Komunikaty PR

Rośnie liczba franczyzobiorców z Ukrainy w sieci Żabka

2024-08-29  |  17:00
Biuro prasowe

24 sierpnia obchodzono Dzień Niepodległości Ukrainy. Świętowali go również nasi sąsiedzi, którzy na co dzień mieszkają w Polsce, uczą się i pracują. Coraz więcej z nich decyduje się na założenie własnego biznesu w naszym kraju, również w ramach franczyzy. Już blisko 500 przedsiębiorców prowadzi sklepy Żabka, z czego w większości są to panie. Zainteresowanie współpracą z siecią stale rośnie, co odzwierciedla nie tylko chęć rozwoju biznesowego, ale także zaufanie, jakim sieć Żabka cieszy się wśród obcokrajowców.

Ukraińcy mieszkający w Polsce stanowią silną grupę ludzi o różnych umiejętnościach, doświadczeniu i aspiracjach zawodowych. Wielu z nich, dla których specyfika polskiego rynku może być nowością, sygnalizuje, że sprawdzony model franczyzowy Żabki i kompleksowe wsparcie ze strony sieci franczyzowej są nieocenione i stanowią istotny element decyzji o wyborze tej formy działalności.

–  Oceniamy, że liczba ukraińskich franczyzobiorców w Żabce może nadal rosnąć, a sieć jest gotowa na przyjęcie kolejnych ambitnych i przedsiębiorczych osób, oferując im wsparcie i narzędzia potrzebne do osiągnięcia sukcesu na polskim rynku. Żabka z dumą wspiera przedsiębiorców z różnych zakątków świata, tworząc przestrzeń do realizacji marzeń i aspiracji zawodowych – mówi Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych, Żabka Polska.

Sieć zapewnia potrzebne w prowadzeniu własnego biznesu szkolenia, w pełni umeblowany i zatowarowany sklep, dokładnie przeanalizowany pod kątem lokalizacji, a także zaplecze marketingowe i operacyjne. Współpracę z siecią mogą rozpocząć osoby, które nie muszą posiadać wcześniejszego doświadczenia w handlu detalicznym. Dzięki współpracy z Żabką ponad 86% franczyzobiorców osiągnęło w bieżącym roku co najmniej 27 000 zł przychodu miesięcznie.

Przedsiębiorcy – obcokrajowcy ze wsparciem dużej sieci

Przystępujący do sieci przedsiębiorcy od początku mogą korzystać z merytorycznego, serwisowego i technologicznego wsparcia. Sieć Żabka dostarcza innowacyjne rozwiązania, takie jak program Optiplan oraz aplikacja Cyberstore, która umożliwia zdalne zarządzanie sklepem za pomocą smartfona, w tym składanie zamówień, generowanie raportów oraz weryfikację terminów dostaw. Franczyzobiorcy otrzymują również obszerny pakiet szkoleniowy, który przygotowuje ich do prowadzenia sklepu, a także mogą uczestniczyć w 6-miesięcznym programie wprowadzającym, dostosowanym do indywidualnych potrzeb.

Naszym celem zawsze jest wspólny sukces i długoterminowa współpraca z franczyzobiorcami. Dlatego mocno stawiamy na podnoszenie kompetencji poprzez szkolenia franczyzobiorców i ich zespołów, a także pomagamy im w rozwoju biznesu, dając wygodne narzędzia pomagające w efektywnym zarządzaniu sklepami – podkreśla Przemysław Kijewski.

Co ważne, sieć oferuje franczyzobiorcom Polisę na Biznes, czyli unikatowe na rynku ubezpieczenie zbiorowe, które na zasadach określonych z zakładem ubezpieczeń chroni ich od różnych nieprzewidzianych sytuacji mogących pojawić się podczas prowadzenia własnego biznesu i  zapewnia stabilność finansową w momencie zakończenia współpracy.

Gdy przystępowałam do franczyzy Żabki, czułam niepewność, czy sobie poradzę. Okazało się, że niepotrzebnie. Żabka zapewniła mi wszelką wiedzę oraz narzędzia do prowadzenia sklepu, a trenerzy i partnerzy sprzedaży wyjaśnili wątpliwości. Uważam, że kontakt na linii franczyzobiorca – sieć jest sprawny i efektywny – mówi Natalia Horodovenko, franczyzobiorczyni sklepu Żabka i Ambasadorka Franczyzy.

Żabka dla obcokrajowców

Żabka Polska aktywnie wspiera swoich franczyzobiorców-obcokrajowców, oferując szereg inicjatyw, które ułatwiają im rozwój i integrację na polskim rynku. Na bezpłatnym portalu studiumprzedsiebiorczosci.pl przyszli franczyzobiorcy z zagranicy znajdą cykl lekcji „Kumam Polski”, poszerzający ich kompetencje językowe i zawodowe, obejmujący m.in. zagadnienia ekonomiczne, prawne, księgowe, innowacji czy HR. Franczyzobiorcy z zagranicy regularnie uczestniczą też w targach i prowadzą rozmowy biznesowe, co umożliwia im nawiązanie cennych kontaktów i zdobycie wiedzy na temat prowadzenia biznesu w Polsce.

Dodatkowo, wielu z nich pełni rolę Ambasadorów Żabki, reprezentując sieć i dzieląc się swoimi doświadczeniami z innymi potencjalnymi franczyzobiorcami. Ponadto Żabka jest partnerem spotkań dla cudzoziemców „Biznes w Mieście” – organizowanych przez Polsko-Ukraińską Izbę Gospodarczą w partnerstwie z Diia.pl, Business Warsaw oraz Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy. To doskonała okazja do wymiany doświadczeń, nawiązania nowych kontaktów w biznesowym środowisku społeczności ukraińskiej w Warszawie. Dzięki tym inicjatywom franczyzobiorcy-obcokrajowcy mogą liczyć na kompleksowe wsparcie i pełną integrację w polskim środowisku przedsiębiorczym.

