Komunikaty PR

Rohlig Suus Logistics: W czasie pandemii Polacy kupują więcej AGD przez internet

2020-10-13  |  15:15
Biuro prasowe

 

Pandemia koronawirusa zmieniła funkcjonowanie całej gospodarki. Jednak mimo wielu wyzwań, jakie pojawiły się na przełomie pierwszego i drugiego kwartału tego roku, sklepy e-commerce oferujące sprzęt AGD odnotowują bardzo dobre wyniki. Największy udział we wzroście mają województwa: mazowieckie, łódzkie i śląskie – wynika z analizy firmy Rohlig Suus Logistics, jednego z największych operatorów logistycznych obsługujących branżę AGD w Polsce.

Według danych Rohlig Suus Logistics, w II kwartale 2020 r. liczba zamówień internetowych w branży AGD wzrosła aż o 16 proc. w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku. Natomiast w ujęciu miesięcznym najlepszym czasem dla sektora AGD był kwiecień, kiedy to do domów Polaków dostarczono najwięcej artykułów gospodarstwa domowego – aż o 34 proc. więcej niż w styczniu, 47 proc. w lutym, czy 15 proc. w marcu.

Lockdown oraz tryb pracy zdalnej znacznie wpłynęły na zmiany zachowań konsumenckich – np. zaczęliśmy gromadzić więcej żywności, dlatego potrzebowaliśmy nowych zamrażarek i lodówek, częściej gotowaliśmy obiady, więc uzupełnialiśmy wyposażenie naszych kuchni. Na wyraźny wzrost liczby zamówień sprzętu AGD  przez internet wpłynęły także zapowiadane od czerwca podwyżki cen w branży AGD, związane z wyższym kursem euro – mówi Adam Galek, członek zarządu Rohlig Suus Logistics.

Warto podkreślić, że całe pierwsze półrocze dla rodzimego sektora AGD jest bardzo dobre. Z danych Rohlig Suus Logistics wynika, że liczba zamówień w tym okresie, w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, wzrosła aż o 67 proc.

Konsumenci, którzy nie korzystali do tej pory z kanału e-commerce przekonują się o jego zaletach. To nie tylko zaoszczędzony czas, czy zwiększone bezpieczeństwo, ale także szereg usług dodatkowych – wniesienie i instalacja sprzętu, czy możliwość płatności na miejscu, także poprzez system BLIK – dodaje Adam Galek.

Mazowsze AGD stoi

Jednym z kluczowych rynków dla branży AGD jest województwo mazowieckie – gdzie znajdują się siedziby dwóch z trzech największych redystrybutorów sprzętów AGD w Polsce oraz od wielu lat utrzymuje się największy popyt na produkty tej branży. Uwarunkowania te sprawiają, że to właśnie w województwie mazowieckim w porównaniu do pozostałych regionów Polski, firma Rohlig Suus Logistics obsługuje największą liczbę przesyłek (16 proc. wszystkich krajowych dostaw AGD). Rynek jednak wciąż się rozwija – w I półroczu 2020 r. zrealizowano na Mazowszu o 91 proc. więcej przesyłek niż w analogicznym okresie 2019 r. 

– Ze względu na rosnące zainteresowanie branżą AGD w województwie mazowieckim zdecydowaliśmy się w pełni dostosować nasz nowy magazyn w Sokołowie k. Janek do obsługi sektora AGD – od wydzielenia odpowiednich stref służących do składowania i dystrybucji wyłącznie sprzętu AGD, po zastosowanie wózków wyposażonych w wyspecjalizowane chwytaki. Dzięki specjalizacji magazynu w kierunku obsługi sektora AGD, możemy zaoferować klientom pełen zakres usług – od odpraw celnych, przez przechowywanie, po dostosowywanie etykiet produktów do polskich przepisów – mówi Krzysztof Gąsiewski, dyrektor Oddziału Warszawa w Rohlig Suus Logistics. – Obecnie blisko 50 proc. magazynu służy do obsługi branży AGD, m.in. firmy Zelmer, Beko, LG. Korzystna lokalizacja, rozbudowana sieć połączeń pozwalają wierzyć, że odsetek ten będzie już tylko wzrastał – podsumowuje.

Pozostałe regiony Polski również coraz silniej specjalizują się w obsłudze branży AGD. Jak wynika z danych Rohlig Suus Logistics, aż 11 proc. wszystkich krajowych przesyłek branży AGD realizowane jest w województwie łódzkim. Co ciekawe, to właśnie ten region odnotował największą dynamikę wzrostu – w okresie styczeń-czerwiec 2020 r. w Łódzkim zrealizowano o 104 proc. więcej przesyłek niż w analogicznym okresie 2019 r. Podium zamyka Śląsk, gdzie realizowanych jest 10 proc. wszystkich krajowych przesyłek branży AGD firmy Rohlig Suus Logistics, a dynamika wzrostu wynosi 78 punktów procentowych (I półrocze 2020 r. vs I półrocze 2019 r.).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.