Nowe opcje zastosowania John Deere Machine Sync: Ciągniki i sieczkarnie polowe w
Zintegrowany system Machine Sync został wprowadzony na rynek w 2012 roku, a firma John Deere pozostaje jego jedynym dostawcą. Technologia ta jest szczególnie przydatna podczas nocnych operacji i długich dni roboczych. Synchronizacja oparta na globalnym systemie nawigacji satelitarnej (GNNS) umożliwia kombajnom automatyczne sterowanie prędkością i kierunkiem jazdy ciągników z przyczepami względem kombajnu. Dzięki temu Machine Sync pozwala zwiększyć bezpieczeństwo podczas zbiorów i zmniejszyć stres operatorów, którzy dotychczas musieli polegać na intuicji. Eliminuje również straty podczas rozładunku i zapobiega uszkodzeniom zarówno maszyn, jak i upraw, nawet przy większych prędkościach jazdy.
Technologia ta ma zastosowanie nie tylko w przypadku kombajnów zbożowych, ale także we wszystkich procesach żniwnych, w których uprawy są w sposób ciągły ładowane do przyczep. W rezultacie firma John Deere oferuje teraz system Machine Sync do użytku w sieczkarniach polowych i ciągnikach. Ta zaawansowana technologia będzie korzystna w szczególności dla klientów używających zaczepianych kombajnów do zbioru ziemniaków, marchwi i innych warzyw. System zapewnia również istotne wsparcie dla producentów warzyw podczas operacji sadzenia, przyczyniając się do wzrostu wydajności.
Działanie systemu Machine Sync wymaga telematyki JDLink™, odbiornika satelitarnego StarFire™ i wyświetlacza Premium 4. generacji z aktywacją automatyzacji. Większość klientów wybiera wszystkie te elementy jako fabryczne wyposażenie przy zamawianiu nowego ciągnika i/lub maszyny samojezdnej, są one jednak dostępne również jako opcje modernizacji. Szczegółowe informacje można uzyskać u lokalnego dealera John Deere.
Lignosulfoniany – moc natury w nawozach dolistnych foliQ
XXV jubileuszowa edycja Wystawy AGRO SHOW
Badania: Jak kupują rolnicy? Mniej ufni i bardziej patriotyczni
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Resort rolnictwa chce uporządkować kwestię dzierżawy rolniczej. Dzierżawcy mają zyskać dostęp do unijnych dopłat
Resort rolnictwa pracuje nad zmianami w ustawie o dzierżawie rolniczej. Nowe przepisy mają uporządkować kwestię umów dzierżawy, dziś często zawieranych w formie ustnej, bez rejestracji, co uniemożliwia rolnikom uprawiającym dzierżawioną ziemię starania o krajowe i unijne dopłaty. Ministerstwo zapewnia, że na zmianach skorzystają obie strony. Wkrótce mają ruszyć konsultacje projektu ustawy z rolnikami, a nowe przepisy mogłyby wejść w życie w 2026 roku.
Polityka
Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa
Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.
Konsument
Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie
Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.