Komunikaty PR

Program Agrarny: 30 lat współpracy PepsiCo z polskimi rolnikami

2023-11-30  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Justyna Wrzosek
Questia

ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
Do pobrania Nota ( 0.04 MB )

Wspólnie z rolnikami PepsiCo Polska świętuje 30 lat działania Programu Agrarnego firmy w Polsce. W 1993 r. podjęto współpracę z polskimi gospodarstwami w zakresie upraw i dostaw ziemniaków, która trwa do dzisiaj. Z polskich pól pozyskiwany jest najwyższej jakości surowiec do produkcji kultowych chipsów Lay’s. Codzienną pracę rolników wspiera Dział Agro PepsiCo Polska badając glebę, analizując potrzeby w zakresie wydajności upraw, przechowywania i dostaw ziemniaków, a także ich jakości. W ten sposób firma wnosi wkład w modernizację i rozwój polskiego sektora produkcji ziemniaka przemysłowego. Firma współpracuje obecnie z ponad 70 gospodarstwami w całej Polsce – 3 z nich uczestniczą 
w Programie od początku.

Gospodarstwa rolne w Polsce zajmują się uprawą 10 różnych odmian ziemniaka chipsowego na łącznym areale ok. 5 500 ha. Najwięcej ziemniaków dostarczanych jest z Dolnego Śląska i Wielkopolski ‒ 90 000 ton rocznie. W ramach Programu Agrarnego, PepsiCo kontraktuje łącznie około 200 000 ton rocznie.

Gdy w 1993 roku otwarty został zakład PepsiCo w Grodzisku Mazowieckim produkujący chipsy, ziemniaki stały się niezbędnym surowcem. PepsiCo zainicjowało wówczas Program Agrarny. W czasach transformacji polskiej gospodarki większość rolników prowadziła małe gospodarstwa rolne, a wielu z nich mierzyło się z wyzwaniem sprostania twardym zasadom rynkowym i określenia strategii działania. Program Agrarny PepsiCo zapewniał rolnikom przede wszystkim przewidywalność biznesu w postaci gwarancji skupu po określonej cenie, co umożliwiało powiększanie i modernizowanie gospodarstw. Wsparcie firmy polegało również m.in. na kredytowaniu produkcji i inwestycji, wypożyczaniu sprzętu, przekazywaniu sadzeniaków oraz pomocy w zdobywaniu finansowania na rozwój technologii upraw czy logistyki dostaw oraz, przede wszystkim, na partnerstwie i dzieleniu się wiedzą. Początkowo zakład współpracował z kilkunastoma gospodarstwami rolnymi o łącznej powierzchni upraw ok. 880 ha.

– Przeczytałem w lokalnej gazecie, że firma PepsiCo buduje zakład na terenie Grodziska Mazowieckiego. Postanowiłem skontaktować się z ówczesnym Kierownikiem Działu Agro i po tym spotkaniu rozpoczął się mój kontakt z uprawą ziemniaka na chipsy. To była bardzo nowatorska produkcja w tamtym czasie – powiedział Edward Nalepa, rolnik współpracyjący z PepsiCo Polska od czasu uruchomienia Programu Agrarnego.

‒ Doceniamy to, że PepsiCo poświęciło dużo energii i pieniędzy na edukowanie nas ‒ dostawców. Jako producenci mamy świadomość, że ziemniaki dostarczane do zakładu muszą być najwyższej jakości żeby zapewnić jak najlepszą jakość chipsów ‒ powiedział Zygmunt Czarniak, rolnik, współpracujący z PepsiCo od samego początku trwania Programu.

– Partnertwo z PepsiCo dało mi pewność i bezpieczeństwo, które pozwoliły mi rozwijać moje gospodarstwo. Nauczyliśmy się nowych sposobów uprawy najwyższej jakości ziemniaków od najlepszych agronomów. To był strzał w dziesiątkę! Myślę, że nasze gospodarstwo to przykład sukcesu polskiego rolnictwa. Jestem dumny, że mój syn Dariusz będzie kontynuował moje dzieło – powiedział Roman Sendecki, rolnik, również współpracujący z PepsiCo Polska od 1993 roku.

