CARE i Cargill przedłużają współpracę
Made in PR
Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/
Cargill i CARE otwierają kolejny rozdział współpracy. Celem jest poprawa jakości życia, rozwój małych gospodarstw rolnych i przedsiębiorstw, a same działania skupią się głównie na kobietach. W związku z tym, w ciągu trzech lat Cargill przekaże 14 milionów dolarów. Kwota ta będzie służyć zbudowaniu odporności wśród społeczności rolnych na całym świecie w obliczu narastającego kryzysu głodowego.
CARE i Cargill to wieloletni partnerzy; przez ponad 60 lat obie organizacje współpracowały przy tworzeniu i wdrażaniu ponad 30 różnych programów. Objęły one ponad 4,6 miliona osób w 13 krajach, w tym na Wybrzeżu Kości Słoniowej, w Ghanie, Gwatemali, Hondurasie, Indiach, Nikaragui i Indonezji.
Cargill jest najdłużej współdziałającą z CARE firmą - współpraca trwa już ponad sześć dekad. CARE pomaga milionom ludzi na całym świecie w uprawie większej ilości żywności, zwiększaniu dochodów i budowaniu społeczności. To wszystko dzięki wsparciu Cargilla. W kolejnej fazie naszej współpracy zastosujemy doświadczenia i innowacje, aby zwiększyć nasz wpływ i stworzyć bardziej zrównoważony i bezpieczny pod względem żywnościowym świat. - mówi Michelle Nunn, prezes i dyrektor generalna CARE US.
Wznowiona trzecia faza programu Promoting a Sustainable and Food Secure World, PROSPER, będzie wspierać 11 projektów w dziesięciu krajach, w tym w Beninie, Kostaryce, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Ghanie, Gwatemali, Hondurasie, Indonezji, Peru, Filipinach i Wietnamie.
Biorąc pod uwagę, że ponad 50% żywności na świecie jest produkowana przez kobiety, PROSPER skupi się na trzech głównych obszarach:
• Umożliwienie kobietom dostępu do zintegrowanych rynków w celu odblokowania większej produkcji, zwiększenia zysków z rolnictwa na małą skalę i zapewnienia bezpieczeństwa żywności.
• Zwiększanie udziału kobiet w tworzeniu wydajnych zasobów rolnych poprzez poprawę dostępu do informacji rynkowych i środków produkcji, jak również technologii i usług finansowych, niezbędnych do odniesienia sukcesu.
• Wzmocnienie i rozszerzenie partnerstwa strategicznego.
Dzięki dopracowanym obszarom działania PROSPER będzie bardziej skoncentrowany na kobietach, będzie kładł większy nacisk na zwiększanie skali swoich działań poprzez wsparcie i partnerstwo.
Budowanie odpornych łańcuchów dostaw rolnych jest podstawą naszej pracy w Cargillu. Wiemy, że kobiety odgrywają kluczową rolę w napędzaniu długoterminowych zmian potrzebnych do wzmocnienia systemu żywnościowego — mówi Pilar Cruz, Chief Sustainability Officer w firmie Cargill. - Jesteśmy zachwyceni możliwością rozszerzenia naszej współpracy z CARE i kontynuowania poprawy warunków życia ludzi w społecznościach rolniczych na całym świecie.
PROSPER jest zbudowany na dziesiątkach lat doświadczeń i wiedzy, a jednocześnie zakorzeniony w zaangażowaniu społeczności i podejściu do wzmacniania systemów, które sprzyjają stabilności. CARE i Cargill z powodzeniem realizują programy od 2008 roku w takich krajach jak: Wybrzeże Kości Słoniowej, Honduras, Gwatemala i Ghana. W ramach programu PROSPER obie organizacje zamierzają wprowadzić innowacyjne rozwiązania, takie jak szkoły rolnicze i biznesowe, adaptacje w społecznościach lokalnych, Stowarzyszenia Pożyczkowe i Oszczędnościowe (VSLA). W planach jest również angażowanie mężczyzn i dzieci w celu uzyskania większego wpływu i wzmocnienia społeczności.
Celem jest dotarcie bezpośrednio i pośrednio do blisko 1,6 mln osób. Zasięg programu będzie jednak znacznie wykraczał poza jego działania. Stanie się to za sprawą zwiększonych inwestycji w globalne, krajowe i lokalne działania promocyjne, a także zwiększeniu liczby partnerów. Przyczynią się do tego również innowacyjne działania, wykorzystanie technologii cyfrowych i to właśnie z tego powodu, obie organizacje wierzą, że będą w stanie nieustannie zwiększać zasięg kampanii.
Partnerstwo CARE i Cargill może przynieść wymierne efekty. To wszystko dzięki współpracy i zapewnieniu kobietom roli lidera w ustalaniu możliwości gospodarczych, które najlepiej pasują do ich społeczności. Dzięki temu, że Cargill odgrywa rolę łącznika w systemie żywnościowym, a także dzięki swojej unikalnej wiedzy i wsparciu technicznemu, w połączeniu z doświadczeniem i siecią CARE, PROSPER będzie budował zrównoważone i odporne łańcuchy dostaw oraz społeczności.

Rolnicy dostaną 70 procent dopłaty

Czy kolejne nowoczesne gospodarstwo zostanie zlikwidowane decyzją urzędników podległych MRiRW?

SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.