CARE i Cargill przedłużają współpracę
Made in PR
Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/
Cargill i CARE otwierają kolejny rozdział współpracy. Celem jest poprawa jakości życia, rozwój małych gospodarstw rolnych i przedsiębiorstw, a same działania skupią się głównie na kobietach. W związku z tym, w ciągu trzech lat Cargill przekaże 14 milionów dolarów. Kwota ta będzie służyć zbudowaniu odporności wśród społeczności rolnych na całym świecie w obliczu narastającego kryzysu głodowego.
CARE i Cargill to wieloletni partnerzy; przez ponad 60 lat obie organizacje współpracowały przy tworzeniu i wdrażaniu ponad 30 różnych programów. Objęły one ponad 4,6 miliona osób w 13 krajach, w tym na Wybrzeżu Kości Słoniowej, w Ghanie, Gwatemali, Hondurasie, Indiach, Nikaragui i Indonezji.
Cargill jest najdłużej współdziałającą z CARE firmą - współpraca trwa już ponad sześć dekad. CARE pomaga milionom ludzi na całym świecie w uprawie większej ilości żywności, zwiększaniu dochodów i budowaniu społeczności. To wszystko dzięki wsparciu Cargilla. W kolejnej fazie naszej współpracy zastosujemy doświadczenia i innowacje, aby zwiększyć nasz wpływ i stworzyć bardziej zrównoważony i bezpieczny pod względem żywnościowym świat. - mówi Michelle Nunn, prezes i dyrektor generalna CARE US.
Wznowiona trzecia faza programu Promoting a Sustainable and Food Secure World, PROSPER, będzie wspierać 11 projektów w dziesięciu krajach, w tym w Beninie, Kostaryce, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Ghanie, Gwatemali, Hondurasie, Indonezji, Peru, Filipinach i Wietnamie.
Biorąc pod uwagę, że ponad 50% żywności na świecie jest produkowana przez kobiety, PROSPER skupi się na trzech głównych obszarach:
• Umożliwienie kobietom dostępu do zintegrowanych rynków w celu odblokowania większej produkcji, zwiększenia zysków z rolnictwa na małą skalę i zapewnienia bezpieczeństwa żywności.
• Zwiększanie udziału kobiet w tworzeniu wydajnych zasobów rolnych poprzez poprawę dostępu do informacji rynkowych i środków produkcji, jak również technologii i usług finansowych, niezbędnych do odniesienia sukcesu.
• Wzmocnienie i rozszerzenie partnerstwa strategicznego.
Dzięki dopracowanym obszarom działania PROSPER będzie bardziej skoncentrowany na kobietach, będzie kładł większy nacisk na zwiększanie skali swoich działań poprzez wsparcie i partnerstwo.
Budowanie odpornych łańcuchów dostaw rolnych jest podstawą naszej pracy w Cargillu. Wiemy, że kobiety odgrywają kluczową rolę w napędzaniu długoterminowych zmian potrzebnych do wzmocnienia systemu żywnościowego — mówi Pilar Cruz, Chief Sustainability Officer w firmie Cargill. - Jesteśmy zachwyceni możliwością rozszerzenia naszej współpracy z CARE i kontynuowania poprawy warunków życia ludzi w społecznościach rolniczych na całym świecie.
PROSPER jest zbudowany na dziesiątkach lat doświadczeń i wiedzy, a jednocześnie zakorzeniony w zaangażowaniu społeczności i podejściu do wzmacniania systemów, które sprzyjają stabilności. CARE i Cargill z powodzeniem realizują programy od 2008 roku w takich krajach jak: Wybrzeże Kości Słoniowej, Honduras, Gwatemala i Ghana. W ramach programu PROSPER obie organizacje zamierzają wprowadzić innowacyjne rozwiązania, takie jak szkoły rolnicze i biznesowe, adaptacje w społecznościach lokalnych, Stowarzyszenia Pożyczkowe i Oszczędnościowe (VSLA). W planach jest również angażowanie mężczyzn i dzieci w celu uzyskania większego wpływu i wzmocnienia społeczności.
Celem jest dotarcie bezpośrednio i pośrednio do blisko 1,6 mln osób. Zasięg programu będzie jednak znacznie wykraczał poza jego działania. Stanie się to za sprawą zwiększonych inwestycji w globalne, krajowe i lokalne działania promocyjne, a także zwiększeniu liczby partnerów. Przyczynią się do tego również innowacyjne działania, wykorzystanie technologii cyfrowych i to właśnie z tego powodu, obie organizacje wierzą, że będą w stanie nieustannie zwiększać zasięg kampanii.
Partnerstwo CARE i Cargill może przynieść wymierne efekty. To wszystko dzięki współpracy i zapewnieniu kobietom roli lidera w ustalaniu możliwości gospodarczych, które najlepiej pasują do ich społeczności. Dzięki temu, że Cargill odgrywa rolę łącznika w systemie żywnościowym, a także dzięki swojej unikalnej wiedzy i wsparciu technicznemu, w połączeniu z doświadczeniem i siecią CARE, PROSPER będzie budował zrównoważone i odporne łańcuchy dostaw oraz społeczności.

Rolnicy dostaną 70 procent dopłaty

Czy kolejne nowoczesne gospodarstwo zostanie zlikwidowane decyzją urzędników podległych MRiRW?

SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.