W ramach Programu Agrarnego PepsiCo otacza uczestniczących w nim rolników opieką merytoryczną poprzez dedykowany im Dział Agro, który wspiera ich w codziennej pracy i prowadzeniu wydajnej gospodarki rolnej.

‒ Obecnie Program Agrarny wykorzystuje nowoczesny system informatyczny, który rejestruje sposób prowadzenia upraw np. ich nawożenie i nawodnienie. Ziemniaki uprawiane są pod kontrolą nowoczesnych urządzeń sterujących. Dzięki uzyskanym w ten sposób informacjom rolnicy mogą jeszcze efektywniej planować swoje przyszłe uprawy ‒ powiedział Krzysztof Stańkowski, Kierownik Działu Agro w PepsiCo Polska.

Ziemniaki z gospodarstw rolnych z całej Polski dostarczane są do dwóch zakładów PepsiCo produkujących chipsy ziemniaczane. Zakład w Grodzisku Mazowieckim to pierwszy zakład firmy w Polsce i jeden z największych i najnowocześniejszych ośrodków produkcyjnych w strukturach firmy w Europie. Największy i najbardziej zrównoważony środowiskowo zakład firmy w Unii Europejskiej powstał w maju 2023 roku w Świętem k. Środy Śląskiej.

‒ Program Agrarny opiera się na zrównoważonym rolnictwie, które jest elementem naszej strategicznej transformacji PepsiCo Positive (Pep+). Jej trzy filary to neutralność klimatyczna, pozytywne rolnictwo oraz pozytywne wybory dla planety i konsumentów. PepsiCo stawia na rolnictwo regeneracyjne jako odpowiedź na aktualne zagrożenia dla światowego systemu żywnościowego i klimatu. – dodaje Krzysztof Stańkowski – Jest to zestaw praktyk rolnych, które przyczyniają się do odbudowy ekosystemów i zapewniają poprawę stanu i żyzności gleb, redukcję emisji, poprawę stanu wododziałów oraz zwiększanie bioróżnorodności. Dzięki ich stosowaniu poprawia się zdrowotność gleby, jest ona bardziej wydajna i będzie mogła służyć także przyszłym pokoleniom.

Program Agrarny wniósł znaczący wkład w zmodernizowanie polskiego rolnictwa, a także zrewolucjonizował życie i sposób pracy rolników dostarczających najwyższej jakości surowiec do produkcji chipsów. Efektami udziału w Programie Agrarnym są wysoka wydajność upraw, a także większe gospodarstwa, zatrudniające podwykonawców oraz stale inwestujące w rozwój i zwiększające zyski.

 

***

O firmie PepsiCo

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Questia
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Rolnictwo SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie Biuro prasowe
2024-12-02 | 01:00

SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie

SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie. Firma już zapowiada kolejne inwestycje Dzięki uruchomieniu drugiego modułu szklarni w podwarszawskim Zdunowie,
Rolnictwo Sytuacja w rolnictwie w 2024 i prognoza krótkookresowa
2024-11-26 | 15:30

Sytuacja w rolnictwie w 2024 i prognoza krótkookresowa

Santander Leasing zaprezentował z analizę AGROskop dotyczącą bieżącej sytuacji w rolnictwie, w tym uwzględniającą otoczenie makroekonomiczne oraz koniunkturę i inwestycje oraz prognozę
Rolnictwo Lignosulfoniany – moc natury w nawozach dolistnych foliQ
2024-10-29 | 14:00

Lignosulfoniany – moc natury w nawozach dolistnych foliQ

Współczesne rolnictwo stale poszukuje rozwiązań, które jednocześnie zwiększają plonowanie upraw i są przyjazne dla środowiska. Na tym tle wyróżnia się technologia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.