Komunikaty PR

Rewolucja w miejscu pracy

2021-06-09  |  11:30
Biuro prasowe

Wyzwania związane z pracą zdalną skłaniają do powrotu do biur, oferujących jednak znacznie więcej niż dotychczas. Nie ma wątpliwości, że oblicze biura, które znaliśmy do tej pory, przechodzi znaczącą przemianę – to tylko jeden z wniosków płynących z debaty zorganizowanej przez Mindspace pt. „Rewolucja w miejscu pracy”. O tym, jaką rolę w świecie hybrydowym pełni biuro i jak musi się zmienić, aby sprostać nowym oczekiwaniom, rozmawiały podczas spotkania cztery prelegentki: Anna Jarzębska, Psycholożka, Mentorka kariery; Karina Kreja, International Concept Manager Next Office & Workplace Expert w Kinnarps; Jowita Michalska, Założycielka i Prezeska Digital University oraz Ula Zając-Pałdyna, Specjalistka w dziedzinie HR, założycielka bloga HRnaobcasach.pl

Debata pt. „Rewolucja w miejscu pracy” zorganizowana przez Mindspace miała na celu zdiagnozowanie potrzeb i oczekiwań pracowników i pracodawców względem miejsca pracy. Na skutek wielu miesięcy pracy wyłącznie zdalnej na znaczeniu zyskał przede wszystkim model hybrydowy. Pomimo wielu zalet pracy z domu, pracownicy chcą wracać do biur, ponieważ tęsknią za społecznym aspektem życia zawodowego. Pracodawcy z kolei zmagają się z podtrzymywaniem kultury korporacyjnej danej organizacji Rozumieją już jednak, jak ważną rolę w życiu organizacji odgrywa elastyczność i zaufanie do pracowników, które jest absolutną podstawą pracy zdalnej.

Model pracy hybrydowej od zawsze sprawdzał się w szczególności wśród firm wynajmujących przestrzeń typu flex, jednak dziś cieszy się popularnością także wśród przedsiębiorstw, które do tej pory preferowały biura tradycyjne. System hybrydowy oferuje nie tylko możliwość wyboru miejsca, czasu i sposobu pracy, ale i pomaga zachęcić do danej organizacji nowe talenty oraz utrzymać dotychczasowych, ceniących sobie elastyczność pracowników. Jak wynika z badań amerykańskiego Harvard Business Review, częste kontakty osobiste prowadzą do zaangażowania, wzajemnego wsparcia i lepszej współpracy w zespołach. Nie da się więc ukryć, że pomimo wielu zalet pracy zdalnej, jest ona wyzwaniem m. in. w zakresie utrzymania kontaktów międzyludzkich i zapewnienia dobrego samopoczucia zwłaszcza tym pracownikom, którzy na skutek pracy z domu mogą doświadczyć wypalenia zawodowego – powiedziała Efrat Fenigson, Wiceprezeska ds. Marketingu w Mindspace, otwierając debatę.

Zdaniem wszystkich prelegentek, świat pracy hybrydowej pozostanie z nami na długo, a wraz z nim zupełnie nowe modele pracy i przywództwa. W ocenie Anny Jarzębskiej, w ostatnim czasie na znaczeniu zyskują przede wszystkim tzw. kompetencje miękkie (m.in. takie jak umiejętność słuchania siebie nawzajem i empatia), a praca w modelu hybrydowym wymaga jeszcze większego niż do tej pory zaangażowania przełożonych względem ich pracowników. Między innymi dlatego zdaniem Uli Zając-Pałdyny, zanim firmy podejmą decyzję o powrocie do biur, muszą zadbać o odpowiednio zaplanowaną strategię komunikacji tym zakresie. Sukces każdej organizacji zależy od jej pracowników, stąd ogromne znaczenie mają ich potrzeby i preferencje.

Zdaniem Jowity Michalskiej, w nowym, hybrydowym świecie należy działać według zasady Zaufanie-Zwinność-Eksperymentowanie. Pracy w takim systemie najlepiej jest uczyć się poprzez doświadczanie, korzystając przy tym z bogatej i ogólnodostępnej oferty rozwiązań technicznych i IT. Postęp technologiczny w ostatnich latach niezwykle przyspiesza, a tym samym zmienia nie tylko środowisko pracy, ale i każdą inną dziedzinę – zdrowia, życia prywatnego i biznesu.

