Komunikaty PR

Remontujący Polacy chcą docieplać ściany i dach

2020-09-07  |  17:35
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 4.47 MB )

Remontujący Polacy chcą docieplać ściany i dach

Coraz lepiej wiemy, jak remontować domy, by uzyskać odpowiedni komfort i oszczędności.  Wyniki najnowszego badania przeprowadzonego dla ROCKWOOL Polska* wskazują, że priorytetem na liście zadań związanych z remontem staje się dla Polaków docieplenie ścian zewnętrznych i dachu budynków jednorodzinnych.

Rok 2020 jest najlepszym sprawdzianem dla naszych domów. Spędzając w nich większość czasu mamy możliwość realnie ocenić komfort ich użytkowania, a także zweryfikować stan techniczny i jego wpływ na zawartość portfeli. Stan finansów również wnikliwiej weryfikujemy i coraz częściej szukamy… oszczędności. Nic więc dziwnego, że sposoby obniżenia kosztów eksploatacji naszych domów to obecnie temat numer jeden wśród właścicieli nieruchomości, w tym zwłaszcza domów jednorodzinnych. Ale z pustego i Salomon nie naleje. Na szczęście wiemy już, jak zaoszczędzić. Z najnowszych badań wynika, że blisko co trzeci Polak remontując dom dociepliłby najpierw ściany i dach.

Ogrzewanie największym konsumentem energii

Około 70% energii zużywanej przez gospodarstwa domowe przypada na ogrzewanie budynków. W przypadku budynków starszych, jest to jeszcze bardziej widoczne, gdyż generują one największe zużycie ciepła w wyniku jego ogromnych strat przez nieocieplone ściany i dach. Do dzisiaj w wielu z nich nie została przeprowadzona termomodernizacja, poprawiająca ich efektywność energetyczną i komfort użytkowania, jednocześnie zmniejszając koszty utrzymania domu. Liczne źródła pokazują, że poziom efektywności energetycznej budynków jednorodzinnych w Polsce jest wciąż na bardzo niskim poziomie. W połączeniu z mało efektywnym spalaniem paliw stałych, najczęściej używanym w starym budownictwie jednorodzinnym, jest to niestety również główną przyczyną powstawania smogu w Polsce.

Termomodernizacja ze wsparciem

Termomodernizacja starego domu, aby przyniosła odpowiednie efekty, zarówno finansowe jak i te związane z komfortem mieszkania, musi zostać przeprowadzona w odpowiedniej kolejności.  Według przeprowadzonego badania, Polacy najefektywniejsze możliwości na ograniczenie strat ciepła i uzyskanie maksymalnego komfortu widzą w pierwszej kolejności w dobrej izolacji ścian i dachu. Wiedzą już, że zanim zdecydują się na wymianę pieca, powinni najpierw ocieplić wszystkie ściany zewnętrzne i dach oraz wymienić okna i drzwi. To pozwoli dobrać im piec o mniejszej mocy, adekwatnej do zmniejszonego, dzięki ociepleniu, zapotrzebowania na energię. Tylko tak przeprowadzone prace mogą przynieść oszczędności do kilku tysięcy złotych rocznie, w zależności od wykorzystywanego paliwa. Co więcej, dzięki temu również znacząco zmniejszamy emisję szkodliwych substancji odpowiedzialnych za powstawanie smogu. Dopiero po wykonaniu docieplenia bierzemy pod uwagę montaż paneli fotowoltaicznych czy solarów oraz wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła - mówią wyniki badania.

Na szczęście właściciele domów jednorodzinnych, pragnący zadbać o ich odpowiednią termoizolację, nie są pozostawieni sami sobie i skazani jedynie na zawartość swoich portfeli.  Jedną z możliwości wsparcia tego typu prac termomodernizacyjnych jest program “Czyste Powietrze”, który umożliwia dofinansowanie takich działań jak:

  • docieplenie przegród budynku;
  • wymiana starych źródeł ciepła (pieców i kotłów na paliwa stałe) oraz zakup i montaż nowych źródeł ciepła;
  • wymianę okien i drzwi zewnętrznych;
  • montaż lub modernizację instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej;
  • instalację odnawialnych źródeł energii (np. kolektorów słonecznych);
  • montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła.

Chcąc uzyskać najlepsze efekty i zaoszczędzić, należy pamiętać przede wszystkim o właściwej kolejności działań termomodernizacyjnych: najpierw przeprowadzamy termomodernizację przegród zewnętrznych, czyli docieplamy ściany i dach, później wymieniamy system grzewczy. W przeciwnym przypadku uzyskamy nie oszczędności, lecz straty, a koszty utrzymania naszych nieruchomości zamiast zmaleć - wzrosną.

