Komunikaty PR

Współpraca oparta na zaufaniu. Danone wspiera polskich rolników

2024-08-26  |  13:00
Biuro prasowe

Wsparcie dla polskich rolników i rodzimej produkcji, jest kluczowe dla ich rozwoju. Obchodzony w sierpniu Dzień Polskiej Żywności to dobra okazja, by to podkreślić i docenić zaangażowanie krajowych hodowców i producentów. W gronie firm, które stoją ramię w ramię z polskimi gospodarstwami rolnymi od lat znajduje się spółka Danone, należąca do grupy spółek DANONE. Na potrzeby swojej produkcji w fabryce serków i jogurtów w Bieruniu, firma pozyskuje mleko wyłącznie z krajowych gospodarstw. Równocześnie wspiera swoich wieloletnich partnerów biznesowych we wdrażaniu praktyk regeneratywnych, mających na celu m.in. poprawę bioróżnorodności oraz efektywności ekonomicznej.

Polska jest jednym z największych producentów żywności w Europie[1], a obchodzony 25 sierpnia Dzień Polskiej Żywności jest dobrą okazją, by docenić produkty powstające z rodzimych surowców oraz wytwarzane w naszym kraju. To również dobra okazja, by wspomnieć o rolnikach, bez których zaangażowania nie powstałoby wiele smacznych i pożywnych produktów. Przykładem są polscy dostawcy mleka, bez których w fabryce Danone w Bieruniu nie powstawałyby różnorodne produkty mleczne.  

Relacje oparte na zaufaniu

Grupa spółek DANONE współpracuje w Polsce z blisko 200 gospodarstwami, z czego ponad 120 dostarcza mleko spółce Danone, wytwarzającej wysokiej jakości produkty mleczne – jogurty naturalne, jogurty smakowe, a także serki homogenizowane. Współpraca z rolnikami oparta jest na zaufaniu i dialogu, dlatego ok. 80% gospodarstw współpracuje z firmą od początku jej obecności w Polsce. – Nasi partnerzy to wspaniali ludzie, którzy dbają o najwyższą jakość surowca. To m.in. dzięki ich zaangażowaniu, jesteśmy w stanie oferować konsumentom krajowym i zagranicznym najwyższej jakości produkty i realizować naszą misję niesienia zdrowia poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe – mówi Anna Reps-Bednarczyk, Kierownik ds. Projektów i Jakości Mleka w grupie spółek DANONE.  

Mleko wykorzystywane w fabryce w Bieruniu pochodzi od krów hodowanych na Śląsku, Kujawach i w Wielkopolsce. Do zakładu trafia rocznie ok. 130 tysięcy ton mleka od polskich dostawców.

Serce Danone bije w Bieruniu

Fabryka Danone w Bieruniu, w której przetwarzane jest mleko od polskich dostawców, jest jednym z największych zakładów produkcyjnych firmy na świecie. To tu powstaje ponad 300 wariantów produktów mlecznych, które trafiają do sklepów w Polsce, a także do 24 krajów europejskich. Dzięki temu polskie mleko trafia na stoły wielu konsumentów na świecie.

Działający od 1995 roku zakład został w zeszłym roku uhonorowany prestiżową nagrodą Lean Diamonds Awards 2023. Nagroda została przyznana za wdrożenie nowoczesnych procesów produkcyjnych, w tym zaawansowanych rozwiązań cyfrowych, które zwiększają efektywność produkcji, a także pozwalają działać w sposób bardziej zrównoważony. Zakład jest też doceniany za innowacyjność i wdrażane proekologiczne rozwiązania. Przykładowo, energia elektryczna, z jakiej korzysta fabryka, pochodzi w 100% ze źródeł odnawialnych[2]. Ponadto, 100% generowanych tam odpadów żywnościowych trafia do recyklingu lub odzysku. Rozwiązania te wpisują się w długofalową wizję rozwoju grupy spółek DANONE określone m.in. w strategii zrównoważonego rozwoju DANONE – „Droga pozytywnego wpływu”.

Razem dla środowiska

Troska o środowisko i zrównoważoną produkcję jest ważna zarówno dla Danone, jak i rolników, którzy współpracują z firmą. Właśnie dlatego spółka aktywnie wspiera swoich partnerów we wdrażaniu w ich gospodarstwach praktyk rolnictwa regeneratywnego, czyli takich rozwiązań, które prowadzą do poprawy kondycji gleby czy zwiększenia bioróżnorodności. Praktyki regeneratywne niosą także korzyści ekonomiczne, m.in. w postaci mniejszego zapotrzebowania na nawozy czy ograniczenia zużycia paliwa, co jest konsekwencją ograniczenia liczby przejazdów na polu.

