Komunikaty PR

Polacy lubią drób i doceniają jego jakość

2020-12-01  |  11:45
Biuro prasowe

Spożycie drobiu w Polsce rośnie niezmiennie od kilkunastu lat. Statystyczny Polak zjada około 30 kilogramów mięsa drobiowego rocznie, podczas gdy unijna średnia wynosi 24 kilogramy. Najchętniej kupowanym rodzajem mięsa jest kurczak, który cieszy się ogromną popularnością i zaspokaja około 80 proc. zapotrzebowania rynku. Lubimy jeść drób, ale taki dobrej jakości i z pewnego źródła, a najlepiej też certyfikowany.  

 

Jak wynika z badania preferencji żywieniowych Polaków, przeprowadzonego na potrzeby kampanii Diamond XPC „Bezpieczne z Natury”[1], najczęściej kupowanym rodzajem surowego mięsa jest drób − wybiera go ponad połowa ankietowanych (57 proc.), podczas gdy na mięso wołowe decyduje się 7 proc. konsumentów.

 

Za drób ze znakiem jakości jesteśmy gotowi zapłacić więcej

Badanie potwierdziło, że polscy konsumenci, na sklepowych półkach, szukają przede wszystkim produktów drobiowych ze znakiem jakości. Ponad 73 proc. Polaków przyznaje, że przy wyborze mięsa i jaj zwraca uwagę na znaki jakości i certyfikaty, twierdząc, że takie produkty są bezpieczniejsze oraz spełniają wysokie standardy higieniczne i sanitarne. Blisko 66 proc. konsumentów deklaruje, że jest wstanie zapłacić więcej za mięso posiadające znak jakości, jako gwarancję świeżości i niezmiennej jakości. 

Na wzrastające spożycie mięsa drobiowego, w tym kurczaka, ma wpływ wiele czynników. Wśród najważniejszych zalet ankietowani wskazali na łatwość i szybkość przyrządzenia (52 proc.). Ponad 40 proc. badanych ceni drób za jego walory smakowe i lekkostrawność, a co czwarta osoba za wartości odżywcze i cenę. 

Drób jest uważany za jeden z najzdrowszych gatunków mięs. Zawiera wiele cennych dla zdrowia składników mineralnych m.in: magnez – niezbędny w walce ze stresem czy alergiami, fosfor, który bierze udział w mineralizacji kości i zębów oraz przemianach energetycznych, potas – regulujący ciśnienie krwi, wpływający na pracę układu sercowo-naczyniowego oraz nerek. Ponadto drób jest cennym źródłem żelaza, które wpływa na układ krwionośny i immunologiczny oraz cynku, odpowiedzialnego za zdolności odczuwania smaku – mówi Zuzanna Szypowska, dietetyk kliniczny, Instytut Zdrowego Żywienia i Dietetyki Klinicznej „Sanvita”

Wśród konsumentów wybierających kurczaka, głównym kryterium zakupowym okazały się być data ważności i wygląd mięsa, którymi kieruje się blisko 70 proc. ankietowanych. Co ciekawe, cena nie jest już najważniejszym kryterium, jakim kierujemy się przy zakupie mięsa drobiowego. Taka zmiana jest wynikiem rosnącej świadomości Polaków w zakresie zdrowego odżywiania
i obawą przed zakupem produktów wątpliwej jakości.

 

Współczesny konsument oczekuje systematycznego podwyższania jakości produkowanego mięsa drobiowego i jaj. Wymagania te dotyczą nie tylko zminimalizowania użycia antybiotyków
w leczeniu zwierząt, ale również poprawy dobrostanu i warunków chowu lub rodzaju stosowanej w żywieniu zwierząt paszy –
mówi dr Maciej Frątczak, ekspert ds. żywienia drobiu.

72 proc. ankietowanych jako główną obawę związaną z kupnem mięsa drobiowego w sieciach handlowych podaje ryzyko związane z obecnością antybiotyków, a 1/3 ankietowanych boi się niskiej jakości oraz zatrucia salmonellą. W Polsce obowiązuje zakaz podawania antybiotyków,
z wyjątkiem uzasadnionych przypadków, gdy w stadzie wystąpi choroba. Leczenie prowadzi się wówczas pod ścisłą kontrolą lekarza weterynarii, a proces odbywa się przy zachowaniu okresu karencji dla danego leku. Aby ograniczyć możliwość zakażenia Salmonellą ssp powinniśmy wybierać produkty drobiowe i jaja, oznaczone Znakiem Jakości Diamond XPC „Bezpieczne z Natury”.

