Komunikaty PR

Nowy rok i nowe cele w programie lojalnościowym dla branży agro

2020-02-26  |  01:00
Biuro prasowe

Drony, aplikacje mobilne, zdjęcia satelitarne – to hasła, które rzadko kiedy kojarzą nam się z rolnictwem. Tymczasem polscy rolnicy bardzo chętniej korzystają z nowych technologii i narzędzi, które pomagają im zoptymalizować pracę na roli. Także nowoczesne narzędzia i nagrody oferowane w ramach programów wsparcia sprzedaży, motywują tę grupę do większej lojalności wobec wybranej marki z branży agrorolniczej.

Branża rolnicza z roku na rok dynamicznie się rozwija. W ciągu pięciu lat (między 2010 a 2015 rokiem) liczba podmiotów rolniczych w Polsce wzrosła o 70 tys. Dodatkowo czasy stereotypowej biednej, polskiej wsi już dawno zastąpiły dynamiczne gospodarstwa, wyposażone w liczne maszyny, narzędzia, a nawet oprogramowania, które mają ulepszyć pracę na roli, zoptymalizować koszty oraz wyróżnić oferty rodzimych rolników. Dlatego też to idealny moment dla branży agrolniczej, która może wykorzystać, widoczny wśród rolników, pociąg do nowinek.

Pronowoczesna postawa rolników motywuje do tego by sięgać po narzędzia i mechanizmy, które do tej pory były używane z sukcesem w innych branżach, a które na celu mają zwiększanie sprzedaży. W jaki sposób zabiegać o tak konkurencyjny rynek?

Zwiększ sprzedaż i zyskaj lojalność

Skutecznym rozwiązaniem tego problemu, który pomoże budować nowe sieci zbytu jest stworzenie programów lojalnościowych. Programy takie nie tylko mają za zadanie zwiększyć sprzedaż czy wartość koszyków zakupowych, ale również zbudować lojalność między klientem, a odbiorcą, która jest nieoceniona we współczesnym świecie. Zwłaszcza w branżach specjalistycznych.

Programy wsparcia sprzedaży to jeszcze mało spopularyzowany zakres działalności w świecie agrorolniczym, dlatego też pozwoli wyróżnić się tej firmie, która stworzy i wprowadzi pionierski program. Stwarza on bowiem nie tylko korzyści dla organizatorów, ale również dla samych rolników, którzy mogą kupować narzędzia, nasiona, nawozy niezbędne do wykonywania ich pracy, a jednocześnie być przy tym nagradzani. Otwarci na nowości rolnicy również wykazują otwartość na nowoczesne nagrody, które może dostarczyć im organizator programu wsparcia sprzedaży.

Korzyści w zasięgu ręki

Według badania „Trendy sprzedaży” zrealizowanego przez ICAN Institute we współpracy z Edenred Polska, w 2019 roku, aż 83% liderów sprzedaży przekroczyło zakładane plany sprzedażowe o 20% dzięki, m.in. wdrożeniu programów lojalnościowych. Skuteczność ta sprawia, że w ciągu 3 lat liczba firm rozwijających programy wsparcia sprzedaży wzrosła z 45% do 65%.

Jakie efekty można uzyskać sięgając po dobrze skrojony program lojalnościowy? 97% badanych widzi w nim potencjał zwiększenia sprzedaży i udziałów rynkowych. 84% uważa, że programy pomagają zwiększyć i utrzymać motywację klientów, zaś 83% twierdzi, że wspierają promocję usług i produktów firmy.

Stwórz skuteczny program lojalnościowy

Żeby jednak program wsparcia sprzedaży realizował opisane powyżej cele, trzeba zwrócić uwagę na wiele elementów przy organizacji programu. Projektowanie całego przedsięwzięcia należy rozpocząć od określenia jasnego celu. Organizator musi dokładnie wiedzieć co chce osiągnąć, a także powinien określić wskaźniki skuteczności swoich działań. Kolejnym krokiem jest dokładne poznanie odbiorców. To jakie mają oni potrzeby, oczekiwania oraz motywacje zdeterminuje charakter oraz mechanizm całego programu lojalnościowego. Niemniej istotna jest nagroda, o którą walczyć będą uczestnicy. To właśnie dobrze dobrane nagrody najbardziej napędzają do działania.

