Komunikaty PR

Rynek rozwiązań Auto ID – rozmowa z Michałem Majnuszem z Etisoft

2020-05-12  |  09:30

maj 2020, Wrocław

 

Rynek rozwiązań Auto ID – rozmowa z Michałem Majnuszem

 

Gliwicka firma Etisoft jest wiodącym dostawcą kompleksowych rozwiązań Auto ID. Od ponad 20 lat dostarcza swoim klientom systemy Auto ID oraz najwyższej jakości nowoczesne oznaczenia przemysłowe. Innowacyjność wpisana w DNA firmy oraz indywidualne podejście do klienta to jej znaki rozpoznawcze. O rynku rozwiązań Auto ID oraz nowoczesnych technologiach w przemyśle rozmawiamy z Michałem Majnuszem, prezesem firmy Etisoft.

Co decyduje o przewadze konkurencyjnej w dobie Przemysłu 4.0?

Zdecydowanie jest to stałe dążenie do podniesienia efektywności działań biznesowych. Liczy się umiejętność zaprzęgnięcia nowoczesnych technologii do wytwarzania i dostarczania wysokiej jakości produktów, ponosząc przy tym niskie koszty. Rozwiązania z zakresu Auto ID wspierają te działania.

Które branże są szczególnie otwarte na tego typu rozwiązania, a w których widać potencjał?
Branże dojrzałe, szczególnie te, dla których jakość jest kluczowym kryterium podejmowania decyzji biznesowych, zwracają szczególną uwagę na zarządzanie łańcuchem dostaw oraz traceability. Taka postawa może wynikać z uzgodnień branżowych – tu przykładem jest branża motoryzacyjna, lub też wprost z wymogów prawnych – tak działa przemysł farmaceutyczny. W ostatnich latach obserwujemy coraz szersze wykorzystanie dobrych praktyk biznesowych znanych z branży automotive w całej produkcji przemysłowej. Potencjał mają więc wszystkie te firmy, które dążą do poprawy swojej pozycji konkurencyjnej na coraz bardziej wymagającym rynku.
 

Dlaczego firmy, które jeszcze tego nie zrobiły, powinny pomyśleć o wdrożeniu rozwiązań Auto-ID?
Bo to się najzwyczajniej opłaca. Taka automatyzacja prowadzi do zwiększenia efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa i, jak już wspomniałem, poprawia konkurencyjność. Jednak dla mnie kluczowym aspektem dla podejmowania działań w tym zakresie jest pokonywanie barier rozwojowych firmy.

Jakie są główne trendy w zakresie Auto-ID?

Rynek rozwiązań AutoID obserwujemy od lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Wtedy główną technologią stosowaną w tych rozwiązaniach były kody kreskowe. Z biegiem lat dołączyły do nich kody 2D. Coraz częściej stosowano też technologię RFiD, której historia sięga II Wojny Światowej, kiedy to Amerykanie wynaleźli sposób identyfikacji swojej floty powietrznej przy użyciu fal radiowych. Obecnie rozwijają się technologie oparte o widzenie maszynowe i modny Internet rzeczy (IOT).

Czym się kierować przy wyborze dostawcy rozwiązań biznesowo-logistycznych?
Tymi czynnikami są z pewnością wiedza ekspercka poparta odpowiednim zapleczem R&D oraz wdrożeniowym i serwisowym. To także umiejętność kompleksowego podejścia do omawianego zagadnienia, opinie i referencje potwierdzające wykorzystanie wiedzy i zaplecza technicznego do realizacji konkretnych wdrożeń oraz stabilność finansowa. Należy wziąć pod uwagę takich dostawców, którzy będą mogli wspierać wdrożone rozwiązanie w całym jego cyklu życia.

Etisoft to nie tylko ekspert w branży, ale także kompleksowy dostawca. Jak się to przekłada na korzyść dla klienta?

Nasi klienci mają do dyspozycji kadrę ponad stu inżynierów, gdzie wielu z nich od lat buduje swoją wiedzę i doświadczenie w naszej organizacji. To czyni z nas eksperta branżowego i niezwykle cenionego partnera biznesowego dla największych światowych korporacji produkcyjnych. Solidne podstawy finansowe dają nam możliwość inwestowania w nowe technologie i pozostawanie przez wiele lat partnerem innowacyjnym, zwracającym szczególną uwagę na aspekt jakościowy oferowanych produktów i usług. Dostarczając produkty do ponad dwóch tysięcy fabryk zlokalizowanych na całym świecie wykorzystujemy również naszą wiedzę i doświadczenie w zakresie logistyki dostaw. Dla naszych klientów priorytetem jest posiadanie odpowiedzialnego partnera biznesowego – to klucz do stałego poszerzania współpracy.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.