Rower wodorowy – ekologiczna odpowiedź na wyzwania współczesnych miast
oLIVE media
ul. Prosta 20
00-850 Warszawa
s.stepien|olivemedia.pl| |s.stepien|olivemedia.pl
661364817
https://olivemedia.pl/
Korki, długie dojazdy i rosnące zanieczyszczenie powietrza to codzienne problemy mieszkańców miast. Wiele osób szuka alternatyw, które pozwolą im szybciej i ekologiczniej przemieszczać się po zatłoczonych ulicach. Tradycyjny rower bywa jednak zniechęcający dla tych, którzy muszą pokonać większe odległości lub nie są w najlepszej formie fizycznej. Tutaj na scenę wkracza rower wodorowy - innowacyjne rozwiązanie, które może być odpowiedzią na bolączki współczesnych miast.
Prawdziwie ekologiczny napęd
W licznych debatach na temat alternatywnych środków transportu coraz częściej poruszany jest temat rowerów elektrycznych. Pojazdy te mają swoich zwolenników ze względu na łatwość jazdy i ograniczenie emisji spalin w porównaniu z samochodami. Nie da się jednak ukryć, że nie jest to tak ekologiczne rozwiązanie, jak mogłoby się wydawać - produkcja i utylizacja baterii litowych generuje kolejne wyzwania środowiskowe, które wciąż czekają na rozwiązanie. Rower wodorowy eliminuje ten problem – nie korzysta z baterii litowych, co sprawia, że jest neutralny klimatycznie przez cały okres użytkowania.
Ekologia w trudnych warunkach
Przemieszczanie się w sposób ekologiczny jest znacznie łatwiejsze w ciepłe, słoneczne dni. W okresie wiosennym i letnim rowery cieszą się sporą popularnością, która często spada wraz z nadejściem chłodniejszych dni. Tradycyjne rowery elektryczne również mają swoje ograniczenia – w niskich i wysokich temperaturach ich wydajność znacząco maleje. W przypadku rowerów napędzanych wodorem warunki pogodowe nie są aż tak istotne. Zachowują one pełną sprawność w szerokim zakresie temperatur, od -10°C do +50°C. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy wierzą, że nie ma złej pogody - są tylko złe ubrania!
Bateria do zadań specjalnych
Bateria litowa wymaga kilkugodzinnego ładowania, co może być problematyczne, gdy chcemy szybko ruszyć w drogę. W rowerach wodorowych energia pochodzi z wymiennych butelek z wodorem, które można zamienić w kilkanaście sekund. Dzięki temu nawet podczas produkcji wodoru (proces trwa kilka godzin), mamy dostęp do innych butelek i nie musimy rezygnować z jazdy.
- Żyjemy w ciągłym pośpiechu, a z dostępnych udogodnień lubimy korzystać już, teraz. Kiedy chcemy jeździć na rowerze z napędem, kilkugodzinne ładowanie baterii elektrycznej może być problematyczne. Proces wytwarzania wodoru także trwa kilka godzin, ale dzięki wymiennym butelkom nie musimy w tym czasie rezygnować z jazdy. Z kolei wymiana butelki trwa zaledwie kilka sekund - komentuje Michał Seidel, prezes spółki Groclin, producenta rowerów elektrycznych opartych na unikalnej szwajcarskiej technologii wodorowej.
Łatwość eksploatacji, neutralność klimatyczna i wygoda użytkowania – wszystkie te cechy sprawiają, że rowery wodorowe są doskonałą odpowiedzią na wyzwania współczesnych miast. Już wkrótce mogą stać się powszechnie spotykanym rozwiązaniem na naszych ulicach.
O Groclin
Groclin to polska spółka specjalizująca się w innowacyjnych rozwiązaniach w dziedzinie mobilności, w tym w produkcji rowerów napędzanych wodorem. Firma współpracuje ze szwajcarskimi dostawcami unikalnej technologii wodorowej, stawiając na ekologiczne i przyszłościowe rozwiązania transportowe. Groclin, z sukcesami wprowadzający nowe technologie na rynek, rozwija swoją działalność zarówno w Polsce, jak i w Europie.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.