Komunikaty PR

Rosnąca popularność roślinnej diety

2021-12-15  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Zbliża się Boże Narodzenie, a wraz z nim festiwal kolorów, zapachów i smaków, także w kuchni! Roślinne dania szturmem wdarły się na polskie stoły, ale czy mają szansę zmienić nasze tradycyjne, świąteczne przyzwyczajenia, także te związane z nadmierną, wysokoemisyjną konsumpcją?


Grudzień to niewątpliwie jeden z najbardziej gorących i dalekich od ekologii okresów konsumpcyjnych. Wpływ na to ma zwielokrotniona ilość generowanych przez nas śmieci i zwiększona w tym czasie emisja CO2. Prognozuje się, że w tym roku Polacy przeznaczą znacznie mniej budżetu na Święta – zarówno na prezenty, jak i na kulinarną oprawę. Stoi za tym głównie wszechobecny wzrost cen, ale chciałoby się wierzyć, że także bardziej odpowiedzialna konsumpcja. Do takiej zachęca nowy gracz na rynku zamienników mięsa – OneDayMore, prezentując serię niskoemisyjnych, autorskich, roślinnych przepisów, przygotowanych przy współpracy z ambasadorką marki, znaną fleksitarianką, Kingą Paruzel oraz znakomitym poznańskim kucharzem, Pawłem Poweserowskim.


- Dzięki tym przepisom można przyrządzić smaczne, roślinne święta lub jedynie urozmaicić nimi tradycyjny stół, wprowadzając powiew nowości. Co prawda w naszej polskiej tradycji wigilia i tak jest dniem „postnym”, a wiele dań serwowanych na stole w ten dzień ma charakter wegetariański lub nawet wegański (np. barszcz, kapusta z grzybami, pierogi, kutia), ale w pozostałe dni chętnie sięgamy po dania mięsne czy rybne. A gdyby to zmienić i zaskoczyć gości w pierwszy lub drugi dzień Świąt roślinnym daniem, które do złudzenia będzie przypominać to tradycyjne, mięsne? – mówi Kinga Paruzel, ambasadorka OneDayMore.


Propozycje dań od OneDayMore bazują na w stu procentach roślinnych zamiennikach mięsa, które – jak zapewnia producent – oddają cechy mięsnych produktów, ale mają mniejszy ślad klimatyczny.


- Święta to czas radości, ale i refleksji. Warto zastanowić się także nad tym, jak wpływają na naszą planetę. Nie sposób nie zgodzić się z ekologami, którzy co roku alarmują, że ostatni miesiąc roku, poza emocjonalną oprawą, ma też tę drugą stronę – przyrodniczą, bo generuje ogromną ilość odpadów i CO2. Zastępując choćby jedno świąteczne danie mięsne, tym roślinnym, nie wyłamiemy się z tradycji, a damy wyraz bardziej świadomej konsumpcji – mówi Dariusz Haraj, CEO OneDayMore.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.