Nawet 2 miliardy pomidorów trafi do fabryki Kraft Heinz w Pudliszkach
Publicis Consultants
Domaniewska 42
02-672 Warszawa
rafal.blank|publicis-consultants.com| |rafal.blank|publicis-consultants.com
608 636 815
consultants.publicis.pl/
Trwają właśnie zbiory tegorocznych pomidorów. W Pudliszkach i okolicach około 150 lokalnych gospodarzy przystąpiło do prac na polach. Mimo trudnych warunków pogodowych, będących efektem postępującego kryzysu klimatycznego, tegoroczne zbiory zaowocują około 2 miliardami pomidorów. Następnie zostaną one wykorzystane do produkcji przetworów w fabryce Kraft Heinz.
W początkowym okresie zbiorów rolnicy liczyli na większe niż w ubiegłym roku plony, jednak tegoroczne warunki pogodowe nie były dla nich zbyt łaskawe. Przymrozki, intensywne opady deszczu, a także liczne gradobicia spowodowały mniejsze zbiory wśród wielkopolskich plantatorów. Problem trudnych warunków pogodowych dotyka nie tylko Polski, ale także wiele innych krajów Europy, gdzie uprawy warzyw i owoców stają się coraz bardziej wymagające.
Zbiory w Pudliszkach
Przełom sierpnia i września wielu z nas kojarzy ze świeżymi pomidorami, które zapowiadają koniec lata. Czas zbiorów wyraźnie czuć w wielkopolskich Pudliszkach, w których znajduje się m.in. fabryka marek Pudliszki oraz Heinz. Szacuje się, że w tym roku w zakładzie firmy przetworzonych zostanie nawet 2 miliardy tych owoców, wszystkie od lokalnych dostawców. W trwające właśnie zbiory zaangażowanych zostało łącznie niemal 150 rolników i 70 kombajnów. Aż 90% ze wszystkich dostaw warzyw i owoców w fabryce Kraft Heinz pochodzi z gospodarstw w promieniu około 30 km od zakładu.
Pudliszki stawiają na lokalnych rolników
Współpraca Kraft Heinz z rolnikami opiera się na wzajemnym zaufaniu i wsparciu. Relacje te są kluczowe dla ciągłego doskonalenia procesów uprawowych i wprowadzania innowacji w produkcji. Każdy dostawca pracujący dla zakładu w Pudliszkach musi prowadzić szczegółową książeczkę pola, w której odnotowywane są wszystkie informacje dotyczące upraw: stosowane nawozy, środki ochrony roślin, wszelkie zabiegi uprawowe oraz badania. Dzięki temu zapewniana jest najwyższa jakość produktów oraz zgodność z normami i standardami branżowymi.
Współpraca z regionalnymi farmami leży u podstaw funkcjonowania fabryki Kraft Heinz. Polscy rolnicy dostarczają nam nie tylko najlepsze warzywa i owoce ale też cenną wiedzę, dzięki czemu w Pudliszkach od ponad 100 lat powstają produkty najwyższej jakości. Wspieramy polskie rolnictwo, równocześnie zapewniając najwyższą świeżość i autentyczny smak produktów Heinz i Pudliszki – mówi Wojciech Roesler, Operations Manager, szef fabryki Kraft Heinz Polska.
Spółdzielcza Grupa Producentów Owoców i Warzyw dla Przetwórstwa w Krobi (SGP), której strategicznym partnerem jest Kraft Heinz, co roku ustala wspólnie z zakładem listę rekomendowanych odmian pomidorów. Rolnicy mają możliwość wyboru odmian z tej listy, co pozwala na dostosowanie upraw do aktualnych warunków i wymagań rynkowych.
Pomidory przeznaczone do produkcji soku oraz niewielka część tych używanych do produkcji koncentratu są wciąż zbierane ręcznie, co stanowi około 5% całości upraw. Zbiór ręczny jest niezwykle wymagającym zajęciem. Jeden pracownik może zebrać od 500 do 800 kg owoców w ciągu 8 godzin, w zależności od plonu i wielkości owoców.
Zbiór mechaniczny jest bardziej wydajny, ale również wymaga zaangażowania wielu pracowników. Największe kombajny, obsługiwane przez zespół 8 osób, mogą zebrać do 20 000 kg pomidorów na godzinę. Mniejsze kombajny, z załogą 4-5 osób, zbierają około 5 000 kg na godzinę.
Wieloletnia współpraca Kraft Heinz z regionalnymi farmami i organizacjami umożliwia elastyczne dostosowanie upraw do zmieniających się warunków rynkowych, co jest kluczowe dla utrzymania wysokich standardów produkcji.

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Rolnicy dostaną 70 procent dopłaty

Czy kolejne nowoczesne gospodarstwo zostanie zlikwidowane decyzją urzędników podległych MRiRW?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.