Jakie są wymagania dla osób z zagranicy?

Wszyscy kandydaci na franczyzobiorców sklepów Żabka, którzy przebywają w Polsce krócej niż 2 lata i nie posiadają obywatelstwa polskiego, powinni przedstawić dwóch poręczycieli będących obywatelami Polski. Alternatywnie, istnieje możliwość przedstawienia jednego poręczyciela wraz z wniesieniem kaucji w wysokości 25 tys. zł. Osoby, które przebywają w Polsce od co najmniej 2 lat, muszą przedstawić weksel z jednym poręczycielem będącym obywatelem Polski lub sam weksel oraz kaucję w wysokości 20 tys. zł. W takim przypadku wymagane jest również okazanie dokumentów potwierdzających legalny pobyt na terenie Polski przez ostatnie 24 miesiące, takich jak paszport z wizą lub Karta Pobytu. Dodatkowo, kandydaci spoza UE, którzy nie posiadają polskiego obywatelstwa, powinni dostarczyć dokumenty takie jak zezwolenie na pobyt stały czy zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego UE.

Niezależnie od kraju pochodzenia, wszystkich kandydatów obowiązuje ten sam wkład własny na start, wynoszący około 5 tys. zł, rejestracja jednoosobowej działalności gospodarczej oraz pozytywny wynik testu rekrutacyjnego. Obcokrajowcy dodatkowo na teście muszą osiągnąć co najmniej poziom B2 znajomości języka polskiego.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Froo otworzyło już 20. sklep w Rumunii! Biuro prasowe
2024-08-30 | 10:40

Froo otworzyło już 20. sklep w Rumunii!

Froo Romania Retail S.R.L, spółka należąca do Grupy Żabka, otworzyła w sierpniu br. w Bukareszcie wyjątkowy sklep Froo, oferujący szeroki wybór przekąsek i napojów
Handel Bezpieczny Start dla poczatkujących przedsiębiorców – nowy program sieci Żabka
2024-08-29 | 10:40

Bezpieczny Start dla poczatkujących przedsiębiorców – nowy program sieci Żabka

Żabka wprowadziła nowy program „Bezpieczny Start” skierowany do osób, które rozważają otworzenie własnej firmy. Inicjatywa ta ma na celu przygotować ich do
Handel Amerykański gigant AGD SharkNinja wkracza na polski rynek
2024-08-28 | 13:50

Amerykański gigant AGD SharkNinja wkracza na polski rynek

Amerykański gigant AGD SharkNinja wkracza na polski rynek i prezentuje innowacyjne produkty SharkNinja, Inc., globalny lider w tworzeniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych dla domu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

NEWSERIA Partnerem Medialnym Forum Ekonomicznego

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Bez dobrowolnego wydłużenia aktywności zawodowej Polakom trudno będzie liczyć na wyższe emerytury. Obecni 30-latkowie dostaną jedną czwartą ostatniej pensji

Ustawowego podniesienia wieku emerytalnego w Polsce nie będzie – zapowiadają politycy rządzącej koalicji. To według ekspertów oznacza jednak, że trzeba inaczej zachęcać kobiety po 60. i mężczyzn po 65. roku życia do pozostawania na rynku pracy. – Wydłużenie aktywności zawodowej jest pewnym sposobem na podniesienie emerytur, ale tego się nie da zrobić siłowo, raczej trzeba szukać rozwiązań, żeby ludzie chcieli dalej pracować – podkreśla Agnieszka Łukawska, ekspertka w Instytucie Emerytalnym. Już dziś pracujący seniorzy mogą liczyć na szereg zachęt, m.in. zwolnienie z podatku, ale ekspertka zwraca uwagę dodatkowo na potrzebne zaplecze szkoleniowe, a także odpowiednią opiekę zdrowotną.

Transport

Branża logistyki coraz bardziej zautomatyzowana. Rozładunkiem towaru zajmują się autonomiczne wózki, a inwentaryzacją roboty stukrotnie szybsze niż człowiek

Do 2028 roku globalny rynek automatyzacji w logistyce wzrośnie o ponad 50 proc. – przewidują analitycy Markets and Markets. Wpłyną na to czynniki związane ze wzrostem kosztów pracowniczych, dążenie klientów do osiągania optymalnego zarządzania ich towarem, a także czynniki pozarynkowe, takie jak cele środowiskowe. Już dziś za rozładunek towaru odpowiadają coraz częściej inteligentne, autonomiczne wózki, a inwentaryzację można powierzyć robotom stukrotnie szybszym niż człowiek.

DlaWas.info

Firma

Tylko 2 proc. właścicieli zwierząt płaci za opiekę nad zwierzętami podczas ich nieobecności. Spodziewany szybki wzrost zapotrzebowania na takie usługi

Według badań CBOS średnio co drugi Polak mieszka pod wspólnym dachem z jakimś zwierzęciem domowym – najczęściej psem lub kotem. Rynek produktów i usług dla domowych pupili sukcesywnie się powiększa. Według rynkowych prognoz za kilka lat globalnie może być już wart blisko pół biliona dolarów. Szczególnie szybko ma się rozwijać segment opieki nad zwierzętami, który coraz częściej będzie wykorzystywać nowe technologie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.