Komunikaty PR

Rynkowe wyzwania i trendy w e-handlu

2021-09-08  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komentarz ( 0.05 MB )

Lockdown wywołany przez pandemię wiosną ubiegłego roku zasadniczo wzmocnił branżę e-commerce, która i tak do tego czasu notowała dynamiczne wzrosty. Społeczna izolacja stworzyła jednak nowe możliwości w zakresie realizacji zakupów drogą online, a także otworzyła e-handel na nowe grupy odbiorców, które do tej pory w głównej mierze wybierały stacjonarne wizyty w sklepach.

Z badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen wynika, że aż połowa liderów segmentu e-commerce właśnie podczas pierwszego lockdownu odnotowała podwojenie przychodów w nowoczesnym kanale sprzedaży. 90% z nich zaliczyło w tym czasie wzrost sprzedaży w Internecie. Obecnie, dla zdecydowanej większości firm operujących online, celem numer jeden stał się rozwój w segmencie e-commerce. Taka strategia nikogo już nie dziwi, tym bardziej że według raportu Nielsena, zakupy internetowe mogą zwiększyć swój udział w sprzedaży FMCG z 1% w 2020 r. do nawet 5% w przyszłym roku, jeśli tylko dynamika wzrostu zostanie zachowana.

Silver commerce

Polacy są już gotowi, aby nabywać online nie tylko odzież, elektronikę czy akcesoria codziennego użytku, ale również żywność oraz produkty pierwszej potrzeby. Intensywne wzrosty e-commerce przekładają się także na liczbę klientów. Według Gemiusa, zakupy w Internecie realizuje 73% naszego społeczeństwa. W ciągu roku ten odsetek urósł o 11%.

Ciekawy wniosek płynie natomiast z badania przeprowadzonego przez firmę McKinsey. W szczytowym momencie lockdownu z wirtualnych usług zaczęło korzystać 3,6 mln nowych użytkowników. Oznacza to, że w świat Internetu wkroczyły starsze pokolenia, które do tej pory były przywiązane do tradycyjnej metody robienia zakupów, czyli fizycznych odwiedzin w sklepie. Duża w tym zasługa operatorów zamówień. Produkty można zwrócić szybko i sprawnie bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Silver commerce dla klientów 50+ daje sprzedawcom nowe możliwości, ale także stawia przed nimi nowe wyzwania. Na znaczeniu będzie zyskiwać dopasowanie oferty usług, produktów oraz narzędzi user experience zorientowanych na starszych konsumentów. Istotną rolę w tym obszarze pełnią media społecznościowe, które stały się jednym z najszybciej rosnących kanałów e-sprzedaży bezpośredniej. Social commerce to już nie tylko zauważalny trend, ponieważ coraz więcej marek właśnie w popularności platform społecznościowych dostrzega źródeł wzrostu.

Istotne rozwiązania

Logistyka nadal stanowi kluczowe ogniwo, a zarazem wyzwanie, ponieważ wraz z rozwojem e-commerce, rosną potrzeby i oczekiwania konsumentów. Wiele firm skutecznie wdrożyło model click&collect, oferując zakupy bez kosztów dostawy i łącząc transakcje online z osobistym odbiorem produktów w placówkach. Przełożyło się to na ograniczenie inwestycji w logistykę e-handlu, ale nie rozwiązało innej kwestii – obawy klientów przed zakażeniem. Wciąż nie brakuje osób unikających kontaktu bezpośredniego dla własnego bezpieczeństwa.

Zamknięcie sklepów przełożyło się nie tylko na dynamiczny wzrost transakcji online, ale również swoiste przytkanie kurierów przesyłkami. Branża KEP wyszła z tej sytuacji obronną ręką, wprowadzając szereg udogodnień i możliwie najbardziej efektywnie optymalizując ostatnią milę. Istotną rolę wciąż odgrywają automaty do odbioru przesyłek kurierskich, które zyskały na znaczeniu między innymi dzięki obostrzeniom sanitarnym.

Łukasz Łukasiewicz

Operations Manager

SwipBox Polska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.