Rynek rozwiązań Auto ID – rozmowa z Michałem Majnuszem z Etisoft
maj 2020, Wrocław
Rynek rozwiązań Auto ID – rozmowa z Michałem Majnuszem
Gliwicka firma Etisoft jest wiodącym dostawcą kompleksowych rozwiązań Auto ID. Od ponad 20 lat dostarcza swoim klientom systemy Auto ID oraz najwyższej jakości nowoczesne oznaczenia przemysłowe. Innowacyjność wpisana w DNA firmy oraz indywidualne podejście do klienta to jej znaki rozpoznawcze. O rynku rozwiązań Auto ID oraz nowoczesnych technologiach w przemyśle rozmawiamy z Michałem Majnuszem, prezesem firmy Etisoft.
Co decyduje o przewadze konkurencyjnej w dobie Przemysłu 4.0?
Zdecydowanie jest to stałe dążenie do podniesienia efektywności działań biznesowych. Liczy się umiejętność zaprzęgnięcia nowoczesnych technologii do wytwarzania i dostarczania wysokiej jakości produktów, ponosząc przy tym niskie koszty. Rozwiązania z zakresu Auto ID wspierają te działania.
Które branże są szczególnie otwarte na tego typu rozwiązania, a w których widać potencjał?
Branże dojrzałe, szczególnie te, dla których jakość jest kluczowym kryterium podejmowania decyzji biznesowych, zwracają szczególną uwagę na zarządzanie łańcuchem dostaw oraz traceability. Taka postawa może wynikać z uzgodnień branżowych – tu przykładem jest branża motoryzacyjna, lub też wprost z wymogów prawnych – tak działa przemysł farmaceutyczny. W ostatnich latach obserwujemy coraz szersze wykorzystanie dobrych praktyk biznesowych znanych z branży automotive w całej produkcji przemysłowej. Potencjał mają więc wszystkie te firmy, które dążą do poprawy swojej pozycji konkurencyjnej na coraz bardziej wymagającym rynku.
Dlaczego firmy, które jeszcze tego nie zrobiły, powinny pomyśleć o wdrożeniu rozwiązań Auto-ID?
Bo to się najzwyczajniej opłaca. Taka automatyzacja prowadzi do zwiększenia efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa i, jak już wspomniałem, poprawia konkurencyjność. Jednak dla mnie kluczowym aspektem dla podejmowania działań w tym zakresie jest pokonywanie barier rozwojowych firmy.
Jakie są główne trendy w zakresie Auto-ID?
Rynek rozwiązań AutoID obserwujemy od lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Wtedy główną technologią stosowaną w tych rozwiązaniach były kody kreskowe. Z biegiem lat dołączyły do nich kody 2D. Coraz częściej stosowano też technologię RFiD, której historia sięga II Wojny Światowej, kiedy to Amerykanie wynaleźli sposób identyfikacji swojej floty powietrznej przy użyciu fal radiowych. Obecnie rozwijają się technologie oparte o widzenie maszynowe i modny Internet rzeczy (IOT).
Czym się kierować przy wyborze dostawcy rozwiązań biznesowo-logistycznych?
Tymi czynnikami są z pewnością wiedza ekspercka poparta odpowiednim zapleczem R&D oraz wdrożeniowym i serwisowym. To także umiejętność kompleksowego podejścia do omawianego zagadnienia, opinie i referencje potwierdzające wykorzystanie wiedzy i zaplecza technicznego do realizacji konkretnych wdrożeń oraz stabilność finansowa. Należy wziąć pod uwagę takich dostawców, którzy będą mogli wspierać wdrożone rozwiązanie w całym jego cyklu życia.
Etisoft to nie tylko ekspert w branży, ale także kompleksowy dostawca. Jak się to przekłada na korzyść dla klienta?
Nasi klienci mają do dyspozycji kadrę ponad stu inżynierów, gdzie wielu z nich od lat buduje swoją wiedzę i doświadczenie w naszej organizacji. To czyni z nas eksperta branżowego i niezwykle cenionego partnera biznesowego dla największych światowych korporacji produkcyjnych. Solidne podstawy finansowe dają nam możliwość inwestowania w nowe technologie i pozostawanie przez wiele lat partnerem innowacyjnym, zwracającym szczególną uwagę na aspekt jakościowy oferowanych produktów i usług. Dostarczając produkty do ponad dwóch tysięcy fabryk zlokalizowanych na całym świecie wykorzystujemy również naszą wiedzę i doświadczenie w zakresie logistyki dostaw. Dla naszych klientów priorytetem jest posiadanie odpowiedzialnego partnera biznesowego – to klucz do stałego poszerzania współpracy.
Poprawianie stabilności procesorów Intel Core 13. i 14. generacji z domyślnymi u
Uber One dla studentów, miejsce w busie na koncert i wsparcie w opiece
AWS wprowadza asystenta spotkań na żywo opartego na sztucznej inteligencji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.