Komunikaty PR

Rośnie zapotrzebowanie na środki czystości przyjazne środowisku

2022-11-25  |  11:30
Biuro prasowe
Kontakt

Agencja PR
Open Media

Obozowa 42A/2
30-383 Kraków
biuro|openmedia.pl| |biuro|openmedia.pl
12 268 97 50
openmedia.pl

Rosnące na całym świecie wymagania w kwestii czystości i higieny w połączeniu z pogłębiającym się kryzysem klimatycznym spowodowały duży wzrost zainteresowania „zielonymi” środkami czystości dla branży HoReCa. Jednocześnie ciągła presja cenowa powoduje, że na rynku coraz bardziej liczą się innowacyjne rozwiązania, przynoszące nie tylko wymierne oszczędności dla środowiska, ale i portfela.

Pandemia koronawirusa diametralnie zmieniła postrzeganie czystości we wszystkich dziedzinach życia. Według szacunków firmy Ecolab 90 proc. klientów restauracji i hoteli oczekuje, że obowiązujące przez ostatnie 2 lata standardy higieny zostaną utrzymane co najmniej na tym samym poziomie. Jednocześnie w obliczu kryzysu klimatycznego wzrosła świadomość ekologiczna nie tylko biznesu, ale całego społeczeństwa. Restauracje i hotele wdrażają coraz więcej elementów gospodarki cyrkularnej. Stawiają też na zrównoważone rozwiązania higieniczne, które nie tylko zwiększają bezpieczeństwo, ale pomagają obniżyć zużycie wody i energii oraz zredukować ilość chemikaliów i odpadów uwalnianych do środowiska.

-  Zrównoważony rozwój od zawsze był filarem działalności firmy Ecolab i nie jest niczym nowym również w branży HoReCa. Jednak w ostatnich latach faktycznie możemy mówić o większej koncentracji na tzw. „zielonych” produktach. Jako dostawca profesjonalnych środków czystości jesteśmy na to bardzo dobrze przygotowani. Mamy długą tradycję wdrażania programów pomagających klientom minimalizować wpływ ich działalności biznesowej na środowisko, a kluczowym celem naszego procesu opracowywania produktów są oszczędności środowiskowe. Przykładem tego jest linia Clean – to kilkanaście produktów z unijnymi certyfikatami ekologicznymi, od środków do mycia naczyń, przez preparaty czyszczące do łazienek, aż po środki piorące – mówi Aneta Krupa, Marketing Manager Facility Care, Hospitality w Ecolab Polska.

Dzięki certyfikacji i normom właściciele i zarządcy obiektów mogą mieć pewność, że środki czystości, które stosują są bezpieczne dla ludzi i środowiska. Spełniają restrykcyjne wymagania w zakresie toksyczności i nie zawierają składników, które mogą przenikać do żywności. Natomiast w procesie przetwarzania surowców, produkcji towaru i jego utylizacji nie stanowią zagrożenia dla środowiska naturalnego. Gwarancję zgodności z wytycznymi Unii Europejskiej dają produkty chemiczne oznaczone znakiem EU Ecolabel lub Nordic SWAN. Obydwa certyfikaty wystawiane są przez niezależne organizacje ustalające najwyższe standardy środowiskowe.

Rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne rozwiązania

Zapotrzebowanie na produkty z certyfikatem ekologicznym rośnie na całym świecie, we wszystkich sektorach gospodarki. Coraz więcej dostępnych na rynku profesjonalnych środków czystości ma w składzie substancje pochodzenia naturalnego, które dzięki innowacyjnym procesom technologicznym charakteryzują się bardzo wysoką skutecznością. Producenci stale doskonalą też opakowania, tak aby były wielokrotnego użytku lub w pełni nadające się do recyklingu.

- Opakowania powinny być jak najbardziej ekologiczne, chronić produkty, a w przypadku środków czyszczących muszą być również odporne na wysokie stężenia. Spora część produktów z portfolio Ecolab dostępna jest w formie wysokoskoncentrowanych bloków suchej masy pakowanych w folię termokurczliwą. Pozwala to oszczędzić wodę, zmniejszyć liczbę odpadów z tworzyw sztucznych i znacznie ograniczyć liczbę transportów, a co za tym idzie – emisję dwutlenku węgla. Możemy więc mówić o wymiernych oszczędnościach dla budżetu i środowiska naturalnego – tłumaczy Aneta Krupa z Ecolab Polska.

Przy stosowaniu profesjonalnych środków czystości niezwykle ważny jest też sprzęt dozujący. Powinien on zapewniać odpowiednie stężenie użytkowe, ograniczając nadmierne zużycie preparatu i wody, a także gwarantować bezpieczeństwo użytkownika ze względu na brak kontaktu z koncentratem.

Jak już wspomniano, pandemia przyczyniła się do rosnących na całym świecie wymagań w kwestii czystości i higieny. Z kolei wyzwania, takie jak kryzys energetyczny, wąskie gardła w dostawach, presja kosztów i niezwykle napięta sytuacja kadrowa, spowodowały, że dziś w branży czystości jak nigdy wcześniej liczy się innowacyjne podejście i szukanie nowych sposób na poprawę wyników operacyjnych przy jednoczesnym ograniczeniu śladu środowiskowego.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Open Media
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł Nowy Prezes Związku Browary Polskie Biuro prasowe
2025-06-16 | 14:30

Nowy Prezes Związku Browary Polskie

Od 12 czerwca Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie ma nowego prezesa. Mieszko Musiał, na co dzień kierujący Carlsberg Polska, objął tę funkcję na
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.