JDLink w flotach mieszanych, czyli więcej danych bez względu na markę
Dane, czyli to, co najcenniejsze
Praca w gospodarstwie jest znacznie efektywniejsza, kiedy możemy liczyć na wsparcie nowoczesnych narzędzi, również w postaci technologii zbierającej i przetwarzającej dane. Unikalne narzędzie JDLink opracowane przez John Deere zapewnia doskonałe połączenie między maszynami pracującymi w polu, a biurem gospodarstwa i smartfonami, dzięki danym zbieranym w Operations Center. To klucz do wydajnej pracy.
– Dane maszyn, dokumentacja agronomiczna jak i ustawienia maszyn są zapisywane w „chmurze” Operations Center. Dzięki temu z poziomu smartfona mamy możliwość sprawdzenia informacji o lokalizacji i godzinach pracy maszyny (co jest bardzo ważne dla zaplanowania przeglądów okresowych z odpowiednim wyprzedzeniem), sprawdzania kodów błędów, zdalną diagnostykę za pomocą Service Advisor Remote a nawet wykrywanie potencjalnych usterek za pomocą usługi Expert Alerts – mówi Karol Zgierski, specjalista ds. produktu John Deere.
System JDLink jest fabrycznie instalowany w prawie wszystkich nowych maszynach John Deere, a ponadto można go zainstalować w maszynach dowolnej marki oraz w starszym sprzęcie John Deere, w przypadku którego zazwyczaj nie były przesyłane dane dotyczące maszyny (dawniej nazywany był systemem JDLink „Select”). Możliwe jest to dzięki wykorzystaniu modułu MTG.
JDLink we flotach mieszanych – co się zmieni?
Obecnie John Deere wprowadza usprawnienie do wszystkich modemów JDLink (także z maszyn innych marek) noszące nazwę „uniwersalny plik konfiguracyjny”. Dzięki niemu klienci mogą mieć w Operations Center więcej informacji o swojej maszynie.
Dotychczasowa konfiguracja „Select” umożliwiała śledzenie lokalizacji maszyn, godzin pracy na podstawie MTG oraz ręcznie konfigurować pojazd.
– Po zmianach obok wcześniej dostępnych funkcji system będzie również zbierał dane o obciążeniu i prędkości silnika (obr./min.), okresowym zużyciu paliwa i jego poziomie w zbiorniku, temperaturze płynu chłodzącego, o tylnym i przednim WOM, poziomie płynu w zbiorniku DEF oraz prędkości jazdy maszyny. Zmiany obejmą wszystkie obecne maszyny John Deere z zainstalowanym modemem JDLink (MTG), które nie mają specjalnego pliku konfiguracyjnego. Nowe oprograowanie instaluje się na maszynach, które nie mają specjalnego pliku konfiguracyjnego. Co ważne, na wsparcie mogą liczyć użytkownicy maszyn innych producentów niż Deere (flota mieszana), w których jest zainstalowany JDLink – uzupełnia Karol Zgierski.
Kluczową korzyścią jest połączenie maszyn John Deere i innych producentów z John Deere Operations Center w celu zarządzania całą flotą za pośrednictwem jednej platformy. Tym samym możemy śledzić informacje o maszynie na potrzeby optymalizacji i serwisu.
Dla użytkowników maszyn John Deere aktualizacje oznaczają dodatkowo: bezprzewodowy przesył danych, możliwość kontroli zdalnej stanu technicznego maszyny, dostęp do wyświetlacza maszyny z poziomu serwisu.
Kolejny krok ku połączeniu
Warto podkreślić, że zmiany w JDLink to kolejny etap łączenia oprogramowania John Deere z maszynami innych marek. Jeszcze w 2022 roku rolnicy i usługodawcy posiadający flotę składającą się z maszyn różnych producentów mogli skorzystać z aktywacji AutoTrac TIM (systemu zarządzania osprzętem) firmy John Deere na wyświetlaczach uniwersalnych 4. generacji. Oznacza to, że sprawdzony system naprowadzania AutoTrac może być używany we wszystkich ciągnikach z systemem TIM certyfikowanym przez Fundację Elektroniki Przemysłu Rolniczego (AEF).
Aby móc uruchomić system AutoTracTM TIM, potrzebny jest wyświetlacz uniwersalny 4. generacji certyfikowany przez AEF (4240 lub 4640) z aktywacją AutoTracTM oraz odbiornik StarFireTM 6000 lub 7000.

Rolnicy dostaną 70 procent dopłaty

Czy kolejne nowoczesne gospodarstwo zostanie zlikwidowane decyzją urzędników podległych MRiRW?

SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.