Komunikaty PR

CARE i Cargill przedłużają współpracę

2023-01-17  |  16:30
Kontakt
Barbara Kurzejewska
Made in PR

Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/

Cargill i CARE otwierają kolejny rozdział współpracy. Celem jest poprawa jakości życia, rozwój małych gospodarstw rolnych i przedsiębiorstw, a same działania skupią się głównie na kobietach. W związku z tym, w ciągu trzech lat Cargill przekaże 14 milionów dolarów. Kwota ta będzie służyć zbudowaniu odporności wśród społeczności rolnych na całym świecie w obliczu narastającego kryzysu głodowego.

CARE i Cargill to wieloletni partnerzy; przez ponad 60 lat obie organizacje współpracowały przy tworzeniu i wdrażaniu ponad 30 różnych programów. Objęły one ponad 4,6 miliona osób w 13 krajach, w tym na Wybrzeżu Kości Słoniowej, w Ghanie, Gwatemali, Hondurasie, Indiach, Nikaragui i Indonezji.  

Cargill jest najdłużej współdziałającą z CARE firmą - współpraca trwa już ponad sześć dekad. CARE pomaga milionom ludzi na całym świecie w uprawie większej ilości żywności, zwiększaniu dochodów i budowaniu społeczności. To wszystko dzięki wsparciu Cargilla. W kolejnej fazie naszej współpracy zastosujemy doświadczenia i innowacje, aby zwiększyć nasz wpływ i stworzyć bardziej zrównoważony i bezpieczny pod względem żywnościowym świat. - mówi Michelle Nunn, prezes i dyrektor generalna CARE US.

Wznowiona trzecia faza programu Promoting a Sustainable and Food Secure World, PROSPER, będzie wspierać 11 projektów w dziesięciu krajach, w tym w Beninie, Kostaryce, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Ghanie, Gwatemali, Hondurasie, Indonezji, Peru, Filipinach i Wietnamie.

Biorąc pod uwagę, że ponad 50% żywności na świecie jest produkowana przez kobiety, PROSPER skupi się na trzech głównych obszarach:  

• Umożliwienie kobietom dostępu do zintegrowanych rynków w celu odblokowania większej produkcji, zwiększenia zysków z rolnictwa na małą skalę i zapewnienia bezpieczeństwa żywności.  

• Zwiększanie udziału kobiet w tworzeniu wydajnych zasobów rolnych poprzez poprawę dostępu do informacji rynkowych i środków produkcji, jak również technologii i usług finansowych, niezbędnych do odniesienia sukcesu.  

• Wzmocnienie i rozszerzenie partnerstwa strategicznego.

Dzięki dopracowanym obszarom działania PROSPER będzie bardziej skoncentrowany na kobietach, będzie kładł większy nacisk na zwiększanie skali swoich działań poprzez wsparcie i partnerstwo.  

Budowanie odpornych łańcuchów dostaw rolnych jest podstawą naszej pracy w Cargillu. Wiemy, że kobiety odgrywają kluczową rolę w napędzaniu długoterminowych zmian potrzebnych do wzmocnienia systemu żywnościowego — mówi Pilar Cruz, Chief Sustainability Officer w firmie Cargill. - Jesteśmy zachwyceni możliwością rozszerzenia naszej współpracy z CARE i kontynuowania poprawy warunków życia ludzi w społecznościach rolniczych na całym świecie.

PROSPER jest zbudowany na dziesiątkach lat doświadczeń i wiedzy, a jednocześnie zakorzeniony w zaangażowaniu społeczności i podejściu do wzmacniania systemów, które sprzyjają stabilności. CARE i Cargill z powodzeniem realizują programy od 2008 roku w takich krajach jak: Wybrzeże Kości Słoniowej, Honduras, Gwatemala i Ghana. W ramach programu PROSPER obie organizacje zamierzają wprowadzić innowacyjne rozwiązania, takie jak szkoły rolnicze i biznesowe, adaptacje w społecznościach lokalnych, Stowarzyszenia Pożyczkowe i Oszczędnościowe (VSLA). W planach jest również angażowanie mężczyzn i dzieci w celu uzyskania większego wpływu i wzmocnienia społeczności.  

Celem jest dotarcie bezpośrednio i pośrednio do blisko 1,6 mln osób. Zasięg programu będzie jednak znacznie wykraczał poza jego działania. Stanie się to za sprawą zwiększonych inwestycji w globalne, krajowe i lokalne działania promocyjne, a także zwiększeniu liczby partnerów. Przyczynią się do tego również  innowacyjne działania, wykorzystanie technologii cyfrowych i to właśnie z tego powodu, obie organizacje wierzą, że będą w stanie nieustannie zwiększać zasięg kampanii.  

Partnerstwo CARE i Cargill może przynieść wymierne efekty. To wszystko dzięki współpracy i zapewnieniu kobietom roli lidera w ustalaniu możliwości gospodarczych, które najlepiej pasują do ich społeczności. Dzięki temu, że Cargill odgrywa rolę łącznika w systemie żywnościowym, a także dzięki swojej unikalnej wiedzy i wsparciu technicznemu, w połączeniu z doświadczeniem i siecią CARE, PROSPER będzie budował zrównoważone i odporne łańcuchy dostaw oraz społeczności.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Made in PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Rolnictwo Unsplash
2025-07-31 | 10:00

NDP i brak wzajemności standardów – pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

W raporcie Równi i równiejsi? Czas na środki lustrzane w handlu produktami rolnymi napisano o podwójnych standardach w polityce UE dotyczącej
Rolnictwo Eksperci rynku rolnego apelują: Nie cofajmy polskiego rolnictwa do zeszłego stulecia
2025-07-24 | 09:00

Eksperci rynku rolnego apelują: Nie cofajmy polskiego rolnictwa do zeszłego stulecia

Zdaniem ekspertów rynku rolnego polskie rolnictwo powinno istotnie zwiększyć efektywność ekonomiczną polskich gospodarstw, by nadążyć za innymi krajami Unii Europejskiej.
Rolnictwo Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

Ochrona środowiska

KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

Handel

Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.