Polski lider w produkcji dywaników samochodowych z produktem do traktorów
Specjalne dywaniki to wciąż mało popularna część wyposażenia wnętrza ciągnika rolniczego, które nieustannie narażone jest na zabrudzenie i zniszczenia. Naprzeciw potrzebom rolników i operatorów traktorów wyszedł polski producent dywaników samochodowych, FroGum. Marka o ugruntowanej pozycji zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym, otwiera się na nowy sektor i poszerza swoje portfolio o linię innowacyjnych wkładek MudMax.
Wszyscy rolnicy doskonale zdają sobie sprawę z trudności związanych z utrzymaniem czystości w kabinie ciągnika. Błoto, kurz, piasek czy kamienie mogą przedostawać się do wnętrza, brudzić je i utrudniać pracę. Usuwanie zanieczyszczeń wymaga czasu, wysiłku, a nierzadko także sporych nakładów finansowych. Dedykowane dywaniki do traktorów są praktycznym rozwiązaniem, które pozwala na zminimalizowanie ilości zabrudzeń w kabinie i ułatwienie procesu utrzymania jej w czystości, przy jednoczesnej ochronie przed uszkodzeniami.
– Wprowadzenie do oferty dywaników do traktorów to dla nas ważny krok w rozwoju. Wchodzimy w nowy segment rynku, co oznacza, że mamy możliwość zaoferowania konsumentom zupełnie nowych produktów. W FroGum zawsze stawiamy na innowacje i poszukiwanie sposobów na to, aby spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Dzięki poszerzeniu portfolio o linię MudMax, możemy przedstawić akcesorium, które jest praktyczne, odporne na czynniki zewnętrzne i łatwe do utrzymania w czystości, ale także odpowiada na potrzeby rynku – mówi Bartosz Frontczak, członek zarządu FroGum.
Dywaniki do zadań specjalnych
Linia dywaników MudMax została zaprojektowana tak, aby w pełni chronić podłogę kabiny traktora przed wodą i zanieczyszczeniami, a także zniszczeniami – zarówno mechanicznymi, jak i chemicznymi. Pozwala na to wykonanie z nietoksycznego materiału TPE, który cechuje się dużą wytrzymałością i odpornością na uszkodzenia, promieniowanie UV oraz ścieranie. Co więcej, tworzywo to nie reaguje z większością związków chemicznych, co jest niezwykle istotne w przypadku pracy z substancjami jak nawozy czy środki ochrony roślin.
Wkładki, dzięki dodatkowo usztywnionym krawędziom o wysokich rantach, dokładnie przylegają do ścianek przypodłogowych, skutecznie zabezpieczając podłoże kabiny przed ziemią, błotem czy piachem, w których otoczeniu traktory znajdują się na co dzień. Dywanik pozwala ograniczyć zużywanie się wnętrza kokpitu i przedłużyć jego żywotność, a co za tym idzie – zmniejszyć koszty utrzymania i konserwacji.
Bezpieczeństwo użytkowania produktów MudMax zwiększa antypoślizgowa struktura, która zapobiega poślizgnięciom i upadkom podczas wchodzenia i wychodzenia z kabiny, szczególnie gdy na zewnątrz jest ślisko i mokro. Za sprawą wysokiej przyczepności dywaniki nie przesuwają się podczas jazdy, pozostając na swoim miejscu. Lekka konstrukcja pozwala na szybki i prosty montaż oraz czyszczenie, do którego wystarczy wyłącznie woda.
Dywaniki do traktorów to ciekawa nowość na rynku akcesoriów, a taki dodatek może zainteresować wielu rolników i operatorów, którzy poszukują praktycznych i funkcjonalnych rozwiązań do swoich pojazdów.

NDP i brak wzajemności standardów – pięta Achillesa unijnej polityki handlowej

Eksperci rynku rolnego apelują: Nie cofajmy polskiego rolnictwa do zeszłego stulecia

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Ochrona środowiska
KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.
Handel
Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.