Dobierz motywujące nagrody

Wybór nagrody nie jest jednak zadaniem łatwym ze względu na różnorodność oczekiwań uczestników. Każdy ma inne potrzeby. Jednak tworzenie rozbudowanego katalogu nagród może być ogromnym obciążeniem logistycznym dla organizatora. Powinien więc on wybrać taką nagrodę, która będzie elastyczna, różnorodna, dopasowana do oczekiwań uczestników, a jednocześnie prosta w obsłudze. Nie można także zapomnieć o potrzebie uczestników niemal natychmiastowej gratyfikacji za wykonane działania. Nagród nie może więc zabraknąć, muszą być szybko dostępne i możliwe do przekazania od razu nawet najbardziej wymagającym uczestnikom.

Skorzystaj z przedpłaconych kart premiowych

Na szczęście wszystkie te wygórowane warunki spełniają przepłacone karty premiowe Edenred (co drugi program lojalnościowy w Polsce wykorzystuje karty przedpłacone w katalogu nagród). Karty trafiają bezpośrednio w gusta i potrzeby każdego uczestnika programów wsparcia sprzedaży, ze względu na fakt, że to oni ostatecznie decydują jaki kształt przybierze nagroda. Karty dodatkowo można personalizować w sposób niemal nieograniczony. A przy tym są akceptowane na całym świecie i w internecie. Na specjalne życzenie klienta mogą być jednak akceptowane tylko w wybranych branżach czy punktach klienta.

Korzyści z wyboru takiej nagrody osiągają nie tylko uczestnicy, ale także organizatorzy. Długi termin ważności kart sprawia, że można je wydawać tylko raz na cały okres trwania programu, a następnie wielokrotnie zasilać, różnymi kwotami i z różną częstotliwością. Karty są więc zawsze dostępne, a zarządzanie katalogiem nagród jest łatwe i przejrzyste. Podobnie jak logistyka obsługi tego typu nagród.

Wybierz partnera godnego zaufania

Planując organizację programu wsparcia sprzedaży warto skorzystać z doświadczonego partnera w tym zakresie. Stałe wsparcie, monitoring oraz otrzymywanie na bieżąco informacji zwrotnej dotyczącej mierników efektywności pozwolą osiągnąć sukces.

www.edenred.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Rolnictwo Polscy konsumenci zainteresowani mlekiem A2A2 Biuro prasowe
2024-06-28 | 11:00

Polscy konsumenci zainteresowani mlekiem A2A2

Chociaż mleko A2A2 – w przeciwieństwie do krajów zachodnich – nie jest jeszcze powszechnie dostępne w naszym kraju, dotychczasowe działania w ramach
Rolnictwo BRAK ZDJĘCIA
2024-06-18 | 11:45

Rolnictwo regeneratywne i niższy poziom emisji gazów cieplarnianych

CHICAGO, 13 czerwca 2024 – ADM (NYSE: ADM) i Bayer ogłosiły dziś rozszerzenie współpracy przewidującej wspólne działanie z rolnikami w celu dalszego rozwoju stosowania regeneratywnych praktyk rolniczych w Europie. W
Rolnictwo Mars publikuje wielomilionowy plan zrównoważonego mleczarstwa
2024-06-14 | 07:59

Mars publikuje wielomilionowy plan zrównoważonego mleczarstwa

„Muuuwimy o mlecznej rewolucji” (Moo’ving Dairy Forward) Nowy plan redukcji metanu w ramach ambicji Neutralności Emisyjnej (Net Zero) do 2050

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.