kopernik). Barbara Halska (Nauczycielka Roku 2014), Zuzanna Polak (Kierowniczka Działu Budowania Świadomości Cyberbezpieczeństwa w NASK), prof. Bolesław Rok (Akademia Leona Koźmińskiego), Adam Roś (Wiceprezes Samsung R&D Institute Polska), Piotr Stelmachów (Wiceprezes i Head of Consumer Electronics w Samsung Electronics Polska), Marzena Strzelczak (Doradczyni zarządu ds. DEI w Forum Odpowiedzialnego Biznesu), Kira Sukhoboichenko (Założycielka Międzynarodowego Ruchu Latających Plecaczków) i Kamil Tomkowicz (Członek Zarządu Fundacji Our Future Foundation).

Co dalej?

W najbliższych tygodniach półfinaliści będą pogłębiać swoje pomysły przy pomocy metodologii Design Thinking. Dla części uczniów będzie to pierwsze spotkanie z tym niezwykłym procesem, dzięki któremu mogą zanalizować swój pomysł z wielu różnych perspektyw. Zgodnie z tą metodą to użytkownik jest najważniejszy i kluczowe jest poznanie jego potrzeb, problemów i marzeń. Na ten proces składa się 5 etapów: empatyzacja, definiowanie problemu, generowanie rozwiązań, prototypowanie i testowanie. Podczas pracy z tą metodologią uczniowie dochodzą często do bardzo zaskakujących wniosków, a ich początkowe pomysły nieraz zmieniają się o 180 stopni, dlatego tak ważne jest, aby byli otwarci na zmiany. Będą wspierać ich w tym ambasadorzy programu Solve for Tomorrow, czyli wybitni trenerzy i nauczyciele z misją.

Program Solve for Tomorrow został objęty patronatem przez Ministra Edukacji i Nauki, Ministra Cyfryzacji, NASK, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,  Centrum Nauki Kopernik, oraz UNEP/GRID-Warszawa. Partnerem programu jest Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Według danych World Economic Forum [1] do 2030 roku aż 39 proc. obecnych kompetencji zawodowych będzie wymagało aktualizacji lub stanie się zbędne. Przyszłość rynku pracy
Edukacja Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!
2025-01-03 | 08:00

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Dawid Uczy to platforma nauczyciela biologii i chemii, który postanowił poszerzyć ofertę świadczonych usług. Od teraz pomaga także w przygotowaniu odwołania od
Edukacja Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
2024-12-31 | 15:30

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku

Szkoła Podstawowa Nr 5 im. Władysława Broniewskiego w Białymstoku jest placówką z tradycjami. Istnieje od ponad 100 lat i dba o to, żeby narzędzia i środki dydaktyczne, które

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.