Komunikaty PR

Są na Tajwanie, w Gabonie, czy Brazylii. Promotech na fali koniunktury

2021-03-31  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl

Białostocki producent i eksporter ma za sobą dobry pierwszy kwartał roku. Na sytuację firmy wpływa m.in. rosnące, globalne zapotrzebowanie na duże automaty spawalnicze, które sprawdzają się w czasie pandemii.

- Po bardzo dobrym czwartym kwartale ubiegłego roku - przychody za pierwszy kwartał 2021 r. przekroczą poziom 15 mln zł. I jest to dobry wynik, biorąc pod uwagę, że pierwszy kwartał zawsze jest najsłabszym okresem w roku. Świadczy to o tym, że cel, jaki postawiliśmy sobie w budżecie – 65 mln zł przychodów ze sprzedaży na koniec roku, jest absolutnie realny do osiągnięcia – mówi Marek Siergiej, prezes Promotechu.

Ciężka Automatyzacja Spawania – nowe otwarcie.

Bardzo dobrze zapowiada się przyszłość oferty spółki w zakresie maszyn CAS.

- Pogłębiający się brak fachowych rąk do pracy oraz pandemia stworzyły warunki do skuteczniejszego pozyskiwania zamówień nawet z regionów, gdzie automatyzacja procesów spawalniczych była trudno uzasadniona ekonomicznie – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu. - Tak zrodził się projekt na dostarczenie automatu do cięcia rur i profili PPCM650 do Gabonu. Ponieważ nie mogliśmy wysłać naszych pracowników do Afryki Zachodniej, musieliśmy tak zmienić procedury instalacyjne maszyny, by zrobić to zdalnie pod naszym nadzorem.

Z kolei za pośrednictwem pracowników ze spółki-córki w Zjednoczonych Emiratach Arabskich firma realizuje projekt zainstalowania PPCM650 w Nigerii.

MCM na nowych rynkach

Inaczej jest z maszynami typu MCM – wycinarkami otworów dla stoczni i platform wiertniczych, przy instalacji, których obecność pracowników firmy jest niezbędna.

- Duże nadzieje wiążemy z pierwszą MCM, uruchamianą właśnie przez naszą dwuosobową ekipę na Tajwanie, który to kraj planuje dosłownie gąszcz morskich farm wiatrowych na swoich wodach terytorialnych. Podobnie jest z Brazylią, gdzie - mimo licznych kryzysów gospodarczych - energetyka wiatrowa złapała wiatr w żagle i zamówiła pierwszego MCM-a. Obie te instalacje są bardzo ważne w upowszechnianiu MCM-ów na nowych rynkach; nowym użytkownikom zaś musimy zapewnić skuteczne i szybkie zdalne wsparcie, bo koszty ewentualnych wizyt serwisowych byłyby ogromne.

Firma prowadzi też intensywną promocję maszyn CAS na rynkach Ameryki Południowej, gdzie jej obecność była dotąd marginalna.

- Wraz ze sprzedażą pierwszej MCM do Brazylii będziemy mieli nieco ułatwione zadanie, a być może z czasem powołamy tam kolejną spółkę-córkę – zapowiada Bohdan Zaleski. 

Nowa rzeczywistość, nowe działania

W czasach pandemii radykalnie zwiększyło się znaczenie marketingu internetowego. Promotech aktywnie publikuje materiały w internecie, opracowuje nowocześniejszą stronę internetową, filmy, kolejne wersje językowe katalogów itd. W oddziale w New Delhi spółka uruchomiła lokalny dział marketingu internetowego w celu obsługi rynku indyjskiego, a w przyszłości też świadczenia usług e-marketingu pozostałym oddziałom Promotechu. Na początku roku rozpoczęły się pierwsze webinaria, czyli szkolenia online z kluczowymi partnerami firmy, w temacie systemów mechanizacji oraz automatyzacji cięcia i spawania; wkrótce zaś odbędą się webinaria poświęcone wiertarkom elektromagnetycznym.

- Pandemia nauczyła wszystkich, że brak wykwalifikowanych rąk do pracy stał się normą ogólnoświatową, a udział człowieka - niepewnym i jeszcze droższym elementem pracy w wielu dziedzinach. To stanowi dla nas i szanse, i zagrożenia. Z jednej strony rynek robi się większy, bo więcej firm musi automatyzować swoje procesy cięcia i spawania, a z drugiej - zwiększone zapotrzebowanie na maszyny stymuluje aktywność i inwestycje wśród obecnych i nowych konkurentów naszej firmy. Nie pozostaje nam nic innego, jak tylko mądrze uciekać do przodu – podnosić jakość, redukować koszty wytwarzania, rozbudowywać sieć sprzedaży i szukać pomysłów na nowe produkty – mówi Bohdan Zaleski.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu? Biuro prasowe
2025-06-03 | 12:30

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

Polityka klimatyczna Unii Europejskiej od lat wyznacza ambitne cele redukcji emisji, stawiając coraz większe wymagania wobec firm działających na wspólnym rynku. Dla wielu
Przemysł MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny
2025-05-26 | 14:30

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Jeśli myślisz, że roboty to wciąż pieśń przyszłości, a rewolucja przemysłowa to temat z podręcznika do historii, to najwyraźniej nie byłeś na MSV w Brnie. Jesienią
Przemysł Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
2025-05-21 | 15:00

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze

Wynajem wózków widłowych zyskuje na popularności wśród firm produkcyjnych, logistycznych i handlowych. Coraz więcej przedsiębiorstw rezygnuje z zakupu sprzętu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.