Z kolei według Kariny Krei, dawne wzorce miejsc pracy dawno straciły już na ważności – dzisiaj pracodawcy powinni zapewnić swojemu zespołowi takie biuro, które będzie zorientowane nie tylko na udogodnienia i ergonomię, ale także na elastyczność. Strategiczne decyzje w tym obszarze organizacje powinny dokonywać już dziś, bo pracowników do powrotu do biura trzeba będzie zachęcać. Biuro będzie musiało posiadać przewagi konkurencyjne nad pracą w domu, czy w tzw. „trzecich miejscach”.

Wszystkie prelegentki były zgodne, że rola biur nieustannie ewoluuje. Miejsca, które jeszcze niedawno służyły wyłącznie do wykonywania obowiązków służbowych, dzisiaj muszą spełniać wiele innych funkcji. Nowoczesna przestrzeń do pracy powinna być przede wszystkim miejscem interakcji i inspiracji, które sprzyja kreatywności oraz pomaga nawiązywać relacje zarówno z klientami, jak i z zespołem. Według wszystkich uczestników debaty, biuro jest narzędziem wspomagającym budowanie kultury korporacyjnej firm.

Z moich obserwacji wynika, że wielu przedsiębiorstwom zależy na tym, aby mieć do swojej dyspozycji przestrzeń służącą budowaniu niepowtarzalnego charakteru organizacji, która jednocześnie pozytywnie wpływa na to, w jaki sposób ludzie pracują, rozwijają się i wprowadzają innowacje. Twórcom Mindspace od początku zależało na tym, aby designerskie i zarazem funkcjonalne wnętrza oraz spersonalizowany poziom usług sprzyjały silnemu poczuciu wspólnoty, a jednocześnie były synonimem profesjonalnej i najwyższej jakości przestrzeni do pracy. Jestem przekonany, że właśnie dlatego tak wiele firm zdecydowało się związać swoją przyszłość z Mindspace – zarówno przed, jak i w trakcie pandemii. Wysokiej jakości, dobrze zarządzane, elastyczne miejsce pracy przyczynia się do stworzenia spójnej i wyrazistej tożsamości każdej firmy powiedział Michał Kwinta, Senior Community Manager w Mindspace Koszyki, moderator debaty.

Organizatorem debaty pt. „Rewolucja w miejscu pracy” był Mindspace, globalny operator butikowych, elastycznych przestrzeni biurowych dla firm dowolnej wielkości, który obecnie posiada łącznie 32 lokalizacje w Europie, Stanach Zjednoczonych i Izraelu.

 

Partnerami medialnymi wydarzenia byli: magazyn My Company Polska oraz portal HRnews.pl

 

Nagranie z webinarium obejrzeć można pod poniższym linkiem:

https://hs.mindspace.me/pl/tof/webinar/nagrania-rewolucja-miejscu-pracy?utm_campaign=PL%20-%20Webinar%20-%20Rewolucja%20W%20Mejscu%20Pracy%20-%20May%202021&utm_medium=email&_hsmi=2&_hsenc=p2ANqtz-_RM98agmgNgWWqURTKQ9FJ6ETQSXy9HFs8eNiPlk162PeOrvV1EfydXOZRUhdnq6wy-EwYla2A3CkLvcQBXqbGdiYMjA&utm_content=2&utm_source=hs_email

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Raport: 69% firm nie traktuje zrównoważonego rozwoju priorytetowo Biuro prasowe
2024-09-26 | 12:10

Raport: 69% firm nie traktuje zrównoważonego rozwoju priorytetowo

Wejście na ścieżkę zrównoważonego rozwoju już dawno przestało leżeć wyłącznie w gestii dobrej woli zarządów i właścicieli firm. To wymóg współczesnego
Praca Kamień zyskuje KFC: Dołącz do naszego zespołu i znajdź pracę blisko domu!
2024-09-24 | 12:00

Kamień zyskuje KFC: Dołącz do naszego zespołu i znajdź pracę blisko domu!

KFC, lider w oferowaniu soczystych kawałków kurczaka w złocistej panierce, już wkrótce zadebiutuje w gminie Szemud na tzw. trasie Kaszubskiej! To wielka gratka zarówno dla
Praca Robotnicy, mundurowi i właściciele firm nie boją się sztucznej inteligencji
2024-09-24 | 10:10

Robotnicy, mundurowi i właściciele firm nie boją się sztucznej inteligencji

Mimo dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji, 31% Polaków uważa, że ich zawód nie ma i nie będzie miał nic wspólnego z AI. To przekonanie jest szczególnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.