Są na Tajwanie, w Gabonie, czy Brazylii. Promotech na fali koniunktury
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Białostocki producent i eksporter ma za sobą dobry pierwszy kwartał roku. Na sytuację firmy wpływa m.in. rosnące, globalne zapotrzebowanie na duże automaty spawalnicze, które sprawdzają się w czasie pandemii.
- Po bardzo dobrym czwartym kwartale ubiegłego roku - przychody za pierwszy kwartał 2021 r. przekroczą poziom 15 mln zł. I jest to dobry wynik, biorąc pod uwagę, że pierwszy kwartał zawsze jest najsłabszym okresem w roku. Świadczy to o tym, że cel, jaki postawiliśmy sobie w budżecie – 65 mln zł przychodów ze sprzedaży na koniec roku, jest absolutnie realny do osiągnięcia – mówi Marek Siergiej, prezes Promotechu.
Ciężka Automatyzacja Spawania – nowe otwarcie.
Bardzo dobrze zapowiada się przyszłość oferty spółki w zakresie maszyn CAS.
- Pogłębiający się brak fachowych rąk do pracy oraz pandemia stworzyły warunki do skuteczniejszego pozyskiwania zamówień nawet z regionów, gdzie automatyzacja procesów spawalniczych była trudno uzasadniona ekonomicznie – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu. - Tak zrodził się projekt na dostarczenie automatu do cięcia rur i profili PPCM650 do Gabonu. Ponieważ nie mogliśmy wysłać naszych pracowników do Afryki Zachodniej, musieliśmy tak zmienić procedury instalacyjne maszyny, by zrobić to zdalnie pod naszym nadzorem.
Z kolei za pośrednictwem pracowników ze spółki-córki w Zjednoczonych Emiratach Arabskich firma realizuje projekt zainstalowania PPCM650 w Nigerii.
MCM na nowych rynkach
Inaczej jest z maszynami typu MCM – wycinarkami otworów dla stoczni i platform wiertniczych, przy instalacji, których obecność pracowników firmy jest niezbędna.
- Duże nadzieje wiążemy z pierwszą MCM, uruchamianą właśnie przez naszą dwuosobową ekipę na Tajwanie, który to kraj planuje dosłownie gąszcz morskich farm wiatrowych na swoich wodach terytorialnych. Podobnie jest z Brazylią, gdzie - mimo licznych kryzysów gospodarczych - energetyka wiatrowa złapała wiatr w żagle i zamówiła pierwszego MCM-a. Obie te instalacje są bardzo ważne w upowszechnianiu MCM-ów na nowych rynkach; nowym użytkownikom zaś musimy zapewnić skuteczne i szybkie zdalne wsparcie, bo koszty ewentualnych wizyt serwisowych byłyby ogromne.
Firma prowadzi też intensywną promocję maszyn CAS na rynkach Ameryki Południowej, gdzie jej obecność była dotąd marginalna.
- Wraz ze sprzedażą pierwszej MCM do Brazylii będziemy mieli nieco ułatwione zadanie, a być może z czasem powołamy tam kolejną spółkę-córkę – zapowiada Bohdan Zaleski.
Nowa rzeczywistość, nowe działania
W czasach pandemii radykalnie zwiększyło się znaczenie marketingu internetowego. Promotech aktywnie publikuje materiały w internecie, opracowuje nowocześniejszą stronę internetową, filmy, kolejne wersje językowe katalogów itd. W oddziale w New Delhi spółka uruchomiła lokalny dział marketingu internetowego w celu obsługi rynku indyjskiego, a w przyszłości też świadczenia usług e-marketingu pozostałym oddziałom Promotechu. Na początku roku rozpoczęły się pierwsze webinaria, czyli szkolenia online z kluczowymi partnerami firmy, w temacie systemów mechanizacji oraz automatyzacji cięcia i spawania; wkrótce zaś odbędą się webinaria poświęcone wiertarkom elektromagnetycznym.
- Pandemia nauczyła wszystkich, że brak wykwalifikowanych rąk do pracy stał się normą ogólnoświatową, a udział człowieka - niepewnym i jeszcze droższym elementem pracy w wielu dziedzinach. To stanowi dla nas i szanse, i zagrożenia. Z jednej strony rynek robi się większy, bo więcej firm musi automatyzować swoje procesy cięcia i spawania, a z drugiej - zwiększone zapotrzebowanie na maszyny stymuluje aktywność i inwestycje wśród obecnych i nowych konkurentów naszej firmy. Nie pozostaje nam nic innego, jak tylko mądrze uciekać do przodu – podnosić jakość, redukować koszty wytwarzania, rozbudowywać sieć sprzedaży i szukać pomysłów na nowe produkty – mówi Bohdan Zaleski.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.