Komunikaty PR

Rosnąca popularność roślinnej diety

2021-12-15  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Zbliża się Boże Narodzenie, a wraz z nim festiwal kolorów, zapachów i smaków, także w kuchni! Roślinne dania szturmem wdarły się na polskie stoły, ale czy mają szansę zmienić nasze tradycyjne, świąteczne przyzwyczajenia, także te związane z nadmierną, wysokoemisyjną konsumpcją?


Grudzień to niewątpliwie jeden z najbardziej gorących i dalekich od ekologii okresów konsumpcyjnych. Wpływ na to ma zwielokrotniona ilość generowanych przez nas śmieci i zwiększona w tym czasie emisja CO2. Prognozuje się, że w tym roku Polacy przeznaczą znacznie mniej budżetu na Święta – zarówno na prezenty, jak i na kulinarną oprawę. Stoi za tym głównie wszechobecny wzrost cen, ale chciałoby się wierzyć, że także bardziej odpowiedzialna konsumpcja. Do takiej zachęca nowy gracz na rynku zamienników mięsa – OneDayMore, prezentując serię niskoemisyjnych, autorskich, roślinnych przepisów, przygotowanych przy współpracy z ambasadorką marki, znaną fleksitarianką, Kingą Paruzel oraz znakomitym poznańskim kucharzem, Pawłem Poweserowskim.


- Dzięki tym przepisom można przyrządzić smaczne, roślinne święta lub jedynie urozmaicić nimi tradycyjny stół, wprowadzając powiew nowości. Co prawda w naszej polskiej tradycji wigilia i tak jest dniem „postnym”, a wiele dań serwowanych na stole w ten dzień ma charakter wegetariański lub nawet wegański (np. barszcz, kapusta z grzybami, pierogi, kutia), ale w pozostałe dni chętnie sięgamy po dania mięsne czy rybne. A gdyby to zmienić i zaskoczyć gości w pierwszy lub drugi dzień Świąt roślinnym daniem, które do złudzenia będzie przypominać to tradycyjne, mięsne? – mówi Kinga Paruzel, ambasadorka OneDayMore.


Propozycje dań od OneDayMore bazują na w stu procentach roślinnych zamiennikach mięsa, które – jak zapewnia producent – oddają cechy mięsnych produktów, ale mają mniejszy ślad klimatyczny.


- Święta to czas radości, ale i refleksji. Warto zastanowić się także nad tym, jak wpływają na naszą planetę. Nie sposób nie zgodzić się z ekologami, którzy co roku alarmują, że ostatni miesiąc roku, poza emocjonalną oprawą, ma też tę drugą stronę – przyrodniczą, bo generuje ogromną ilość odpadów i CO2. Zastępując choćby jedno świąteczne danie mięsne, tym roślinnym, nie wyłamiemy się z tradycji, a damy wyraz bardziej świadomej konsumpcji – mówi Dariusz Haraj, CEO OneDayMore.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Konsument Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.