Robert Kubica w serii wyścigów ELMS pojedzie na oponach Goodyear
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Robert Kubica, najsłynniejszy polski kierowca wyścigowy, rozpoczął niedawno przygotowania do nowego programu wyścigowego w Europejskiej Serii Le Mans (ELMS), gdzie będzie startował w tym sezonie w barwach zespołu WRT na oponach Goodyear.
36-letni krakowianin rozpoczyna swój pierwszy pełny sezon w wyścigach długodystansowych, startując prototypowym samochodem Oreca 07 Gibson w najwyższej klasie mieszanych wyścigów długodystansowych w Europie – ELMS.
To pierwszy sezon Kubicy, w którym będzie dzielił samochód z innymi kierowcami, ponieważ w każdym zespole w czterogodzinnym wyścigu startuje po trzech kierowców. Na początku tego miesiąca Kubica rozpoczął przygotowania do sezonu od testów na torze Circuit de Barcelona-Catalunya.
Kubica zasłynął jako pierwszy polski kierowca w Formule 1 w latach 2006-2010, ale uległ poważnej kontuzji podczas rajdu w 2011 roku. Po rekonwalescencji kontynuował rajdową karierę w Rajdowych Mistrzostwach Świata przez kilka lat przed krótkim powrotem do Formuły 1 w 2019 roku.
Goodyear dostarcza opony do kategorii LMP2
W tym roku, w ramach programu ELMS, Kubica wraz z belgijskim zespołem WRT weźmie udział w wyścigach długodystansowych na torach Formuły 1 w Hiszpanii, Austrii, Francji, Włoszech, Belgii i Portugalii. Goodyear dostarczy opony do każdego samochodu w klasie LMP2, w której spodziewany jest występ ponad 15 pojazdów. Prototypy LMP2 to specjalnie skonstruowane samochody wyścigowe przeznaczone do wyścigów długodystansowych, generujące moc około 560 KM.
Goodyear wystartował w ELMS w 2020 r. w bezpośredniej rywalizacji z konkurencyjnymi markami opon, ale później otrzymał kontrakt na wyłączność dostaw na sezon 2021 i kolejne. Dotyczy to również klasy LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC), która jest postrzegana jako ‘awans’ w stosunku do ELMS i prowadzi zespoły do wyścigów na całym świecie, w tym do słynnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
„Robert jest jednym z największych polskich talentów w sportach motorowych, dlatego cieszymy się, że tak doświadczony zawodnik dołączył do Europejskiej Serii Le Mans. Mamy nadzieję, że współpraca z jego zespołem, w ramach kategorii LMP2, w której Goodyear będzie wyłącznym dostawcą opon, dostarczy nam cennych informacji w dalszym rozwoju naszych opon wyścigowych. Z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie sezonu Europejskiej Serii Le Mans.”– powiedziała Marta Kosyra, Consumer Brand Marketing Manager EEN w Goodyear Polska.W ubiegłym sezonie samochody wyposażone w opony Goodyear wygrały dwa wyścigi WEC oraz zajęły drugie i trzecie miejsce w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, do którego marka powróciła po 14 latach nieobecności.
Robert Kubica rozpocznie sezon w ELMS 18 kwietnia od 4-godzinnego wyścigu w Barcelonie.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.