Rośnie znaczenie pomagania
Społeczna odpowiedzialność biznesu to dziś nieodłączna część funkcjonowania większości firm. Działania te są istotne nie tylko dla danych organizacji, ale także dla ich pracowników oraz kandydatów poszukujących pracy. Co ciekawe CSR to jeden z elementów przyciągających nowe talenty do firmy. Projekty z zakresu dobrych praktyk są także wyrazem unikalnych wartości organizacji i efektywnym narzędziem budowania zespołu.
Działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu przeżywają w ostatnich latach prawdziwy boom. Ich rozwój to z jednej strony efekt wzrostu świadomości i wrażliwości szeroko pojętego biznesu na potrzeby środowiska, czy lokalnych społeczności, z drugiej odpowiedź na oczekiwania pracowników, kandydatów oraz klientów danych firm.
Chcemy działać
Z roku na rok stale rośnie liczba projektów CSR-owych realizowanych w Polsce, co pozytywnie wpływa m.in. na funkcjonowanie biznesu w ogóle. Zależność tę widzi większość respondentów (87 proc.) najnowszego badania „Menedżerowie CSR 2020” przeprowadzonego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zdaniem badanych, biznes przyczynia się do rozwiązywania problemów społecznych w Polsce (opinia 70 proc. respondentów), a integracja wartości CSR z biznesową działalnością firmy staje się coraz silniejsza. Zależność tę w swoich organizacjach dostrzega blisko 80 procent badanych[1]. Charytatywne zaangażowanie firm to w dzisiejszych czasach niezwykle istotny aspekt także dla kandydatów poszukujących nowego zatrudnienia. Ponad połowa Polaków chętniej aplikuje do organizacji, które realizują działania z zakresu CSR, a 59 procent do firm, które dają możliwość wsparcia tych działań swoim pracownikom[2]. – Nic tak nie jednoczy jak wspólne działania, którym przyświeca większy charytatywny cel – tłumaczy Iwona Grela, HR Manager w Perfetti Van Melle Polska. – Nasza wrażliwość społeczna z roku na rok jest coraz większa. Widzimy to zarówno w inicjatywach podejmowanych przez biznes, jak i oczekiwaniach pracowników. Zatrudnieni chcą pomagać, być częścią projektów, które są ważne i wspierają bliskie im lokalne społeczności. Wspólne zaangażowanie w takie działania daje ogromne poczucie satysfakcji, ale też umacnia więzi między pracownikami, dzięki czemu integruje i buduje całe zespoły – dodaje.
Aktywne wsparcie
Z badania „Zawodowy styl życia” wynika, że pracownicy najchętniej włączają się w prowadzone w organizacjach zbiórki, aukcje oraz zawody sportowe mające charytatywny cel[3]. - Nasi pracownicy z ogromnym zaangażowaniem przystępują do projektów, w których cyklicznie bierzemy udział. W tym roku, już po raz siódmy, zaangażowaliśmy się w inicjatywę Poland Business Run, wspierającą osoby z niepełnosprawnościami narządów ruchu. Wspólnie przebiegliśmy 120 kilometrów – mówi Iwona Grela HR Manager Perfetti Van Melle Polska. W tegorocznej edycji biegu wystartowało aż 18 tysięcy zawodników, a ich zaangażowanie pozwoli na dofinansowanie 11 protez kończyn, 4 wózków aktywnych oraz 45 turnusów rehabilitacyjnych.
Otwartość i wrażliwość firm działających na polskim rynku oraz ich pracowników napawa optymizmem. Długofalowe strategie CSR i projekty uwzględniające współczesne wyzwania mają realny wpływ m.in. na lokalne społeczności. Ponadto kształtują postawy wszystkich zatrudnionych i coraz silniej wyznaczają kierunki rozwoju biznesu.
[1] http://odpowiedzialnybiznes.pl/wp-content/uploads/2020/10/FOB_MenedzerowieCSR-2020.pdf
[2] http://media.pracuj.pl/84285-csr-przyciaga-talenty-do-firm-badania-pracujpl
[3] http://media.pracuj.pl/84285-csr-przyciaga-talenty-do-firm-badania-pracujpl

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.