Komunikaty PR

Rohlig Suus Logistics: W czasie pandemii Polacy kupują więcej AGD przez internet

2020-10-13  |  15:15
Biuro prasowe

 

Pandemia koronawirusa zmieniła funkcjonowanie całej gospodarki. Jednak mimo wielu wyzwań, jakie pojawiły się na przełomie pierwszego i drugiego kwartału tego roku, sklepy e-commerce oferujące sprzęt AGD odnotowują bardzo dobre wyniki. Największy udział we wzroście mają województwa: mazowieckie, łódzkie i śląskie – wynika z analizy firmy Rohlig Suus Logistics, jednego z największych operatorów logistycznych obsługujących branżę AGD w Polsce.

Według danych Rohlig Suus Logistics, w II kwartale 2020 r. liczba zamówień internetowych w branży AGD wzrosła aż o 16 proc. w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku. Natomiast w ujęciu miesięcznym najlepszym czasem dla sektora AGD był kwiecień, kiedy to do domów Polaków dostarczono najwięcej artykułów gospodarstwa domowego – aż o 34 proc. więcej niż w styczniu, 47 proc. w lutym, czy 15 proc. w marcu.

Lockdown oraz tryb pracy zdalnej znacznie wpłynęły na zmiany zachowań konsumenckich – np. zaczęliśmy gromadzić więcej żywności, dlatego potrzebowaliśmy nowych zamrażarek i lodówek, częściej gotowaliśmy obiady, więc uzupełnialiśmy wyposażenie naszych kuchni. Na wyraźny wzrost liczby zamówień sprzętu AGD  przez internet wpłynęły także zapowiadane od czerwca podwyżki cen w branży AGD, związane z wyższym kursem euro – mówi Adam Galek, członek zarządu Rohlig Suus Logistics.

Warto podkreślić, że całe pierwsze półrocze dla rodzimego sektora AGD jest bardzo dobre. Z danych Rohlig Suus Logistics wynika, że liczba zamówień w tym okresie, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, wzrosła aż o 67 proc.

Konsumenci, którzy nie korzystali do tej pory z kanału e-commerce przekonują się o jego zaletach. To nie tylko zaoszczędzony czas, czy zwiększone bezpieczeństwo, ale także szereg usług dodatkowych – wniesienie i instalacja sprzętu, czy możliwość płatności na miejscu, także poprzez system BLIK – dodaje Adam Galek.

Mazowsze AGD stoi

Jednym z kluczowych rynków dla branży AGD jest województwo mazowieckie – gdzie znajdują się siedziby dwóch z trzech największych redystrybutorów sprzętów AGD w Polsce oraz od wielu lat utrzymuje się największy popyt na produkty tej branży. Uwarunkowania te sprawiają, że to właśnie w województwie mazowieckim w porównaniu do pozostałych regionów Polski, firma Rohlig Suus Logistics obsługuje największą liczbę przesyłek (16 proc. wszystkich krajowych dostaw AGD). Rynek jednak wciąż się rozwija – w I półroczu 2020 r. zrealizowano na Mazowszu o 91 proc. więcej przesyłek niż w analogicznym okresie 2019 r. 

– Ze względu na rosnące zainteresowanie branżą AGD w województwie mazowieckim zdecydowaliśmy się w pełni dostosować nasz nowy magazyn w Sokołowie k. Janek do obsługi sektora AGD – od wydzielenia odpowiednich stref służących do składowania i dystrybucji wyłącznie sprzętu AGD, po zastosowanie wózków wyposażonych w wyspecjalizowane chwytaki. Dzięki specjalizacji magazynu w kierunku obsługi sektora AGD, możemy zaoferować klientom pełen zakres usług – od odpraw celnych, przez przechowywanie, po dostosowywanie etykiet produktów do polskich przepisów – mówi Krzysztof Gąsiewski, dyrektor Oddziału Warszawa w Rohlig Suus Logistics. – Obecnie blisko 50 proc. magazynu służy do obsługi branży AGD, m.in. firmy Zelmer, Beko, LG. Korzystna lokalizacja, rozbudowana sieć połączeń pozwalają wierzyć, że odsetek ten będzie już tylko wzrastał – podsumowuje.

Pozostałe regiony Polski również coraz silniej specjalizują się w obsłudze branży AGD. Jak wynika z danych Rohlig Suus Logistics, aż 11 proc. wszystkich krajowych przesyłek branży AGD realizowane jest w województwie łódzkim. Co ciekawe, to właśnie ten region odnotował największą dynamikę wzrostu – w okresie styczeń-czerwiec 2020 r. w Łódzkim zrealizowano o 104 proc. więcej przesyłek niż w analogicznym okresie 2019 r. Podium zamyka Śląsk, gdzie realizowanych jest 10 proc. wszystkich krajowych przesyłek branży AGD firmy Rohlig Suus Logistics, a dynamika wzrostu wynosi 78 punktów procentowych (I półrocze 2020 r. vs I półrocze 2019 r.).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych Biuro prasowe
2024-04-26 | 08:00

Małe firmy myślą, że windykacja jest tylko dla dużych

Co 5. firma nie reguluje zobowiązań wobec kontrahentów, bo sama nie otrzymuje zapłaty od klientów – wynika z badania „Przeterminowanie faktur w polskich
Gospodarka Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.
2024-04-23 | 14:00

Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w I kw. 2024 r.

W I kw. 2024 r. decyzję o zmianie rachunku bankowego, z wykorzystaniem systemu Ognivo, podjęło 4 796 osób. Najwięcej wniosków w tym kwartale – ponad dwa tys. –
Gospodarka Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni
2024-04-23 | 09:07

Majówka - wymarzony okres dla złodziei. Sklepy, lotniska i podróżni narażeni

Wielkimi krokami zbliża się wyczekiwana przez większość z nas majówka. Planujemy wyjazdy, wypady za miasto, albo zwyczajnie przeznaczymy ten czas na wypoczynek w domowym zaciszu.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.