Rozwiązania ALEET zmienią zarządzanie transportem drogowym w Polsce
ALEET, polski start-up, światowy ekspert w dziedzinie Artificial Intelligence (AI), wprowadza na rynek rewolucyjne narzędzia dla transportu drogowego – Aseem i Route2. Te innowacyjne rozwiązania zwiększają rentowność firm transportowych i kurierskich, redukując ich koszty operacyjne nawet o 25%. Dostosowane są one również do wdrażania pojazdów elektrycznych i autonomicznych, co zmienia całkowicie sposób zarządzania dostawami drogowymi.
ALEET wykorzystuje wysoce zaawansowane technologie AI, uczenie maszynowe i analizę danych. W oparciu o algorytmy tworzy moduły do optymalizacji tras i prognozowania zapotrzebowania na usługi transportowe. Co ważne, rozwiązania te łatwo integrują się z innymi systemami operacyjnymi oraz implementują w środowisku rzeczywistym.
Rewolucja na rynku - cyfrowy bliźniak flot i AI planer
ALEET wprowadza na rynek transportowy dwa narzędzia, przeznaczone w szczególności dla dostaw kurierskich oraz transportów specjalnych, takich jak np. dostawy medyczne, transporty części zamiennych, transporty na produkcję just-on-time, dostawy produktów świeżych i mrożonych, innych.
Pierwsze z nich to Aseem - cyfrowy bliźniak floty, a drugie to Route2 - platforma do dynamicznej optymalizacji tras pojazdów i przydziału ładunków, zwana też AI planerem.
Jak działa Aseem?
Narzędzie Aseem oparte na sztucznej inteligencji, pozwala na odzwierciedlenie warunków operacyjnych floty w rzeczywistości wirtualnej. Analizuje tysiące scenariuszy i umożliwia optymalizację dowolnej floty pojazdów. Na podstawie big data analysis o historycznej realizacji zleceń, danych telematycznych oraz modelu działalności operacyjnej floty Aseem pomaga podjąć strategiczne decyzje bez ponoszenia ryzyka operacyjnego wdrożenia.
- Każdorazowo na podstawie zebranych danych historycznych i rzeczywistych (big data analysis) wykrywamy trendy i zależności, tak aby odpowiedzieć na najtrudniejsze operacyjne pytania - jaki wpływ będzie miało nowe centrum dystrybucyjne na cały łańcuch dostaw, jak rebalansować pojazdy w celu minimalizacji obsługi zleceń transportowych, jak dynamicznie dostosowywać rejony operacyjne aby minimalizować szczyty operacyjne, itp. – wyjaśnia Katarzyna Marczuk, prezeska i założycielka ALEET. - Nasze algorytmy AI, na których opiera się Aseem, pomagają “szkolić” rozwiązania zarządzania flotą pojazdów w dynamicznym środowisku w celu maksymalizacji wydajności pojazdów, przy uwzględnieniu wszelkich preferencji operacyjnych operatora. Dzięki temu można podejmować bardziej świadome decyzje i unikać nieoczekiwanych zdarzeń – dodaje Katarzyna Marczuk.
Jak działa Route2?
Route2 to platforma operacyjna ALEET, która służy do dynamicznej optymalizacji przydziału pojazdów do zleceń i wyznaczania najbardziej optymalnych tras oraz automatyzacji procesów transportowych w oparciu o AI.
Platforma działa jak spedytor albo planista, z tą różnicą, że rozwiązuje złożone problemy związane z wyznaczaniem tras dla pojazdów w ciągu kilku sekund / minut. Moduły sztucznej inteligencji (podobnie jak planiści flotowi) tworzą harmonogramy dostaw oraz planowania tras na podstawie przychodzących zleceń. Dzięki efektywnemu przetwarzaniu tak zwanych big data i automatycznej analizie danych, Route2 minimalizuje całkowite koszty transportu przy zachowaniu określonego poziomu wydajności i oszczędności czasu potrzebnego na zapewnienie terminowej dostawy.
