John Deere zwycięzcą nagrody Best of Innovation w kategoriach Robotics i Intelli
MOLINE, Illinois (19 listopada 2021) – John Deere zdobył CES® 2022 Innovation Awards Best of Innovation w kategoriach "Robotics" i "Vehicle Intelligence & Transportation". John Deere po raz trzeci otrzymał nagrodę od stowarzyszenia Consumer Technology Association (CTA). Stowarzyszenie nagradza wyróżniający się design i inżynierię produktów technologii użytkowej. Stowarzyszenie ogłosiło wynik przed rozpoczęciem CES 2022, najbardziej wpływowego wydarzenia świata technologii, które odbędzie się w dniach 5-8 stycznia w Las Vegas w Nevadzie, a także online.
John Deere został wyróżniony nagrodą Innovation Award w dwóch kategoriach za technologię See & Spray.
See & Spray to zaawansowane technologicznie rozwiązanie robotyki branży rolniczej. Wpływa na rozpoznawanie obrazów przez maszynę rolniczą i uczenie się wykrywania różnicy pomiędzy roślinami a chwastami, a także na precyzyjną aplikację środków chwastobójczych. Technologia zarządzania rozpoznawaniem roślin gwarantuje zysk rolnikowi oraz środowisku naturalnemu.
„Możliwości technologiczne w rolnictwie inspirują nas do rozwijania nowatorskich smart-urządzeń, systemów i rozwiązań. Pozwolą zająć się każdą rośliną z osobna. Jednocześnie możemy wspierać naszych klientów” – mówił Jahmy Hindman, Chief Technology Officer w John Deere – „John Deere stoi na czele innowacji. Dzięki technologii takiej jak See & Spray pomagamy naszym klientom w maksymalizacji zrównoważonego rozwoju. Wspieramy rentowność, produktywność i widoczności, aby mogli skupić się na wytworzeniu pożywienia dla wciąż rosnącej, globalnej ludzkiej populacji”.
See & Spray wykorzystuje uczenie maszynowe (deep learning), kamery i robotykę, aby odróżnić rośliny od chwastów. Przyszłość tej technologii to klucz do indywidualnego traktowania każdej rośliny i zapewniania jej dokładnie tego, czego w danym momencie potrzebuje. To sprawia, że wykorzystanie środków ochrony roślin jest bardziej wydajne, pozwala też chronić ziemię i rośliny i otrzymywać zdrowsze uprawy.
Kategoria Robotics dotyczy maszyn programowalnych lub o innej formie inteligencji, zdolnych do wykonywania konkretnych zadań lub odtwarzania ludzkiego ruchu i sposobu interakcji.
Z kolei kategoria Vehicle Intelligence & Transportation wyróżnia produkty motoryzacyjne i transportowe. Wyróżnia również usługi, które integrują technologię prowadzenia maszyn. Produkty są oceniane przez kapitułę konkursu, w skład której wchodzą projektanci, inżynierowie i przedstawiciele mediów zajmujących się technologią. Produkty są oceniane za inżynierię, funkcjonalność, estetykę i design, a także za to, co czyni je unikatowymi i innowacyjnymi. Produkty z najwyższą punktacją otrzymują tytuł „Best of Innovation”.
Nagrody CES Innovation Awards są wręczane na podstawie oceny materiałów opisowych dostarczonych sędziom jury. CTA nie weryfikowało trafności któregokolwiek zgłoszenia. CTA nie weryfikowało założeń dotyczących produktów i nie testowało maszyn, którym została wręczona nagroda.
O John Deere Deere & Company (www.Deere.pl) to światowy lider dostarczający zaawansowane produkty, technologię i usługi dla klientów, których działalność rewolucjonizuje rolnictwo i budownictwo – tych, którzy uprawiają i zbierają plony, przekształcają i wzbogacają ziemię, by sprostać wciąż zwiększającej się, globalnej potrzebie dostępu do żywności, paliwa, schronienia i infrastruktury.

NDP i brak wzajemności standardów – pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

Eksperci rynku rolnego apelują: Nie cofajmy polskiego rolnictwa do zeszłego stulecia

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji
Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.
Transport
Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.
Polityka
A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.