 

Mięso drobiowe i jaja oznaczone tym znakiem są wytwarzane przy zachowaniu wszelkich zasad odpowiedzialnej produkcji i systemów nadzoru nad bezpieczeństwem produkowanej żywności. Konsumenci mogą być pewni, że w ich ręce trafia produkt o ponadprzeciętnej jakości, z w pełni weryfikowanego źródła i produkcji według określonych kryteriów jakościowych, minimalizujących ryzyko zakażenia Salmonellą ssp. dodaje dr Maciej Frątczak, ekspert ds. żywienia drobiu.

Producenci mięsa drobiowego i jaj, którzy w żywieniu swoich zwierząt stosują dodatek do paszy Diamond V Original XPC zostają wyróżnieni Znakiem Jakości Diamond XPC „Bezpieczne
z Natury” i uzyskują certyfikat jakości, który jest zapewnieniem, że dany produkt jest bezpieczny oraz spełnia wysokie standardy higieniczne i sanitarne.

 

*****

Znak Jakości Diamond XPC „Bezpieczne z Natury” przyznawany jest krajowym producentom mięsa drobiowego i jaj, stosującym z żywieniu zwierząt dodatek do paszy Diamond XPC
i utrzymującym wysokie parametry jakościowe. Produkty sygnowane Znakiem Jakości „Bezpieczne z Natury” są wytwarzane przy zachowaniu wszelkich zasad odpowiedzialnej produkcji i systemów nadzoru nad bezpieczeństwem produkowanej żywności spełniającej wysokie standardy higieniczne i sanitarne.

 


[1] Raport badawczy SW RESEARCH – „Jakie mięso kupują Polacy”. Badanie zostało zrealizowane w dniach 21.07-22.07.2020. W ramach badania przeprowadzono 1015 ankiet z reprezentatywną grupą Polaków powyżej 18 roku życia.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Rolnictwo Lignosulfoniany – moc natury w nawozach dolistnych foliQ Biuro prasowe
2024-10-29 | 14:00

Lignosulfoniany – moc natury w nawozach dolistnych foliQ

Współczesne rolnictwo stale poszukuje rozwiązań, które jednocześnie zwiększają plonowanie upraw i są przyjazne dla środowiska. Na tym tle wyróżnia się technologia
Rolnictwo XXV jubileuszowa edycja Wystawy AGRO SHOW
2024-09-26 | 12:52

XXV jubileuszowa edycja Wystawy AGRO SHOW

XXV jubileuszowa edycja Wystawy AGRO SHOW – podsumowanie wystawy Tegoroczna XXV jubileuszowa edycja Międzynarodowej Wystawy Rolniczej AGRO SHOW odbyła się w dniach 20-22 września na
Rolnictwo Badania: Jak kupują rolnicy? Mniej ufni i bardziej patriotyczni
2024-09-24 | 10:30

Badania: Jak kupują rolnicy? Mniej ufni i bardziej patriotyczni

Dobre, bo polskie – nie wydaje się w przypadku rolników tylko marketingowym sloganem. Tylko dla co dziewiątego z nich pochodzenie produktów nie ma znaczenia – wynika z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Polityka

Wynik wyborów prezydenckich w USA zależeć będzie od kilku stanów. Jest ryzyko nieuznania przegranej jednej ze stron, zwłaszcza przez Donalda Trumpa

Kończy się kampania prezydencka w Stanach Zjednoczonych, obfitująca w historyczne wydarzenia. Symbolicznie wybory rozstrzygną się we wtorek 5 listopada, ale ostateczną decyzję podejmie Kolegium Elektorów dopiero w grudniu. O wyniku zadecydują głosy w tzw. stanach wahających się, czyli niepopierających tradycyjnie demokratów ani republikanów. Najnowszy sondaż wskazuje na minimalną przewagę Kamali Harris w większości tych okręgów. Istnieje ryzyko, że Donald Trump nie uzna niekorzystnego dla siebie wyniku wyborów, jak było to cztery lata temu.

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.