Rohlig Suus Logistics otwiera nowoczesny magazyn w Lublinie
Rohlig Suus Logistics, największy polski kompleksowy operator logistyczny, zmienia lokalizację oddziału w Lublinie, a zarazem zwiększa dotychczasową zdolność operacyjną w regionie aż o 30 proc. Nowa inwestycja to magazyn typu cross-dock, pozwalający m.in. na optymalizację kosztów związanych z dostawą towarów do odbiorcy na tzw. ostatniej mili.
Nowy obiekt, zlokalizowany przy ul. Józefa Franczaka „Lalka” 4, pełni funkcję magazynu logistycznego oraz nowoczesnego terminala przeładunkowego, pozwalającego na szybki i sprawny przeładunek towarów. Wpisuje się to w strategię rozwoju firmy, m.in. w obszarze dostaw paletowych na tzw. ostatniej mili. Rohlig Suus Logistics w tym roku kupił firmę Expert, specjalizującą się w tego typu usługach, która posiada swój oddział także w Lublinie. W regionie Suus rozwija również usługi dodane – kompletację, etykietowanie, banderolowanie oraz tworzenie zestawów produktowych. Firma kieruje swoją ofertę do klientów m.in. z branży spożywczej, meblarskiej, chemii przemysłowej, automotive czy papierniczej.
– Od 12 lat jesteśmy obecni w województwie lubelskim i z roku na rok obserwujemy coraz większe zainteresowanie przedsiębiorców tym regionem. Nasz nowy magazyn mieści się w Specjalnej Strefie Ekonomicznej, Euro Park Mielec, której obszar przecinają główne szlaki komunikacyjne wiodące z północy na południe i ze wschodu na zachód Europy. Wierzymy, że Lubelszczyzna, dzięki zapleczu naukowo-badawczemu, dostępie do wykwalifikowanej kadry pracowniczej, a także doskonałej lokalizacji, w najbliższych latach może stać się strategicznym punktem dla globalnych łańcuchów dostaw, w tym także naturalnym hubem logistycznym przy odbudowie Ukrainy – mówi Adam Galek, członek zarządu Rohlig Suus Logistics.
– Połączenie funkcji terminala przeładunkowego oraz magazynu logistycznego pozwala na usprawnienie procesów logistycznych. W jednym czasie nasz nowy magazyn może obsłużyć 40 aut, co znacznie zwiększa dotychczasową efektywność oddziału – mówi Krystian Zakrzewski, dyrektor oddziału Rohlig Suus Logistics w Lublinie. Co ważne, prawie pięciokrotnie zwiększamy naszą powierzchnię administracyjną i stawiamy na nowoczesny sposób organizacji pracy i biuro w stylu Office of the future. Wierzymy, że przyjazne i otwarte biuro zwiększy naszą konkurencyjność na lubelskim rynku pracy – dodaje. Budynek zapewnia również specjalną strefę odpoczynku dla kierowców.
Obecnie nowy magazyn jest w trakcie procesu certyfikacji BREEAM – potwierdzającej, iż projekt budynku powstał zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz że jest to budynek przyjazny dla pracowników i środowiska naturalnego. Na dachu zostały umieszczone kolektory słoneczne, które będą zasilać biuro i magazyn, redukując koszty zużycia energii. Przed obiektem znajdują się również stanowiska z ładowarkami dla samochodów elektrycznych. Na terenie budynku zamieszczono budki dla owadów, a w planach jest stworzenie łąki kwiatowej.
W ostatnim czasie polski operator logistyczny otworzył również nowy magazyn w stolicy województwa zachodniopomorskiego. Wszystkie nowe obiekty spełniają najwyższe wymogi pod względem ekologicznym oraz wpisują się w ideę Office of the future.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.