Salesforce: darmowe szkolenia z AI i certyfikaty dla wszystkich chętnych!
Salesforce ogłosił plan podnoszenia kwalifikacji wprowadzając program bezpłatnych szkoleń AI dla wszystkich chętnych. Firma będzie oferować swoje kursy premium z zakresu AI i certyfikaty ich ukończenia bezpłatnie. Będą one dostępne dla każdego za pośrednictwem internetowej platformy edukacyjnej Trailhead do końca 2025 roku. Aby wesprzeć te wysiłki, Salesforce otworzy także nowe przestrzenie w swojej siedzibie w San Francisco, w tym pop-up AI Center w celu możliwości prowadzenia stacjonarnych kursów szkoleniowych AI oraz dedykowane piętro dla pracowników, aby mogli doskonalić swoje umiejętności w zakresie narzędzi i agentów AI. Nowe inicjatywy Salesforce stanowią inwestycję o wartości ponad 50 milionów dolarów i stanowią wymierną pomoc w podnoszeniu kwalifikacji i rozwiązywaniu rosnącej luki w umiejętnościach AI.
Według badań Slack, pilna potrzeba włączenia narzędzi AI do operacji biznesowych wzrosła siedmiokrotnie w ciągu ostatnich sześciu miesięcy i jest obecnie największym zmartwieniem, wyższym niż inflacja czy szersza gospodarka. Jednak te same badania pokazują, że ponad dwie trzecie pracowników nie korzystało jeszcze z tej technologii w pracy - a tylko 15% pracowników zdecydowanie zgadza się ze stwierdzeniem, że ma wykształcenie i przeszkolenie niezbędne do skutecznego korzystania ze sztucznej inteligencji.
Rozszerzanie dostępu do szkoleń AI
Salesforce pomógł już setkom tysięcy profesjonalistów rozwinąć umiejętności techniczne poprzez wysokiej jakości szkolenia prowadzone przez doświadczonych instruktorów. Przyznawane certyfikaty wzbogacają CV i ułatwiają znalezienie pracy. Firma ma nadzieję dotrzeć do przynajmniej 100 000 nowych osób ze swoją ofertą darmowych szkoleń.
Oprócz treści premium, Trailhead niedawno rozszerzył swoje bezpłatne kursy online i oferuje szkolenia w zakresie umiejętności związanych ze sztuczną inteligencją, w tym podstawy sztucznej inteligencji, etyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji i inne. Od czerwca 2023 r. pracownicy, osoby poszukujące pracy i osoby uczące się zdobyły ponad 2,6 miliona certyfikatów AI!
Tworzenie przestrzeni do przekwalifikowania pracowników dzięki praktycznym szkoleniom z zakresu sztucznej inteligencji
Salesforce zaczął także udostępniać przestrzenie szkoleniowe AI w swoich biurach na całym świecie. W czerwcu firma otworzyła swoje pierwsze centrum AI w Londynie, a w 2025 r. zaprezentuje nowe centrum AI typu pop-up w swojej siedzibie głównej w San Francisco, z planami uruchomienia dodatkowych centrów szkoleniowych w kluczowych ośrodkach na całym świecie, takich jak Chicago, Tokio i Sydney. Te fizyczne przestrzenie będą oferować stacjonarne kursy oferowane przez Trailhead, a także gromadzić ekspertów branżowych, partnerów i klientów, aby rozwijać innowacje w zakresie sztucznej inteligencji, dając jeszcze większe możliwości podnoszenia kwalifikacji.
Podnoszenie kwalifikacji 72 000 pracowników przy użyciu zaufanej sztucznej inteligencji
Salesforce nieustająco pomaga w podnoszeniu kwalifikacji swoich 72 000 pracowników, wprowadzając dni nauki AI, aby zapewnić w ten sposób swoim pracownikom czas na praktyczne zapoznanie się z najnowszymi rozwiązaniami AI. Innowacje te obejmują np. Agentforce - przełomowy pakiet autonomicznych agentów AI, którzy wspomagają pracowników i obsługują zadania w zakresie usług, sprzedaży, marketingu i handlu, zwiększając bezprecedensowo wydajność i zadowolenie klientów.
Do tej pory firma wdrożyła ponad 100 narzędzi i technologii opartych na sztucznej inteligencji, aby pomóc swoim pracownikom skupić się na bardziej znaczącej pracy, a nie na codziennych, powtarzalnych zdaniach. Obecnie pracownicy korzystają z Trailhead, aby zrozumieć, jak korzystać ze sztucznej inteligencji i agentów w swojej pracy. Ponadto, jako klient zero dla własnych produktów, Salesforce ma tysiące pracowników korzystających z zaufanych agentów Agentforce do automatyzacji powtarzalnych zadań oraz inteligentniejszej i szybszej pracy. Od czasu uruchomienia Slack AI w lutym - który wykorzystuje interfejs konwersacyjny do znajdowania odpowiedzi, podsumowywania informacji i pobudzania pomysłów - pracownicy Salesforce zaoszczędzili prawie 3 miliony godzin pracy.
„Podobnie jak w przypadku innych rewolucji technologicznych, sztuczna inteligencja zmieni sposób, w jaki pracujemy, tworząc nowe miejsca pracy i możliwości - to już się dzieje. Naszym obowiązkiem jako pracodawców jest zapewnienie możliwości szkolenia, aby zapewnić pracownikom umiejętności potrzebne do odniesienia sukcesu w tych rolach” - powiedziała Nathalie Scardino, prezes i dyrektor ds. zasobów ludzkich w Salesforce. „Salesforce zawsze był platformą do zmian, a opierając się na naszych wartościach, wykorzystujemy całą moc Salesforce - od naszej technologii, przez nasze przestrzenie, po naszych ludzi - aby przyciągnąć wszystkich”.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.