Route2, co warto podkreślić, może się zintegrować z dowolnym istniejącym systemem TMS, który ma możliwość współpracy poprzez API. Narzędzie to umożliwia wyznaczanie tras dla wielkoskalowych flot transportowych (liczących tysiące pojazdów, ale też małych flot kilku pojazdowych) w czasie rzeczywistym, dostosowując się do zmieniających się warunków (nowe zlecenia, zmiany warunków na drodze, itp.).
- Wysoka skuteczność naszych optymalizacji i prognoz pozwala przedsiębiorstwom transportowym i logistycznym lepiej planować swoje operacje, minimalizować opóźnienia i zwiększać wydajność. Rozwiązania ALEET wykorzystują zaawansowane modele predykcyjne, są też elastyczne i skalowalne, co oznacza, że mogą być dostosowywane do różnych wymagań i ograniczeń operacyjnych. Bez względu na to, czy firma obsługuje doręczenia ostatniej mili, transport osobowy, przesyłki specjalne, czy duże międzynarodowe przewozy – zapewnia Katarzyna Marczuk, założycielka i prezeska ALEET.
Docelowo, Route2 będzie też w stanie obsłużyć konto spedytora na dowolnej giełdzie ładunków, co umożliwi automatyczne pobieranie informacji o ładunkach (np. w określonej odległości od miejsca lokalizacji pojazdu, w wybranym regionie). Na podstawie zbieranych z giełd informacji moduł Route2 dostarczy rekomendacje, które ładunki są dla naszego zestawu tras najbardziej optymalne do podjęcia.
Rozwiązania Route2 i Aseem dostosowane są też do wdrażania pojazdów elektrycznych i autonomicznych, co sprawia, że stanowią one kluczowe narzędzie dla przyszłości zrównoważonego i innowacyjnego transportu.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Przeciw bankom szykują się pozwy w sprawie złotowych kredytów hipotecznych. Na pierwszy ogień pójdą umowy sprzed 2020 roku
Stowarzyszenie Stop Bankowemu Bezprawiu zamierza wytoczyć sprawę spółce GPW Benchmark, która ustala wskaźnik WIBOR, służący m.in. do ustalania oprocentowania rat kredytów mieszkaniowych w złotych. Kolejnym krokiem będą procesy wytaczane przez kredytobiorców bankom. Na razie większość z nich kończy się przegraną klientów, ale tak samo było przy pierwszych procesach o kredyty we frankach. Sprawę zmienić może orzeczenie TSUE spodziewane w 2026 roku.
Polityka
Polska prezydencja skupi się na bezpieczeństwie. Kluczowe ma być też zwiększenie konkurencyjności całej Unii Europejskiej
Wielowymiarowe bezpieczeństwo skupione wokół siedmiu filarów ma być fundamentem polskiej prezydencji w UE. Kluczowe, zwłaszcza w kontekście rosnącego napięcia geopolitycznego czy zagrożenia hybrydowego, jest wzmocnienie bezpieczeństwa zewnętrznego i informacyjnego. Zgodnie z zapowiedziami Donalda Tuska konkurencyjność Europy ma z kolei zależeć od działań deregulacyjnych Parlamentu Europejskiego, polski rząd ma się też koncentrować na znoszeniu barier i obciążeń biurokratycznych.
Ochrona środowiska
Liczebność ponad 40 gatunków ptaków gwałtownie spada. Coraz mniej czajek i gawronów
Na „Czerwonej liście ptaków Polski” jest ponad 40 gatunków, których liczebność spada w gwałtownym tempie. W bliższej lub dalszej perspektywie są zagrożone wyginięciem – alarmuje Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków. Problem dotyczy głównie gatunków związanych z krajobrazem łąkowym, a także wodno-błotnym. Coraz mniej w naszym środowisku jest m.in. czajek i gawronów.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.