Nowe opcje zastosowania John Deere Machine Sync: Ciągniki i sieczkarnie polowe w
Zintegrowany system Machine Sync został wprowadzony na rynek w 2012 roku, a firma John Deere pozostaje jego jedynym dostawcą. Technologia ta jest szczególnie przydatna podczas nocnych operacji i długich dni roboczych. Synchronizacja oparta na globalnym systemie nawigacji satelitarnej (GNNS) umożliwia kombajnom automatyczne sterowanie prędkością i kierunkiem jazdy ciągników z przyczepami względem kombajnu. Dzięki temu Machine Sync pozwala zwiększyć bezpieczeństwo podczas zbiorów i zmniejszyć stres operatorów, którzy dotychczas musieli polegać na intuicji. Eliminuje również straty podczas rozładunku i zapobiega uszkodzeniom zarówno maszyn, jak i upraw, nawet przy większych prędkościach jazdy.
Technologia ta ma zastosowanie nie tylko w przypadku kombajnów zbożowych, ale także we wszystkich procesach żniwnych, w których uprawy są w sposób ciągły ładowane do przyczep. W rezultacie firma John Deere oferuje teraz system Machine Sync do użytku w sieczkarniach polowych i ciągnikach. Ta zaawansowana technologia będzie korzystna w szczególności dla klientów używających zaczepianych kombajnów do zbioru ziemniaków, marchwi i innych warzyw. System zapewnia również istotne wsparcie dla producentów warzyw podczas operacji sadzenia, przyczyniając się do wzrostu wydajności.
Działanie systemu Machine Sync wymaga telematyki JDLink™, odbiornika satelitarnego StarFire™ i wyświetlacza Premium 4. generacji z aktywacją automatyzacji. Większość klientów wybiera wszystkie te elementy jako fabryczne wyposażenie przy zamawianiu nowego ciągnika i/lub maszyny samojezdnej, są one jednak dostępne również jako opcje modernizacji. Szczegółowe informacje można uzyskać u lokalnego dealera John Deere.

Rolnicy dostaną 70 procent dopłaty

Czy kolejne nowoczesne gospodarstwo zostanie zlikwidowane decyzją urzędników podległych MRiRW?

SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.