Komunikaty PR

CARE i Cargill przedłużają współpracę

2023-01-17  |  16:30
Kontakt
Barbara Kurzejewska
Made in PR

Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/

Cargill i CARE otwierają kolejny rozdział współpracy. Celem jest poprawa jakości życia, rozwój małych gospodarstw rolnych i przedsiębiorstw, a same działania skupią się głównie na kobietach. W związku z tym, w ciągu trzech lat Cargill przekaże 14 milionów dolarów. Kwota ta będzie służyć zbudowaniu odporności wśród społeczności rolnych na całym świecie w obliczu narastającego kryzysu głodowego.

CARE i Cargill to wieloletni partnerzy; przez ponad 60 lat obie organizacje współpracowały przy tworzeniu i wdrażaniu ponad 30 różnych programów. Objęły one ponad 4,6 miliona osób w 13 krajach, w tym na Wybrzeżu Kości Słoniowej, w Ghanie, Gwatemali, Hondurasie, Indiach, Nikaragui i Indonezji.  

Cargill jest najdłużej współdziałającą z CARE firmą - współpraca trwa już ponad sześć dekad. CARE pomaga milionom ludzi na całym świecie w uprawie większej ilości żywności, zwiększaniu dochodów i budowaniu społeczności. To wszystko dzięki wsparciu Cargilla. W kolejnej fazie naszej współpracy zastosujemy doświadczenia i innowacje, aby zwiększyć nasz wpływ i stworzyć bardziej zrównoważony i bezpieczny pod względem żywnościowym świat. - mówi Michelle Nunn, prezes i dyrektor generalna CARE US.

Wznowiona trzecia faza programu Promoting a Sustainable and Food Secure World, PROSPER, będzie wspierać 11 projektów w dziesięciu krajach, w tym w Beninie, Kostaryce, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Ghanie, Gwatemali, Hondurasie, Indonezji, Peru, Filipinach i Wietnamie.

Biorąc pod uwagę, że ponad 50% żywności na świecie jest produkowana przez kobiety, PROSPER skupi się na trzech głównych obszarach:  

• Umożliwienie kobietom dostępu do zintegrowanych rynków w celu odblokowania większej produkcji, zwiększenia zysków z rolnictwa na małą skalę i zapewnienia bezpieczeństwa żywności.  

• Zwiększanie udziału kobiet w tworzeniu wydajnych zasobów rolnych poprzez poprawę dostępu do informacji rynkowych i środków produkcji, jak również technologii i usług finansowych, niezbędnych do odniesienia sukcesu.  

• Wzmocnienie i rozszerzenie partnerstwa strategicznego.

Dzięki dopracowanym obszarom działania PROSPER będzie bardziej skoncentrowany na kobietach, będzie kładł większy nacisk na zwiększanie skali swoich działań poprzez wsparcie i partnerstwo.  

Budowanie odpornych łańcuchów dostaw rolnych jest podstawą naszej pracy w Cargillu. Wiemy, że kobiety odgrywają kluczową rolę w napędzaniu długoterminowych zmian potrzebnych do wzmocnienia systemu żywnościowego — mówi Pilar Cruz, Chief Sustainability Officer w firmie Cargill. - Jesteśmy zachwyceni możliwością rozszerzenia naszej współpracy z CARE i kontynuowania poprawy warunków życia ludzi w społecznościach rolniczych na całym świecie.

PROSPER jest zbudowany na dziesiątkach lat doświadczeń i wiedzy, a jednocześnie zakorzeniony w zaangażowaniu społeczności i podejściu do wzmacniania systemów, które sprzyjają stabilności. CARE i Cargill z powodzeniem realizują programy od 2008 roku w takich krajach jak: Wybrzeże Kości Słoniowej, Honduras, Gwatemala i Ghana. W ramach programu PROSPER obie organizacje zamierzają wprowadzić innowacyjne rozwiązania, takie jak szkoły rolnicze i biznesowe, adaptacje w społecznościach lokalnych, Stowarzyszenia Pożyczkowe i Oszczędnościowe (VSLA). W planach jest również angażowanie mężczyzn i dzieci w celu uzyskania większego wpływu i wzmocnienia społeczności.  

Celem jest dotarcie bezpośrednio i pośrednio do blisko 1,6 mln osób. Zasięg programu będzie jednak znacznie wykraczał poza jego działania. Stanie się to za sprawą zwiększonych inwestycji w globalne, krajowe i lokalne działania promocyjne, a także zwiększeniu liczby partnerów. Przyczynią się do tego również  innowacyjne działania, wykorzystanie technologii cyfrowych i to właśnie z tego powodu, obie organizacje wierzą, że będą w stanie nieustannie zwiększać zasięg kampanii.  

Partnerstwo CARE i Cargill może przynieść wymierne efekty. To wszystko dzięki współpracy i zapewnieniu kobietom roli lidera w ustalaniu możliwości gospodarczych, które najlepiej pasują do ich społeczności. Dzięki temu, że Cargill odgrywa rolę łącznika w systemie żywnościowym, a także dzięki swojej unikalnej wiedzy i wsparciu technicznemu, w połączeniu z doświadczeniem i siecią CARE, PROSPER będzie budował zrównoważone i odporne łańcuchy dostaw oraz społeczności.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Rolnictwo Jak zadbać o lepsze zyski w branży ogrodniczej dzięki zabezpieczeniom? Biuro prasowe
2024-03-28 | 12:00

Jak zadbać o lepsze zyski w branży ogrodniczej dzięki zabezpieczeniom?

Rozpoczął się sezon wiosenny, który przynosi ze sobą nie tylko kolorowe kwiaty, ale także wyzwania dla branży. Niepewna pogoda i wymagająca sytuacja na rynku skłania
Rolnictwo DANONE podsumowuje rok realizacji nowej strategii zrównoważonego rozwoju
2024-02-19 | 10:00

DANONE podsumowuje rok realizacji nowej strategii zrównoważonego rozwoju

Kondycja zdrowotna społeczeństw oraz stan planety stanowią nierozerwalny związek – kierując się takim podejściem, firma w ciągu ostatnich 12 miesięcy zrealizowała
Rolnictwo Zakończono audyt rolnictwa regeneratywnego gospodarstw współpracujących z Danone
2024-02-05 | 15:00

Zakończono audyt rolnictwa regeneratywnego gospodarstw współpracujących z Danone

W 100% gospodarstw dostarczających  mleko na potrzeby produkcji produktów mlecznych Danone w Polsce zrealizowano audyt poziomu wdrożenia praktyk rolnictwa regeneratywnego. Tym samym

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.