Robert Kubica w serii wyścigów ELMS pojedzie na oponach Goodyear
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Robert Kubica, najsłynniejszy polski kierowca wyścigowy, rozpoczął niedawno przygotowania do nowego programu wyścigowego w Europejskiej Serii Le Mans (ELMS), gdzie będzie startował w tym sezonie w barwach zespołu WRT na oponach Goodyear.
36-letni krakowianin rozpoczyna swój pierwszy pełny sezon w wyścigach długodystansowych, startując prototypowym samochodem Oreca 07 Gibson w najwyższej klasie mieszanych wyścigów długodystansowych w Europie – ELMS.
To pierwszy sezon Kubicy, w którym będzie dzielił samochód z innymi kierowcami, ponieważ w każdym zespole w czterogodzinnym wyścigu startuje po trzech kierowców. Na początku tego miesiąca Kubica rozpoczął przygotowania do sezonu od testów na torze Circuit de Barcelona-Catalunya.
Kubica zasłynął jako pierwszy polski kierowca w Formule 1 w latach 2006-2010, ale uległ poważnej kontuzji podczas rajdu w 2011 roku. Po rekonwalescencji kontynuował rajdową karierę w Rajdowych Mistrzostwach Świata przez kilka lat przed krótkim powrotem do Formuły 1 w 2019 roku.
Goodyear dostarcza opony do kategorii LMP2
W tym roku, w ramach programu ELMS, Kubica wraz z belgijskim zespołem WRT weźmie udział w wyścigach długodystansowych na torach Formuły 1 w Hiszpanii, Austrii, Francji, Włoszech, Belgii i Portugalii. Goodyear dostarczy opony do każdego samochodu w klasie LMP2, w której spodziewany jest występ ponad 15 pojazdów. Prototypy LMP2 to specjalnie skonstruowane samochody wyścigowe przeznaczone do wyścigów długodystansowych, generujące moc około 560 KM.
Goodyear wystartował w ELMS w 2020 r. w bezpośredniej rywalizacji z konkurencyjnymi markami opon, ale później otrzymał kontrakt na wyłączność dostaw na sezon 2021 i kolejne. Dotyczy to również klasy LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC), która jest postrzegana jako ‘awans’ w stosunku do ELMS i prowadzi zespoły do wyścigów na całym świecie, w tym do słynnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
„Robert jest jednym z największych polskich talentów w sportach motorowych, dlatego cieszymy się, że tak doświadczony zawodnik dołączył do Europejskiej Serii Le Mans. Mamy nadzieję, że współpraca z jego zespołem, w ramach kategorii LMP2, w której Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon, dostarczy nam cennych informacji w dalszym rozwoju naszych opon wyścigowych. Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie sezonu Europejskiej Serii Le Mans.”– powiedziała Marta Kosyra, Consumer Brand Marketing Manager EEN w Goodyear Polska.W ubiegłym sezonie samochody wyposażone w opony Goodyear wygrały dwa wyścigi WEC oraz zajęły drugie i trzecie miejsce w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, do którego marka powróciła po 14 latach nieobecności.
Robert Kubica rozpocznie sezon w ELMS 18 kwietnia od 4-godzinnego wyścigu w Barcelonie.

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.