- Najpierw starajmy się ograniczać straty energii poprzez odpowiednie ocieplenie budynku, a dopiero potem możemy planować jak dostarczymy energię i ciepło z alternatywnych, odnawialnych źródeł. Trzeba zerwać z mitem, że pojedyncze decyzje inwestorów indywidualnych nie mają znaczenia dla środowiska. Każdy z nas może w odczuwalny sposób podnieść komfort i bezpieczeństwo zarówno swoich bliskich, jak i mieszkańców z okolicy. To korzyści zarówno dla zdrowia, środowiska, jak i portfeli nas wszystkich. Jest o tyle istotne, że w przypadku nowych budynków budowanych od początku 2021 roku ustawodawca zadbał,  aby były one i energooszczędne, czyli tańsze w utrzymaniu i mniej zanieczyszczające środowisko. Tylko, że wciąż pozostaje do zmodernizowania 3,5 miliona domów jednorodzinnych w Polsce  - mówi Agnieszka Stawiarska, kierownik Działu Doradztwa Technicznego w ROCKWOOL Polska.

Polacy już wiedzą

Rosnąca świadomość społeczna, ekologiczna i ekonomiczna daje szansę nie tylko na poprawę warunków życia mieszkańców i oszczędności w domowych budżetach, ale przede wszystkim na ograniczenie smogu w Polsce.

- Analizując wyniki badań, ilość beneficjentów programów pomocowych oraz widoczne zainteresowanie termomodernizacją domów jednorodzinnych, możemy być pewni, że nasze społeczeństwo jest gotowe na zmianę myślenia na temat znaczenia termomodernizacji. Liczymy też na to, że ogromny potencjał ograniczenia strat ciepła przez przegrody zewnętrzne budynków jednorodzinnych znajdzie odpowiednie miejsce w działaniach pomocowych i będzie postrzegany jako kluczowy w programach redukcji niskiej emisji - podsumowuje Stawiarska.

* Badanie zrealizowane na próbie N=1011 dorosłych Polaków budujących/remontujących dom jednorodzinny.

 

Zapraszamy do nowego Centrum Prasowego ROCKWOOL!

Poszukujesz rzetelnych informacji, danych, zdjęć, czy wypowiedzi eksperckich? A może jesteś osobą odpowiedzialną za przygotowywanie contentu? Wszystko, czego potrzebujesz znajdziesz w Centrum Prasowym firmy ROCKWOOL Polska.

Pisząc artykuły czy przygotowując dziś materiały na stronę bardzo często brakuje nam czasu, jak również informacji, gdzie znajdziemy wiarygodne i interesujące nas dane i treści. Nowy portal wychodzi naprzeciw wspomnianym wyzwaniom, dając dostęp do fachowej i rzetelnej informacji, skracając jednocześnie czas jaki poświęcamy na poszukiwanie ich.

Odwiedź stronę Centrum Prasowego firmy ROCKWOOL Polskazapisz się do newslettera aby być na bieżąco z nowymi newsami!

 

O ROCKWOOL Polska Sp. z o.o.:

Jako ROCKWOOL Polska Sp. z o.o. jesteśmy częścią Grupy ROCKWOOL. Posiadamy 2 fabryki w Polsce – w Cigacicach i w Małkini. Zatrudniamy ponad 1200 pracowników. W naszej ofercie znajdują się izolacje budowlane, specjalistyczne izolacje i rozwiązania techniczne oraz przemysłowe.

Jako Grupa ROCKWOOL czujemy się zobowiązani do poprawy warunków życia każdego, kto korzysta z naszych rozwiązań i produktów. Nasza wiedza i doświadczenie pozwalają nam rozwiązywać wiele z najistotniejszych dziś wyzwań w zakresie zrównoważonego budownictwa: od redukcji zużycia energii i zanieczyszczenia hałasem, przez podniesienie bezpieczeństwa pożarowego, do skutecznej walki z niedostatkiem wody oraz powodziami. Szeroka gama naszych produktów i rozwiązań odzwierciedla różnorodność potrzeb mieszkańców naszego globu, wspierając jednocześnie naszych partnerów w zmniejszaniu emisji dwutlenku węgla.

Wełna skalna to niezwykle wszechstronny materiał, stanowiący podstawę wszystkich naszych działań.

Z zespołem ponad 11 000 oddanych kolegów i koleżanek z 39 krajów jesteśmy światowym liderem w produkcji rozwiązań z wełny skalnej. Od izolacji budowlanych, akustycznych sufitów oraz zewnętrznych okładzin fasadowych, przez rozwiązania ogrodnicze i zmodyfikowane włókna używane w przemyśle, aż do izolacji dla przemysłu i energetyki oraz przemysłu morskiego i przybrzeżnego.

Tomasz Weber

Dział Komunikacji Marketingowej & PR ROCKWOOL Polska

tel.: 603 051 631

tomasz.weber@rockwool.com

ROCKWOOL Polska Sp. z o.o.

ul. Kwiatowa 14,

66-131 Cigacice, Polska

T (48) 68 385 02 50

E rockwool@rockwool.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku Biuro prasowe
2025-01-16 | 16:10

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy.
Cyfrowa transformacja SEDKOMP: Od sukcesji międzypokoleniowej do lidera innowacji
2025-01-16 | 14:00

Cyfrowa transformacja SEDKOMP: Od sukcesji międzypokoleniowej do lidera innowacji

Decyzja o przekazaniu części sterów w firmie SEDKOMP młodemu pokoleniu to odważny krok, który połączył wieloletnie doświadczenie z energią i nowoczesnym
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
2025-01-14 | 14:00

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.