Rośnie zainteresowanie personalizowaną opieką medyczną
East Side Consulting GmbH
Paderewskiego 1E
05-120 Legionowo
nazarewicz|east-side-consulting.pl| |nazarewicz|east-side-consulting.pl
+48 660 469 706
www.east-side-consulting.com/
“Personalizacja” jest dzisiaj słowem kluczowym w wielu branżach. Dla respondentów badania przeprowadzonego przez CITE Research na zlecenie Dassault Systèmes, personalizacja oznacza usługę lub doświadczenie, które bezpośrednio odnosi się do ich indywidualnych potrzeb: konsumpcji, transportu, potrzeb mieszkaniowych czy ochrony zdrowia. Szczególnie ostatnia z nich – spersonalizowana opieka medyczna – odznacza się dużym zainteresowaniem, ze względu na możliwość poprawy jakości i długości życia. Nic dziwnego, że badanie przeprowadzone na grupie 3 tys. dorosłych konsumentów w USA, Chinach i Francji wykazało duże nadzieje wśród respondentów związane z nowymi technologiami, które pozwolą lepiej dbać o własne zdrowie.
Personalizowana opieka medyczna vs. metoda prób i błędów
Personalizowana medycyna uwzględnia genetykę, genomikę i wszystkie inne informacje biologiczne przy wyborze metod leczenia. Równocześnie bazuje na czynnikach takich jak historia rodziny, geny, ocena ryzyka na podstawie stylu życia, wcześniejsze kontuzje i przebyte choroby. Taki podejście zdecydowanie różni się od tradycyjnych terapii, w których personel medyczny często metodą prób i błędów dobiera sposób leczenia.
Personalizacja w ochronie zdrowia może przynieść dużą wartość szczególnie w krajach takich jak Polska, gdzie – według raportu Poland Country Health Profile 2019 – wskaźnik śmiertelności z przyczyn, którym można zapobiec lub chorób uleczalnych, mimo spadku w ciągu ostatnich lat, jest wciąż wyższy niż średnia w Unii Europejskiej. Dodatkowo, wydatki na działania prewencyjne w Polsce są stosunkowo niewielkie, a wskaźniki pokazują niedostateczną jakość ochrony zdrowia.
Nowe technologie umożliwiają personalizację ochrony zdrowia
Badanie przeprowadzone przez CITE Research podkreśla, że personalizacja w ochronie zdrowia ma dla respondentów wyższy priorytet niż personalizacja w dziedzinach konsumpcji i handlu, transportu czy potrzeb mieszkaniowych. Dodatkowo, badanie wykazało, że konsumenci są skłonni zapłacić średnio o 25,3% więcej za personalizację. Co ważne – są bardziej skłonni zapłacić za spersonalizowaną ochronę zdrowia, a w mniejszym stopniu za personalizację w obszarach konsumpcji czy transportu.
Około 50% respondentów uważa, że nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja, domowy asystent, wirtualna rzeczywistość czy druk 3D odgrywają kluczową rolę w działaniach mających na celu personalizację ochrony zdrowia. Szczególnym zainteresowaniem respondentów cieszą się działania prewencyjne uwzględniające styl życia, systemy ostrzegające w przypadku wypadku, dostosowanie składu leków do DNA oraz personalizowane plany ochrony zdrowia oparte o genomikę. Pokolenie Z, millennialsi oraz pokolenie X są najbardziej zainteresowani testami tych metod ochrony zdrowia.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
Bankowość
RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.
Handel
Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.