Rekordowy rok dla BlaBlaCar: przychody na poziomie 253 milionów euro
BlaBlaCar odnotowało rekordowe przychody rzędu 253 milionów euro i osiągnięcie rentowności w ciągu ostatnich 24 miesięcy. Dodatkowo firma poinformowała o zabezpieczeniu linii kredytowej w wysokości 100 milionów euro. Dzięki realizacji obranej strategii platforma przyczyniła się także do zmniejszenia śladu węglowego o 2 miliony ton CO2 w 2023 roku.
Pozyskane finansowanie pozwoli platformie umocnić pozycję rynkową w dziedzinie współdzielonej mobilności. Strategicznym celem firmy jest rozwój sprawdzonego modelu łączenia różnych środków współdzielonego transportu.
- Tak znaczące finansowanie pozwoli nam kontynuować realizację ambitnej strategii wzrostu i dokonywać kolejnych fuzji i przejęć. W połączeniu z ciągłymi innowacjami to narzędzie, które szczególnie pomaga nam w dążeniu do pozycji lidera rynku - powiedział Nicolas Brusson, współzałożyciel i CEO BlaBlaCar.
Model działania oparty o fuzje i przejęcia został już z powodzeniem wdrożony we Francji. Dzięki przejęciu Ouibus w 2019 r. BlaBlaCar utworzyło sieć autobusową obejmującą swoim zasięgiem całą Europę Zachodnią. Równolegle, w Europie Wschodniej i Brazylii przejęcie Busfor oraz rozwój własnej platformy autobusowej umożliwiły BlaBlaCar przywództwo w transformacji branży transportu autobusowego ze środowiska offline na online. Dzięki temu oferty ponad 5000 tysięcy przewoźników są dostępne na jednej platformie.
Przełomowy rok 2023: przychody wyższe o niemal 30% i osiągnięcie rentowności
BlaBlaCar odnotowało w 2023 roku 253 milionów euro przychodu - to wzrost o 29% w porównaniu z poprzednim rokiem. Po raz pierwszy firma osiągnęła rentowność przez 24 miesiące i zamknęła rok z dodatnim wynikiem EBITDA, rozpoczynając kolejną fazę wzrostu. Zabezpieczenie linii kredytowej w wysokości 100 milionów euro to następstwo rekordowych wyników platformy.
Tylko w ubiegłym roku aż 80 milionów pasażerów zarezerwowało przejazd autobusem lub samochodem poprzez platformę BlaBlaCar. To wzrost o 23% w stosunku do 2022 roku. Tendencja zwyżkowa jest szczególnie widoczna na rynkach wschodzących, takich jak Indie i Brazylia, które odnotowują nawet trzycyfrowe stopy wzrostu. W rezultacie Brazylia stała się krajem na mapie rynków, gdzie działa BlaBlaCar - to właśnie tam aktywność użytkowników wybierających współdzielone przejazdy była najwyższa w 2023 roku.
W Polsce społeczność BlaBlaCar liczy już niemal 6 milionów aktywnych użytkowników, a tylko w 2023 roku kierowcy zgłosili chęć zabrania ponad 4 milionów pasażerów. Najaktywniejszy kierowca w naszym kraju miał na swoim koncie aż 611 przejazdów. Ponadto użytkownicy BlaBlaCar w Polsce zadeklarowali jako cel lub miejsce startowe aż 6398 zagranicznych miejscowości, w 38 krajach.
Droga do zielonej mobilności - 2 miliony ton CO2 mniej
Ograniczając liczbę pustych miejsc w samochodach i autobusach oraz zachęcając do wspólnych podróży, tylko w ubiegłym roku BlaBlaCar pomogło zmniejszyć ślad węglowy o 2 miliony ton CO2. Nie byłoby to możliwe bez stale rosnącej społeczności użytkowników platformy. W ubiegłym roku podróżujący z BlaBlaCar połączyli się w 2,4 miliona punktów spotkań na całym świecie oraz nawiązali 104 miliony znajomości. Kierowcy korzystający z platformy zaoszczędzili w 2023 roku 513 milionów euro dzięki współdzielonym przejazdom.
- Współdzielone przejazdy to skuteczne rozwiązanie naszych obecnych i przyszłych wyzwań środowiskowych. Niezaprzeczalnym jest, że aby zmniejszyć ślad węglowy i zakorkowanie w miastach, nasze nawyki podróżowania muszą ulec zmianie. Współdzielona mobilność realnie przyczynia się do poprawy stanu środowiska i cieszy mnie fakt, że zauważają to także władze publiczne. Dofinansowanie dla kierowców we Francji czy certyfikaty oszczędności energii w Hiszpanii to przykłady działań, z których także Polska powinna czerpać - dodaje Olgierd Szyłejko, Regional General Manager CEE BlaBlaCar.
Wraz z rosnącą popularnością i zaufaniem użytkowników, BlaBlaCar konsekwentnie poszerza swoją obecność na nowe rynki, mając na uwadze strategiczny cel stworzenia kompleksowego ekosystemu transportowego, który integruje różnorodne środki komunikacji na jednej platformie.

Siła kobiet w biznesie: Anna Górecka-Kuczmowska na czele finansów i księgowości w Thompson&Stein

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Po ludzku o PIT-8C
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.