Komunikaty PR

Fricke Maszyny Rolnicze z nowym obszarem działania

2021-02-08  |  08:40
Biuro prasowe
  • Zmiany w strukturze dealerskiej John Deere w ramach strategii Dealer Jutra 3.0 oznaczają dla rolników większe wsparcie. Większa specjalizacja i wiedza pozwoli w sposób bardziej świadomy i rentowny prowadzić biznes przy użyciu najnowszych technologii;
  • Obszar działalności dealerów ulegnie zmianie, bo tylko dzięki koncentracji będą oni w stanie sprostać przyszłym wyzwaniom;
  • Tak dzieje się już w przypadku firmy Fricke Maszyny Rolnicze, która wraz z nowym rokiem otwiera się na nowe terytorium i klientów, a już niedługo otworzy nowe placówki w woj. podlaskim.

Dealer Jutra 3.0, czyli nowy kierunek

Przedstawienie na początku 2020 roku strategii Dealer Jutra 3.0 wskazało, w jakim kierunku podążać w najbliższych miesiącach i latach ma firma wraz z lokalnymi dealerami.

Zmiany sprawią, że struktury dealera zostaną zwiększone, a dzięki rosnącym kompetencjom wszystkie placówki będą w stanie sprostać wymaganiom współczesnego rolnictwa. Usprawnienie i wprowadzenie sprawdzonych schematów funkcjonowania ma także ułatwić dealerom jeszcze większe skoncentrowanie na klientach, gdyż działania administracyjne, księgowe, HR i IT zostaną scentralizowane i zoptymalizowane.

– Każdy z dealerów zadba o jeszcze wyższe kompetencje swoich specjalistów, będących bliskim merytorycznym i realnym technicznym wsparciem dla rolników. Z kolei sami rolnicy mają nie tylko korzystać z wsparcia wspomnianych fachowców, ale także w razie potrzeby uzyskać pomoc 24 godziny na dobę oraz jeszcze szybszą i łatwiejszą dostępność części zamiennych dzięki polepszeniu jakości serwisu oraz rozbudowanej infrastrukturze. Kluczem pozostaje niewielka odległość do klienta – nie większa niż 60 minut od miejsca zamieszkania – mówi Bartosz Białas, kierownik marketingu John Deere Polska.

Doświadczenie i kompetencje

Zmiany dotyczą również obszaru działalności dealerów. Jeszcze w roku 2020 siły połączyły firmy Agro-Efekt z Polboto-Agri. Z kolei przełom roku przyniósł rozszerzenie działalności Fricke Maszyny Rolnicze na nowy obszar Podlasia, który dotychczas należał do firmy Contractus. Specjaliści Fricke już teraz obsługują klientów prowadzących działalność na terenie miast Białystok, Łomża, Suwałki oraz powiatów: augustowskiego, białostockiego, bielskiego, grajewskiego, hajnowskiego, kolneńskiego, łomżyńskiego, monieckiego, sejneńskiego, siemiatyckiego, sokólskiego, suwalskiego, wysokomazowieckiego i zambrowskiego. Tym samym Fricke zastępuje firmę Contractus, która opuściła wraz z końcem roku sieć dealerską John Deere.

Fricke Maszyny Rolnicze to w tej chwili jeden z większych dealerów maszyn rolniczych w Polsce, działający w woj. warmińsko-mazurskim. Firma od niemal 20 lat jest dealerem maszyn John Deere, a systematyczny rozwój pozwolił prowadzić z sukcesami działalność w pięciu oddziałach.

– Obecnie zatrudniamy w sumie 90 pracowników, specjalistów o wysokich kompetencjach w oddziałach w Mrągowie, Bartoszycach, Ełku, Nowej Wsi i Kozłowie. To co wyróżnia Fricke to z pewnością  profesjonalizm obsługi Klienta na każdym etapie współpracy począwszy od dostosowania oferty do potrzeb każdego gospodarstwa aż po obsługę posprzedażową. Wyróżnia nas również ilość przeprowadzanych pokazów polowych z wykorzystaniem systemów precyzyjnego rolnictwa. Wspólnie z John Deere kładziemy nacisk są nowoczesne technologie, w tym przede wszystkim rozwiązania rolnictwa precyzyjnego, w których John Deere jest niekwestionowanym liderem i wyznacza branżowe trendy – mówi Marek Jasiel, prezes zarządu Fricke Maszyny Rolnicze.