Zrealizowany w 2023 r. przez Danone audyt pokazał, że już teraz 79% współpracujących z Danone w naszym kraju rolników stosuje praktyki regeneratywne w swoich gospodarstwach, a 30% z nich wdrożyło je na poziomie zaawansowanym. Jednocześnie 90% mleka, jakie firma kupuje od polskich rolników na potrzeby wytwarzania produktów mlecznych, pochodzi z gospodarstw, w których praktyki te są obecne.

Razem dla społeczności lokalnych

Polscy rolnicy, którzy współpracują z Danone, chętnie angażują się także w działania na rzecz społeczności lokalnych inicjowane przez spółkę. Przykładem jest realizowany od ponad 10 lat program edukacyjny DanEdu, w ramach którego dzieci uczą się o pochodzeniu mleka i produktów mlecznych. Lekcje prowadzone są w gospodarstwach rolników, z którymi współpracuje firma, dzięki czemu dzieci dowiadują się, jak wygląda praca w gospodarstwie mlecznym i skąd się bierze mleko. W tym roku w ramach programu odbyła się też pilotażowa wycieczka do fabryki w Bieruniu, podczas której przedszkolaki mogły przekonać się, jak wygląda produkcja serków i jogurtów Danone. Działania edukacyjne prowadzone są również w mobilnej Jogurtowej Wiosce Danone – stoisku, które obecne jest podczas lokalnych wydarzeń w regionie. Celem programu, w którym do tej pory wzięło udział ponad 60 tysięcy dzieci, jest także edukowanie o zdrowych nawykach żywieniowych, segregacji i recyklingu odpadów oraz niemarnowaniu żywności.

Od jogurtu się zaczęło 

Historia Danone rozpoczęła się w 1919 roku, kiedy to Isaac Carasso stworzył swój pierwszy jogurt naturalny, by pomóc dzieciom cierpiącym na infekcje jelitowe. Zainspirowany badaniami naukowców, połączył żywe kultury bakterii z mlekiem i otrzymał znany dzisiaj wszystkim jogurt[3]. Początkowo produkt dostępny był wyłącznie w aptekach jednak szybko zyskał amatorów i jego sprzedaż rozpoczęła się także w sklepach na całym świecie. Obecnie marka Danone kontynuuje to dziedzictwo, kultywując wartości przyświecające jej powstaniu. Realizując od ponad 100 lat misję niesienia zdrowia poprzez żywność, Danone nieustannie pracuje nad rozwojem oferty swoich produktów, odpowiadając na zmieniające się potrzeby konsumentów. Więcej o historii marki, a także o współpracy z rolnikami dowiesz się na stronie https://danone.pl/robimy-ferment/.

 


[1] https://www.gov.pl/web/ijhars/dzien-polskiej-zywnosci

[2] Na podstawie PPA (Power Purchase Agreement) i GO (Guarantee of Origin).

[3] Historia marki Danone dostępna jest na stronie: https://www.danone.com/about-danone/ourhistory.html.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Rolnictwo SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie Biuro prasowe
2024-12-02 | 01:00

SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie

SVI podwaja moce produkcyjne, otwierając drugi moduł szklarni w Zdunowie. Firma już zapowiada kolejne inwestycje Dzięki uruchomieniu drugiego modułu szklarni w podwarszawskim Zdunowie,
Rolnictwo Sytuacja w rolnictwie w 2024 i prognoza krótkookresowa
2024-11-26 | 15:30

Sytuacja w rolnictwie w 2024 i prognoza krótkookresowa

Santander Leasing zaprezentował z analizę AGROskop dotyczącą bieżącej sytuacji w rolnictwie, w tym uwzględniającą otoczenie makroekonomiczne oraz koniunkturę i inwestycje oraz prognozę
Rolnictwo Lignosulfoniany – moc natury w nawozach dolistnych foliQ
2024-10-29 | 14:00

Lignosulfoniany – moc natury w nawozach dolistnych foliQ

Współczesne rolnictwo stale poszukuje rozwiązań, które jednocześnie zwiększają plonowanie upraw i są przyjazne dla środowiska. Na tym tle wyróżnia się technologia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.