Rekordowe wyniki GAMIVO w III kwartale. Zysk netto wzrósł o 125 proc. r/r.
GAMIVO, właściciel platformy transakcyjnej dla graczy, podsumował rekordowy III kwartał 2022 roku. Spółka wygenerowała blisko 60 mln zł obrotu i ponad 11,3 mln zł przychodu, obie te liczby są wyższe niż w poprzednim kwartale. Zysk netto wyniósł zaś prawie 2,8 mln zł, co oznacza wzrost o 125 proc. względem III kwartału 2021 roku. Z kolei wskaźnik EBITDA osiągnął historyczne 3,7 mln zł. Rekordowe wyniki są efektem zwiększenia rentowności, automatyzacji procesów biznesowych oraz szeregu dodatkowych kroków, które pozwalają na skalowanie działalności Spółki.
GAMIVO kolejny okres z rzędu zamyka bardzo dobrymi wynikami finansowymi. W III kwartale 2022 roku Spółka odnotowała ponad 11,3 mln przychodów netto, co oznacza wzrost o 5 proc. q/q i 19 proc. r/r. Poprawiono także wskaźnik GMV, który wyniósł 59,9 mln zł, więcej o 6 proc. q/q i 25 proc. r/r. Największą uwagę zwraca jednak zysk netto na poziomie blisko 2,8 mln zł, gdyż w tym wypadku jest to wzrost o 125 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
- Bieżący rok to dla GAMIVO czas realizacji bardzo ambitnych działań nastawionych na zwiększanie rentowności. Rezultaty osiągane w kolejnych kwartałach pokazują, że z powodzeniem zdajemy ten test. Mimo braku premier dużych produkcji z segmentu AAA, w III kwartale, które zawsze są paliwem napędzającym rynek gamingowy, poprawiliśmy wyniki. Warto zwrócić także uwagę na wskaźnik EBIDTA, który ukształtował się na poziomie 3,7 mln zł, a więc był wyższy nawet niż w niezwykle udanym dla GAMIVO drugim kwartale. Wyniki te napawają optymizmem, szczególnie, że przed nami końcówka roku, czyli okres bogatszy w premiery niż ubiegłe miesiące – komentuje Mateusz Śmieżewski, CEO GAMIVO.
Model działalności platformy GAMIVO jest odporny na rynkową stagnację. Konsekwentnie realizując, ogłoszone na początku roku filary rozwoju, Spółka odnotowuje rekordowe wyniki finansowe. Skupiając się na udoskonalaniu platformy, GAMIVO nieustannie zwiększa liczbę użytkowników korzystających z platformy transakcyjnej. Obecnie serwis skupia już ponad 4,3 mln zarejestrowanych graczy.
- Dokładamy wszelkich starań, żeby zarówno zwiększać liczbę zarejestrowanych użytkowników na platformie, jak również dbać o lojalność graczy, którzy są z nami od dawna. Blisko 1100 sprawdzonych dostawców zapewnia ponad 91 tys. ofert, które są odpowiedzią na potrzeby graczy. Nasi użytkownicy doceniają szeroki asortyment produktów, które oferujemy w konkurencyjnych cenach, dzięki czemu GAMIVO przekroczyło ocenę 4,4 (najwyższa możliwa ocena to 5) określaną w serwisie Trustpilot jako „Doskonała”. Ponadto w ramach obchodów piątej rocznicy działalności GAMIVO przygotowaliśmy wiele niespodzianek, w tym nowy program cashbackowy GAMIVO Club, który spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony graczy - mówi Tomasz Lewandowski, członek Zarządu GAMIVO.
Na wzrost rozpoznawalności marki GAMIVO w ostatnich miesiącach miały wpływ liczne współprace, a w tym kooperacja z siecią sklepów Żabka. Przyczyniła się ona nie tylko do dołączenia do serwisu nowych użytkowników, ale także do wzrostu zaangażowania stałych graczy.
Spółka zamierza kontynuować akcje promocyjne z innymi markami. W ostatnich miesiącach 2022 roku zaplanowano szereg kampanii marketingowych z takimi partnerami jak CS.Money, Surfshark czy Wargaming.
Raport dostępny jest na stronie internetowej GAMIVO.co - https://www.gamivo.co/raporty/

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.