Komunikaty PR

ROCKWOOL ogłasza ambitne cele dotyczące dekarbonizacji

2020-12-16  |  16:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 4.94 MB )

ROCKWOOL ogłasza ambitne cele dotyczące dekarbonizacji

 

ROCKWOOL we współpracy z Science Based Targets (SBTi) stawia sobie nowe cele związane z dekarbonizacją. Ich realizacja jeszcze bardziej wzmocni pozycję ROCKWOOL jako firmy o niskim poziomie emisji dwutlenku węgla. 

 

ROCKWOOL, światowy lider w produkcji wyrobów z wełny skalnej, ogłasza ambitne, oparte na naukowych podstawach globalne cele dekarbonizacji, które zostały zweryfikowane i zatwierdzone przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi). 

Kluczowe elementy planów dekarbonizacji Grupy ROCKWOOL to m.in:

  • Bezwzględna redukcja emisji gazów cieplarnianych z fabryk o 38% do 2034 r. (w stosunku do roku bazowego 2019)
  • Redukcja emisji gazów cieplarnianych w całym cyklu życia produktu o 20% do 2034 r. (w stosunku do roku bazowego 2019)

Te plany redukcji emisji, które uzupełniają nasze obecne cele zrównoważonego rozwoju, są równoznaczne z ambitnym ograniczeniem o jedną trzecią emisji gazów cieplarnianych w cyklu życia produktów ROCKWOOL do roku 2034, przy jednoczesnym zapewnieniu stałej redukcji emisji dwutlenku węgla emitowanego na wyprodukowaną tonę naszych produktów.

Dyrektor generalny Grupy ROCKWOOL Jens Birgersson powiedział: „Napawa nas dumą to, że jesteśmy jedną z niewielu energochłonnych firm produkcyjnych, których podparte naukowo plany redukcji emisji zostały zweryfikowane i zatwierdzone przez inicjatywę SBT. Te nowe cele opierają się na mocnych podstawach. Już teraz jesteśmy przedsiębiorstwem o ujemnej emisji dwutlenku węgla netto. Choć niewiele firm może tak twierdzić, my uważamy, że to jeszcze za mało, i dlatego zaangażowaliśmy się w tę ambitną ścieżkę dekarbonizacji”.

Science Based Targets jest wspólną inicjatywą CDP, UN Global Compact (UNGC), World Resources Institute (WRI) i WWF, których misją jest zwiększenie ambicji korporacyjnych w zakresie działań na rzecz klimatu przez mobilizowanie przedsiębiorstw do ustalania celów redukcji emisji gazów cieplarnianych, zgodnych z opartymi na dowodach naukowych wymogami dotyczącymi ograniczenia globalnego ocieplenia do mniej niż 1,5ºC/2°C w porównaniu z temperaturami sprzed ery przemysłowej. 

„Osiągnięcie tych celów redukcji emisji będzie ważnym krokiem w realizacji globalnych ambicji zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych do zera do 2050 roku. Pokazując, że energochłonna firma produkcyjna może je osiągnąć, mamy nadzieję, że zainspirujemy innych do podjęcia działań, które pomogą stworzyć bardziej ekologiczną i zrównoważoną przyszłość.” - podsumowuje Jens Birgersson. 

Alberto Carrillo Pineda, dyrektor Science Based Targets w CDP, jednego z partnerów inicjatywy Science Based Targets, komentuje: „Gratulujemy Grupie ROCKWOOL zatwierdzenia planów redukcji emisji przez inicjatywę Science Based Targets. Wyznaczając cele poparte naukowo, Grupa ROCKWOOL stawia sobie wyzwanie, aby przejść do gospodarki zero emisyjnej”.

Nowe zobowiązania w zakresie dekarbonizacji opierają się na istniejącym statusie ROCKWOOL jako przedsiębiorstwa z ujemną emisją dwutlenku węgla netto (CO2e). W całym okresie użytkowania izolacja budynków sprzedana przez ROCKWOOL w 2019 roku zapewni oszczędność 100-krotności węgla emitowanego podczas produkcji. Możliwość nieskończonego recyklingu wełny skalnej bez utraty jej właściwości użytkowych odróżnia ją również od materiałów budowlanych niepodlegających recyklingowi, które po zakończeniu eksploatacji musiałyby zostać zutylizowane, powodując emisję zanieczyszczeń. Recykling wełny skalnej w fabrykach ROCKWOOL przyczynia się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla również tych związanych z produkcją. 

W oparciu o nasze wieloletnie wysiłki zmierzające do poprawy efektywności energetycznej własnych działań, redukcja bezpośredniej emisji z produkcji jest kluczowym elementem naszych innowacji technologicznych. Rozwijamy na przykład na dużą skalę technologię topienia elektrycznego, która jest przyjazna dla środowiska w krajach, gdzie sieć energetyczna jest już niskoemisyjna. Dlatego wybraliśmy naszą fabrykę w norweskim Moss, aby pilotować wdrożenie największej w branży technologii pieca elektrycznego. Po uruchomieniu nowych rozwiązań emisja dwutlenku węgla w fabryce Moss spadnie o około 80%.