Rolnictwo precyzyjne: ważne wsparcie i edukacja

Aż trzech wyspecjalizowanych pracowników pod kątem rolnictwa precyzyjnego na co dzień udziela wsparcia klientom, co wyróżnia firmę na tle dealerów maszyn innych marek.

– Podstawą jest AutoTrac, czyli automatyczne prowadzenie maszyn John Deere, ale dajemy także możliwość doposażenia ciągników innych marek dzięki kierownicy ATU 300. W wersji darmowej dokładność wynosi 15 cm, natomiast w odpłatnej – 3 cm. Pokazujemy też, jak dzięki rozwiązaniu kontroli sekcji klienci mogą zaoszczędzić środki ochrony roślin, nawozy czy materiał siewny. Narzędziem niezbędnym we współpracy z klientami jest JD Link, które pozwala nam połączyć się z maszyną, także z operatorem, udzielić mu wskazówek, jeżeli ich potrzebuje – tłumaczy Sebastian Bartkowicz, kierownik działu rolnictwa precyzyjnego Fricke Maszyny Rolnicze.

Przy współpracy ze szkołami rolniczymi powstało mobilne stanowisko szkoleniowe, na którym zainstalowany jest system rolnictwa precyzyjnego. Urządzenie to stanowi ważną pomoc jako element przygotowania do wykorzystania technologii w gospodarstwie, ale też jako narzędzie nauki dla przyszłych specjalistów w tej dziedzinie.

Serwis, czyli obsługa na każdym etapie

– Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny, pomoc w przypadku wszelkich napraw od drobnych, przez przeglądy, regulacje, aż po remonty kapitalne – oto zakres naszej pomocy, jaką możemy wesprzeć rolników. Nasi fachowcy są szkoleni na terenie Polski i Europy, co pozwala realizować naszą misję, czyli zapewnienie obsługi na każdym etapie użytkowania maszyny – mówi Marcin Hibner, kierownik serwisu w Fricke Maszyny Rolnicze.

Sieć serwisowa Fricke obejmuje każdy z oddziałów, dzięki czemu dotarcie przedstawicieli serwisu do klienta nie zajmowało więcej niż godzinę. To założenie zostanie utrzymane dzięki planowanemu otwarciu kolejnych punktów sprzedażowo-serwisowych.

– Podstawowym celem jest zbudowanie struktury i sieci oddziałów spełniających standardy wymagane przez organizację John Deere, które zapewniają profesjonalizm i szybkość obsługi. Chcemy dotrzeć do Klientów z produktami, które nie były do tej pory wystarczająco promowane, tj. kombajny, sieczkarnie czy opryskiwacze samojezdne. Obecnym klientom zapewnimy kontynuację obsługi posprzedażowej, jednocześnie chcemy poznać ich sytuację i potrzeby. Stawiamy na partnerskie relacje, co pozwala skonstruować ofertę odpowiednią do indywidualnych potrzeb gospodarstwa – podsumowuje Marek Jasiel.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Rolnictwo Lignosulfoniany – moc natury w nawozach dolistnych foliQ Biuro prasowe
2024-10-29 | 14:00

Lignosulfoniany – moc natury w nawozach dolistnych foliQ

Współczesne rolnictwo stale poszukuje rozwiązań, które jednocześnie zwiększają plonowanie upraw i są przyjazne dla środowiska. Na tym tle wyróżnia się technologia
Rolnictwo XXV jubileuszowa edycja Wystawy AGRO SHOW
2024-09-26 | 12:52

XXV jubileuszowa edycja Wystawy AGRO SHOW

XXV jubileuszowa edycja Wystawy AGRO SHOW – podsumowanie wystawy Tegoroczna XXV jubileuszowa edycja Międzynarodowej Wystawy Rolniczej AGRO SHOW odbyła się w dniach 20-22 września na
Rolnictwo Badania: Jak kupują rolnicy? Mniej ufni i bardziej patriotyczni
2024-09-24 | 10:30

Badania: Jak kupują rolnicy? Mniej ufni i bardziej patriotyczni

Dobre, bo polskie – nie wydaje się w przypadku rolników tylko marketingowym sloganem. Tylko dla co dziewiątego z nich pochodzenie produktów nie ma znaczenia – wynika z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.