Komunikaty PR

Rośnie zapotrzebowanie na środki czystości przyjazne środowisku

2022-11-25  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Rosnące na całym świecie wymagania w kwestii czystości i higieny w połączeniu z pogłębiającym się kryzysem klimatycznym spowodowały duży wzrost zainteresowania „zielonymi” środkami czystości dla branży HoReCa. Jednocześnie ciągła presja cenowa powoduje, że na rynku coraz bardziej liczą się innowacyjne rozwiązania, przynoszące nie tylko wymierne oszczędności dla środowiska, ale i portfela.

Pandemia koronawirusa diametralnie zmieniła postrzeganie czystości we wszystkich dziedzinach życia. Według szacunków firmy Ecolab 90 proc. klientów restauracji i hoteli oczekuje, że obowiązujące przez ostatnie 2 lata standardy higieny zostaną utrzymane co najmniej na tym samym poziomie. Jednocześnie w obliczu kryzysu klimatycznego wzrosła świadomość ekologiczna nie tylko biznesu, ale całego społeczeństwa. Restauracje i hotele wdrażają coraz więcej elementów gospodarki cyrkularnej. Stawiają też na zrównoważone rozwiązania higieniczne, które nie tylko zwiększają bezpieczeństwo, ale pomagają obniżyć zużycie wody i energii oraz zredukować ilość chemikaliów i odpadów uwalnianych do środowiska.

-  Zrównoważony rozwój od zawsze był filarem działalności firmy Ecolab i nie jest niczym nowym również w branży HoReCa. Jednak w ostatnich latach faktycznie możemy mówić o większej koncentracji na tzw. „zielonych” produktach. Jako dostawca profesjonalnych środków czystości jesteśmy na to bardzo dobrze przygotowani. Mamy długą tradycję wdrażania programów pomagających klientom minimalizować wpływ ich działalności biznesowej na środowisko, a kluczowym celem naszego procesu opracowywania produktów są oszczędności środowiskowe. Przykładem tego jest linia Clean – to kilkanaście produktów z unijnymi certyfikatami ekologicznymi, od środków do mycia naczyń, przez preparaty czyszczące do łazienek, aż po środki piorące – mówi Aneta Krupa, Marketing Manager Facility Care, Hospitality w Ecolab Polska.

Dzięki certyfikacji i normom właściciele i zarządcy obiektów mogą mieć pewność, że środki czystości, które stosują są bezpieczne dla ludzi i środowiska. Spełniają restrykcyjne wymagania w zakresie toksyczności i nie zawierają składników, które mogą przenikać do żywności. Natomiast w procesie przetwarzania surowców, produkcji towaru i jego utylizacji nie stanowią zagrożenia dla środowiska naturalnego. Gwarancję zgodności z wytycznymi Unii Europejskiej dają produkty chemiczne oznaczone znakiem EU Ecolabel lub Nordic SWAN. Obydwa certyfikaty wystawiane są przez niezależne organizacje ustalające najwyższe standardy środowiskowe.

Rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne rozwiązania

Zapotrzebowanie na produkty z certyfikatem ekologicznym rośnie na całym świecie, we wszystkich sektorach gospodarki. Coraz więcej dostępnych na rynku profesjonalnych środków czystości ma w składzie substancje pochodzenia naturalnego, które dzięki innowacyjnym procesom technologicznym charakteryzują się bardzo wysoką skutecznością. Producenci stale doskonalą też opakowania, tak aby były wielokrotnego użytku lub w pełni nadające się do recyklingu.

- Opakowania powinny być jak najbardziej ekologiczne, chronić produkty, a w przypadku środków czyszczących muszą być również odporne na wysokie stężenia. Spora część produktów z portfolio Ecolab dostępna jest w formie wysokoskoncentrowanych bloków suchej masy pakowanych w folię termokurczliwą. Pozwala to oszczędzić wodę, zmniejszyć liczbę odpadów z tworzyw sztucznych i znacznie ograniczyć liczbę transportów, a co za tym idzie – emisję dwutlenku węgla. Możemy więc mówić o wymiernych oszczędnościach dla budżetu i środowiska naturalnego – tłumaczy Aneta Krupa z Ecolab Polska.

Przy stosowaniu profesjonalnych środków czystości niezwykle ważny jest też sprzęt dozujący. Powinien on zapewniać odpowiednie stężenie użytkowe, ograniczając nadmierne zużycie preparatu i wody, a także gwarantować bezpieczeństwo użytkownika ze względu na brak kontaktu z koncentratem.

Jak już wspomniano, pandemia przyczyniła się do rosnących na całym świecie wymagań w kwestii czystości i higieny. Z kolei wyzwania, takie jak kryzys energetyczny, wąskie gardła w dostawach, presja kosztów i niezwykle napięta sytuacja kadrowa, spowodowały, że dziś w branży czystości jak nigdy wcześniej liczy się innowacyjne podejście i szukanie nowych sposób na poprawę wyników operacyjnych przy jednoczesnym ograniczeniu śladu środowiskowego.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane? Biuro prasowe
2025-03-18 | 12:40

Zwyżki nożycowe – co je wyróżnia i do jakich zadań są polecane?

Zwyżki nożycowe to jeden z kilku typów podnośników koszowych. Cechują się one bardzo kompaktową konstrukcją, dlatego sprawdzają się przy pracach, w których
Przemysł Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie
2025-01-23 | 11:00

Zobacz, w jaki sposób dobra spawarka laserowa może przyspieszyć pracę w Twojej firmie

Wybór właściwego sprzętu spawalniczego to kluczowy element każdej firmy zajmującej się obróbką metali. Wśród wielu dostępnych na rynku rozwiązań szczególnie
Przemysł Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic
2024-12-27 | 17:30

Adaptico wprowadza na polski rynek nowoczesne systemy lamp ostrzegawczych do suwnic

Adaptico to firma z siedzibą w Katowicach, która zajmuje się dystrybucją produktów i systemów zwiększających bezpieczeństwo w zakładach pracy. Firma

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.