Kontynuując proces dekarbonizacji, już teraz uzyskujemy korzyści ze znacznych inwestycji w innowacyjną w branży technologię topienia opartą na elastycznym wyborze paliw, która umożliwia przejście z węgla na paliwa mniej emisyjne, takie jak gaz ziemny czy biogaz. Oprócz przekształcenia naszych dwóch duńskich fabryk na gaz ziemny w 2020 r. i certyfikacji neutralności klimatycznej dla biogazu w 2021 r., planujemy w roku 2021 zmodernizować jedną z fabryk w Polsce, dzięki czemu przejdziemy z wykorzystywania węgla na rzecz gazu ziemnego. Ponadto w przyszłym roku rozpoczniemy działalność w najnowszej fabryce w Stanach Zjednoczonych zasilanej gazem ziemnym. W ciągu najbliższych kilku lat planujemy przekształcenie technologii i zmianę paliwa z węgla na gaz w innych zakładach grupy.

Wnioski, jakie wyciągniemy z tych innowacyjnych realizacji i naszych bieżących wysiłków w zakresie poprawy efektywności energetycznej, zostaną wykorzystane w innych miejscach działalności Grupy ROCKWOOL.

                                                     

Odwiedź stronę Centrum Prasowego firmy ROCKWOOL Polskazapisz się do newslettera aby być na bieżąco z nowymi newsami!

O ROCKWOOL Polska Sp. z o.o.:

Jako ROCKWOOL Polska Sp. z o.o. jesteśmy częścią Grupy ROCKWOOL. Posiadamy 2 fabryki w Polsce – w Cigacicach i w Małkini. Zatrudniamy ponad 1200 pracowników. W naszej ofercie znajdują się izolacje budowlane, specjalistyczne izolacje i rozwiązania techniczne oraz przemysłowe.

Jako Grupa ROCKWOOL czujemy się zobowiązani do poprawy warunków życia każdego, kto korzysta z naszych rozwiązań i produktów. Nasza wiedza i doświadczenie pozwalają nam rozwiązywać wiele z najistotniejszych dziś wyzwań w zakresie zrównoważonego budownictwa: od redukcji zużycia energii i zanieczyszczenia hałasem, przez podniesienie bezpieczeństwa pożarowego, do skutecznej walki z niedostatkiem wody oraz powodziami. Szeroka gama naszych produktów i rozwiązań odzwierciedla różnorodność potrzeb mieszkańców naszego globu, wspierając jednocześnie naszych partnerów w zmniejszaniu emisji dwutlenku węgla.

Wełna skalna to niezwykle wszechstronny materiał, stanowiący podstawę wszystkich naszych działań.

Z zespołem ponad 11 000 oddanych kolegów i koleżanek z 39 krajów jesteśmy światowym liderem w produkcji rozwiązań z wełny skalnej. Od izolacji budowlanych, akustycznych sufitów oraz zewnętrznych okładzin fasadowych, przez rozwiązania ogrodnicze i zmodyfikowane włókna używane w przemyśle, aż do izolacji dla przemysłu i energetyki oraz przemysłu morskiego i przybrzeżnego.

Tomasz Weber

Dział Komunikacji Marketingowej & PR ROCKWOOL Polska

tel.: 603 051 631

tomasz.weber@rockwool.com

ROCKWOOL Polska Sp. z o.o.

ul. Kwiatowa 14,

66-131 Cigacice, Polska

T (48) 68 385 02 50

E rockwool@rockwool.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Business Centre Club po raz 32. docenił firmy spełniające najwyższe standardy w biznesie Biuro prasowe
2025-03-03 | 11:00

Business Centre Club po raz 32. docenił firmy spełniające najwyższe standardy w biznesie

Podczas uroczystej gali po raz 32. wręczone zostały Złote Statuetki Lidera Polskiego Biznesu - prestiżowego wyróżnienia przyznawanego przedsiębiorstwom i menedżerom za
Jak inwestować w dobrą sztukę w 2025 roku? Kluczowe wskazówki dla kolekcjonerów
2025-01-28 | 21:00

Jak inwestować w dobrą sztukę w 2025 roku? Kluczowe wskazówki dla kolekcjonerów

Kupowanie sztuki staje się coraz bardziej popularnym sposobem na łączenie pasji z mądrym lokowaniem kapitału. Globalny rynek sztuki, wyceniany na około 65 miliardów
Wyjątkowy foodbook od Szymona Hołowni zebrał już ponad 114 tys. zł na WOŚP!
2025-01-23 | 20:00

Wyjątkowy foodbook od Szymona Hołowni zebrał już ponad 114 tys. zł na WOŚP!

We wtorek 21.01 o godz. 7.33 wystartowała, a dwa dni później osiągnęła już ponad 114 tys. zł! Z takim rekordem otwarcia zbiórka Szymona Hołowni jest

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.