Nawet 2 miliardy pomidorów trafi do fabryki Kraft Heinz w Pudliszkach
Publicis Consultants
Domaniewska 42
02-672 Warszawa
rafal.blank|publicis-consultants.com| |rafal.blank|publicis-consultants.com
608 636 815
consultants.publicis.pl/
Trwają właśnie zbiory tegorocznych pomidorów. W Pudliszkach i okolicach około 150 lokalnych gospodarzy przystąpiło do prac na polach. Mimo trudnych warunków pogodowych, będących efektem postępującego kryzysu klimatycznego, tegoroczne zbiory zaowocują około 2 miliardami pomidorów. Następnie zostaną one wykorzystane do produkcji przetworów w fabryce Kraft Heinz.
W początkowym okresie zbiorów rolnicy liczyli na większe niż w ubiegłym roku plony, jednak tegoroczne warunki pogodowe nie były dla nich zbyt łaskawe. Przymrozki, intensywne opady deszczu, a także liczne gradobicia spowodowały mniejsze zbiory wśród wielkopolskich plantatorów. Problem trudnych warunków pogodowych dotyka nie tylko Polski, ale także wiele innych krajów Europy, gdzie uprawy warzyw i owoców stają się coraz bardziej wymagające.
Zbiory w Pudliszkach
Przełom sierpnia i września wielu z nas kojarzy ze świeżymi pomidorami, które zapowiadają koniec lata. Czas zbiorów wyraźnie czuć w wielkopolskich Pudliszkach, w których znajduje się m.in. fabryka marek Pudliszki oraz Heinz. Szacuje się, że w tym roku w zakładzie firmy przetworzonych zostanie nawet 2 miliardy tych owoców, wszystkie od lokalnych dostawców. W trwające właśnie zbiory zaangażowanych zostało łącznie niemal 150 rolników i 70 kombajnów. Aż 90% ze wszystkich dostaw warzyw i owoców w fabryce Kraft Heinz pochodzi z gospodarstw w promieniu około 30 km od zakładu.
Pudliszki stawiają na lokalnych rolników
Współpraca Kraft Heinz z rolnikami opiera się na wzajemnym zaufaniu i wsparciu. Relacje te są kluczowe dla ciągłego doskonalenia procesów uprawowych i wprowadzania innowacji w produkcji. Każdy dostawca pracujący dla zakładu w Pudliszkach musi prowadzić szczegółową książeczkę pola, w której odnotowywane są wszystkie informacje dotyczące upraw: stosowane nawozy, środki ochrony roślin, wszelkie zabiegi uprawowe oraz badania. Dzięki temu zapewniana jest najwyższa jakość produktów oraz zgodność z normami i standardami branżowymi.
Współpraca z regionalnymi farmami leży u podstaw funkcjonowania fabryki Kraft Heinz. Polscy rolnicy dostarczają nam nie tylko najlepsze warzywa i owoce ale też cenną wiedzę, dzięki czemu w Pudliszkach od ponad 100 lat powstają produkty najwyższej jakości. Wspieramy polskie rolnictwo, równocześnie zapewniając najwyższą świeżość i autentyczny smak produktów Heinz i Pudliszki – mówi Wojciech Roesler, Operations Manager, szef fabryki Kraft Heinz Polska.
Spółdzielcza Grupa Producentów Owoców i Warzyw dla Przetwórstwa w Krobi (SGP), której strategicznym partnerem jest Kraft Heinz, co roku ustala wspólnie z zakładem listę rekomendowanych odmian pomidorów. Rolnicy mają możliwość wyboru odmian z tej listy, co pozwala na dostosowanie upraw do aktualnych warunków i wymagań rynkowych.
Pomidory przeznaczone do produkcji soku oraz niewielka część tych używanych do produkcji koncentratu są wciąż zbierane ręcznie, co stanowi około 5% całości upraw. Zbiór ręczny jest niezwykle wymagającym zajęciem. Jeden pracownik może zebrać od 500 do 800 kg owoców w ciągu 8 godzin, w zależności od plonu i wielkości owoców.
Zbiór mechaniczny jest bardziej wydajny, ale również wymaga zaangażowania wielu pracowników. Największe kombajny, obsługiwane przez zespół 8 osób, mogą zebrać do 20 000 kg pomidorów na godzinę. Mniejsze kombajny, z załogą 4-5 osób, zbierają około 5 000 kg na godzinę.
Wieloletnia współpraca Kraft Heinz z regionalnymi farmami i organizacjami umożliwia elastyczne dostosowanie upraw do zmieniających się warunków rynkowych, co jest kluczowe dla utrzymania wysokich standardów produkcji.

Rolnicy dostaną 70 procent dopłaty

Czy kolejne nowoczesne gospodarstwo zostanie zlikwidowane decyzją urzędników podległych MRiRW?

SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
Od momentu przystąpienia do UE polska gospodarka urosła dwukrotnie – skumulowany wzrost PKB wyniósł 99 proc., a połowa wzrostu wynikała z członkostwa w UE. Duża w tym zasługa Europejskiego Banku Inwestycyjnego, który od 2004 roku przekazał w Polsce 100 mld euro w finansowanie projektów związanych m.in. z efektywnością energetyczną, OZE czy zrównoważonym rozwojem miast. EBI zwiększa też inwestycje w obronność i bezpieczeństwo – w 2024 roku bank zainwestował 300 mln euro w pierwszy polski program satelitarny.
Polityka
Duży udział własności państwowej negatywnie wyróżnia Polskę na tle Europy. Większość Polaków za ograniczeniem wpływu polityków na gospodarkę

Polska negatywnie wyróżnia się na tle krajów UE i OECD pod względem własności państwowej. Państwo kontroluje nie tylko duże, kluczowe dla gospodarki przedsiębiorstwa, lecz również graczy w mniej znaczących sektorach, jak słodycze czy armatura. Zdaniem przedstawicieli FOR „zatruwa” to zarówno gospodarkę, jak i politykę. W badaniach organizacji Polacy wypowiedzieli się proprywatyzacyjnie, choć w przypadku pytań o prywatyzacje dużych firm już nie byli tak zdecydowani.
Transport
Polska jednym z największych rynków aut używanych na świecie. Dwie trzecie kierowców planuje zakup z drugiej ręki

66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i próby oszukania kupującego. 81 proc. kupujących deklaruje, że weryfikuje stan auta przed zakupem, ale często jest to bardzo pobieżny proces.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.