Komunikaty PR

Polacy lubią drób i doceniają jego jakość

2020-12-01  |  11:45
Biuro prasowe

Spożycie drobiu w Polsce rośnie niezmiennie od kilkunastu lat. Statystyczny Polak zjada około 30 kilogramów mięsa drobiowego rocznie, podczas gdy unijna średnia wynosi 24 kilogramy. Najchętniej kupowanym rodzajem mięsa jest kurczak, który cieszy się ogromną popularnością i zaspokaja około 80 proc. zapotrzebowania rynku. Lubimy jeść drób, ale taki dobrej jakości i z pewnego źródła, a najlepiej też certyfikowany.  

 

Jak wynika z badania preferencji żywieniowych Polaków, przeprowadzonego na potrzeby kampanii Diamond XPC „Bezpieczne z Natury”[1], najczęściej kupowanym rodzajem surowego mięsa jest drób − wybiera go ponad połowa ankietowanych (57 proc.), podczas gdy na mięso wołowe decyduje się 7 proc. konsumentów.

 

Za drób ze znakiem jakości jesteśmy gotowi zapłacić więcej

Badanie potwierdziło, że polscy konsumenci, na sklepowych półkach, szukają przede wszystkim produktów drobiowych ze znakiem jakości. Ponad 73 proc. Polaków przyznaje, że przy wyborze mięsa i jaj zwraca uwagę na znaki jakości i certyfikaty, twierdząc, że takie produkty są bezpieczniejsze oraz spełniają wysokie standardy higieniczne i sanitarne. Blisko 66 proc. konsumentów deklaruje, że jest wstanie zapłacić więcej za mięso posiadające znak jakości, jako gwarancję świeżości i niezmiennej jakości. 

Na wzrastające spożycie mięsa drobiowego, w tym kurczaka, ma wpływ wiele czynników. Wśród najważniejszych zalet ankietowani wskazali na łatwość i szybkość przyrządzenia (52 proc.). Ponad 40 proc. badanych ceni drób za jego walory smakowe i lekkostrawność, a co czwarta osoba za wartości odżywcze i cenę. 

Drób jest uważany za jeden z najzdrowszych gatunków mięs. Zawiera wiele cennych dla zdrowia składników mineralnych m.in: magnez – niezbędny w walce ze stresem czy alergiami, fosfor, który bierze udział w mineralizacji kości i zębów oraz przemianach energetycznych, potas – regulujący ciśnienie krwi, wpływający na pracę układu sercowo-naczyniowego oraz nerek. Ponadto drób jest cennym źródłem żelaza, które wpływa na układ krwionośny i immunologiczny oraz cynku, odpowiedzialnego za zdolności odczuwania smaku – mówi Zuzanna Szypowska, dietetyk kliniczny, Instytut Zdrowego Żywienia i Dietetyki Klinicznej „Sanvita”

Wśród konsumentów wybierających kurczaka, głównym kryterium zakupowym okazały się być data ważności i wygląd mięsa, którymi kieruje się blisko 70 proc. ankietowanych. Co ciekawe, cena nie jest już najważniejszym kryterium, jakim kierujemy się przy zakupie mięsa drobiowego. Taka zmiana jest wynikiem rosnącej świadomości Polaków w zakresie zdrowego odżywiania
i obawą przed zakupem produktów wątpliwej jakości.

 

Współczesny konsument oczekuje systematycznego podwyższania jakości produkowanego mięsa drobiowego i jaj. Wymagania te dotyczą nie tylko zminimalizowania użycia antybiotyków
w leczeniu zwierząt, ale również poprawy dobrostanu i warunków chowu lub rodzaju stosowanej w żywieniu zwierząt paszy –
mówi dr Maciej Frątczak, ekspert ds. żywienia drobiu.

72 proc. ankietowanych jako główną obawę związaną z kupnem mięsa drobiowego w sieciach handlowych podaje ryzyko związane z obecnością antybiotyków, a 1/3 ankietowanych boi się niskiej jakości oraz zatrucia salmonellą. W Polsce obowiązuje zakaz podawania antybiotyków,
z wyjątkiem uzasadnionych przypadków, gdy w stadzie wystąpi choroba. Leczenie prowadzi się wówczas pod ścisłą kontrolą lekarza weterynarii, a proces odbywa się przy zachowaniu okresu karencji dla danego leku. Aby ograniczyć możliwość zakażenia Salmonellą ssp powinniśmy wybierać produkty drobiowe i jaja, oznaczone Znakiem Jakości Diamond XPC „Bezpieczne z Natury”.

 

Mięso drobiowe i jaja oznaczone tym znakiem są wytwarzane przy zachowaniu wszelkich zasad odpowiedzialnej produkcji i systemów nadzoru nad bezpieczeństwem produkowanej żywności. Konsumenci mogą być pewni, że w ich ręce trafia produkt o ponadprzeciętnej jakości, z w pełni weryfikowanego źródła i produkcji według określonych kryteriów jakościowych, minimalizujących ryzyko zakażenia Salmonellą ssp. dodaje dr Maciej Frątczak, ekspert ds. żywienia drobiu.

Producenci mięsa drobiowego i jaj, którzy w żywieniu swoich zwierząt stosują dodatek do paszy Diamond V Original XPC zostają wyróżnieni Znakiem Jakości Diamond XPC „Bezpieczne
z Natury” i uzyskują certyfikat jakości, który jest zapewnieniem, że dany produkt jest bezpieczny oraz spełnia wysokie standardy higieniczne i sanitarne.

 

*****

Znak Jakości Diamond XPC „Bezpieczne z Natury” przyznawany jest krajowym producentom mięsa drobiowego i jaj, stosującym z żywieniu zwierząt dodatek do paszy Diamond XPC
i utrzymującym wysokie parametry jakościowe. Produkty sygnowane Znakiem Jakości „Bezpieczne z Natury” są wytwarzane przy zachowaniu wszelkich zasad odpowiedzialnej produkcji i systemów nadzoru nad bezpieczeństwem produkowanej żywności spełniającej wysokie standardy higieniczne i sanitarne.

 


[1] Raport badawczy SW RESEARCH – „Jakie mięso kupują Polacy”. Badanie zostało zrealizowane w dniach 21.07-22.07.2020. W ramach badania przeprowadzono 1015 ankiet z reprezentatywną grupą Polaków powyżej 18 roku życia.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Rolnictwo Rolnicy dostaną 70 procent dopłaty Biuro prasowe
2025-03-12 | 06:00

Rolnicy dostaną 70 procent dopłaty

Resort rolnictwa zapowiedział kontynuację dofinansowywania ubezpieczenia zwierząt gospodarskich od chorób zakaźnych, rozpoczętego w 2025 roku. Dopłata ponownie wyniesie 70
Rolnictwo Czy kolejne nowoczesne gospodarstwo zostanie zlikwidowane decyzją urzędników podległych MRiRW?
2024-12-17 | 14:00

Czy kolejne nowoczesne gospodarstwo zostanie zlikwidowane decyzją urzędników podległych MRiRW?

Jedna z najnowocześniejszych instalacji rolniczych w kraju - magazyn zbożowy w Goli k. Gostynia w woj. wielkopolskim należący do gospodarstwa Top Farms Wielkopolska,
Rolnictwo SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie
2024-12-02 | 01:00

SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie

SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie. Firma już zapowiada kolejne inwestycje Dzięki uruchomieniu drugiego modułu szklarni w podwarszawskim Zdunowie,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.