Rekordowy rok dla BlaBlaCar: przychody na poziomie 253 milionów euro
BlaBlaCar odnotowało rekordowe przychody rzędu 253 milionów euro i osiągnięcie rentowności w ciągu ostatnich 24 miesięcy. Dodatkowo firma poinformowała o zabezpieczeniu linii kredytowej w wysokości 100 milionów euro. Dzięki realizacji obranej strategii platforma przyczyniła się także do zmniejszenia śladu węglowego o 2 miliony ton CO2 w 2023 roku.
Pozyskane finansowanie pozwoli platformie umocnić pozycję rynkową w dziedzinie współdzielonej mobilności. Strategicznym celem firmy jest rozwój sprawdzonego modelu łączenia różnych środków współdzielonego transportu.
- Tak znaczące finansowanie pozwoli nam kontynuować realizację ambitnej strategii wzrostu i dokonywać kolejnych fuzji i przejęć. W połączeniu z ciągłymi innowacjami to narzędzie, które szczególnie pomaga nam w dążeniu do pozycji lidera rynku - powiedział Nicolas Brusson, współzałożyciel i CEO BlaBlaCar.
Model działania oparty o fuzje i przejęcia został już z powodzeniem wdrożony we Francji. Dzięki przejęciu Ouibus w 2019 r. BlaBlaCar utworzyło sieć autobusową obejmującą swoim zasięgiem całą Europę Zachodnią. Równolegle, w Europie Wschodniej i Brazylii przejęcie Busfor oraz rozwój własnej platformy autobusowej umożliwiły BlaBlaCar przywództwo w transformacji branży transportu autobusowego ze środowiska offline na online. Dzięki temu oferty ponad 5000 tysięcy przewoźników są dostępne na jednej platformie.
Przełomowy rok 2023: przychody wyższe o niemal 30% i osiągnięcie rentowności
BlaBlaCar odnotowało w 2023 roku 253 milionów euro przychodu - to wzrost o 29% w porównaniu z poprzednim rokiem. Po raz pierwszy firma osiągnęła rentowność przez 24 miesiące i zamknęła rok z dodatnim wynikiem EBITDA, rozpoczynając kolejną fazę wzrostu. Zabezpieczenie linii kredytowej w wysokości 100 milionów euro to następstwo rekordowych wyników platformy.
Tylko w ubiegłym roku aż 80 milionów pasażerów zarezerwowało przejazd autobusem lub samochodem poprzez platformę BlaBlaCar. To wzrost o 23% w stosunku do 2022 roku. Tendencja zwyżkowa jest szczególnie widoczna na rynkach wschodzących, takich jak Indie i Brazylia, które odnotowują nawet trzycyfrowe stopy wzrostu. W rezultacie Brazylia stała się krajem na mapie rynków, gdzie działa BlaBlaCar - to właśnie tam aktywność użytkowników wybierających współdzielone przejazdy była najwyższa w 2023 roku.
W Polsce społeczność BlaBlaCar liczy już niemal 6 milionów aktywnych użytkowników, a tylko w 2023 roku kierowcy zgłosili chęć zabrania ponad 4 milionów pasażerów. Najaktywniejszy kierowca w naszym kraju miał na swoim koncie aż 611 przejazdów. Ponadto użytkownicy BlaBlaCar w Polsce zadeklarowali jako cel lub miejsce startowe aż 6398 zagranicznych miejscowości, w 38 krajach.
Droga do zielonej mobilności - 2 miliony ton CO2 mniej
Ograniczając liczbę pustych miejsc w samochodach i autobusach oraz zachęcając do wspólnych podróży, tylko w ubiegłym roku BlaBlaCar pomogło zmniejszyć ślad węglowy o 2 miliony ton CO2. Nie byłoby to możliwe bez stale rosnącej społeczności użytkowników platformy. W ubiegłym roku podróżujący z BlaBlaCar połączyli się w 2,4 miliona punktów spotkań na całym świecie oraz nawiązali 104 miliony znajomości. Kierowcy korzystający z platformy zaoszczędzili w 2023 roku 513 milionów euro dzięki współdzielonym przejazdom.
- Współdzielone przejazdy to skuteczne rozwiązanie naszych obecnych i przyszłych wyzwań środowiskowych. Niezaprzeczalnym jest, że aby zmniejszyć ślad węglowy i zakorkowanie w miastach, nasze nawyki podróżowania muszą ulec zmianie. Współdzielona mobilność realnie przyczynia się do poprawy stanu środowiska i cieszy mnie fakt, że zauważają to także władze publiczne. Dofinansowanie dla kierowców we Francji czy certyfikaty oszczędności energii w Hiszpanii to przykłady działań, z których także Polska powinna czerpać - dodaje Olgierd Szyłejko, Regional General Manager CEE BlaBlaCar.
Wraz z rosnącą popularnością i zaufaniem użytkowników, BlaBlaCar konsekwentnie poszerza swoją obecność na nowe rynki, mając na uwadze strategiczny cel stworzenia kompleksowego ekosystemu transportowego, który integruje różnorodne środki komunikacji na jednej platformie.

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.