Salesforce: darmowe szkolenia z AI i certyfikaty dla wszystkich chętnych!
Salesforce ogłosił plan podnoszenia kwalifikacji wprowadzając program bezpłatnych szkoleń AI dla wszystkich chętnych. Firma będzie oferować swoje kursy premium z zakresu AI i certyfikaty ich ukończenia bezpłatnie. Będą one dostępne dla każdego za pośrednictwem internetowej platformy edukacyjnej Trailhead do końca 2025 roku. Aby wesprzeć te wysiłki, Salesforce otworzy także nowe przestrzenie w swojej siedzibie w San Francisco, w tym pop-up AI Center w celu możliwości prowadzenia stacjonarnych kursów szkoleniowych AI oraz dedykowane piętro dla pracowników, aby mogli doskonalić swoje umiejętności w zakresie narzędzi i agentów AI. Nowe inicjatywy Salesforce stanowią inwestycję o wartości ponad 50 milionów dolarów i stanowią wymierną pomoc w podnoszeniu kwalifikacji i rozwiązywaniu rosnącej luki w umiejętnościach AI.
Według badań Slack, pilna potrzeba włączenia narzędzi AI do operacji biznesowych wzrosła siedmiokrotnie w ciągu ostatnich sześciu miesięcy i jest obecnie największym zmartwieniem, wyższym niż inflacja czy szersza gospodarka. Jednak te same badania pokazują, że ponad dwie trzecie pracowników nie korzystało jeszcze z tej technologii w pracy - a tylko 15% pracowników zdecydowanie zgadza się ze stwierdzeniem, że ma wykształcenie i przeszkolenie niezbędne do skutecznego korzystania ze sztucznej inteligencji.
Rozszerzanie dostępu do szkoleń AI
Salesforce pomógł już setkom tysięcy profesjonalistów rozwinąć umiejętności techniczne poprzez wysokiej jakości szkolenia prowadzone przez doświadczonych instruktorów. Przyznawane certyfikaty wzbogacają CV i ułatwiają znalezienie pracy. Firma ma nadzieję dotrzeć do przynajmniej 100 000 nowych osób ze swoją ofertą darmowych szkoleń.
Oprócz treści premium, Trailhead niedawno rozszerzył swoje bezpłatne kursy online i oferuje szkolenia w zakresie umiejętności związanych ze sztuczną inteligencją, w tym podstawy sztucznej inteligencji, etyczne wykorzystanie sztucznej inteligencji i inne. Od czerwca 2023 r. pracownicy, osoby poszukujące pracy i osoby uczące się zdobyły ponad 2,6 miliona certyfikatów AI!
Tworzenie przestrzeni do przekwalifikowania pracowników dzięki praktycznym szkoleniom z zakresu sztucznej inteligencji
Salesforce zaczął także udostępniać przestrzenie szkoleniowe AI w swoich biurach na całym świecie. W czerwcu firma otworzyła swoje pierwsze centrum AI w Londynie, a w 2025 r. zaprezentuje nowe centrum AI typu pop-up w swojej siedzibie głównej w San Francisco, z planami uruchomienia dodatkowych centrów szkoleniowych w kluczowych ośrodkach na całym świecie, takich jak Chicago, Tokio i Sydney. Te fizyczne przestrzenie będą oferować stacjonarne kursy oferowane przez Trailhead, a także gromadzić ekspertów branżowych, partnerów i klientów, aby rozwijać innowacje w zakresie sztucznej inteligencji, dając jeszcze większe możliwości podnoszenia kwalifikacji.
Podnoszenie kwalifikacji 72 000 pracowników przy użyciu zaufanej sztucznej inteligencji
Salesforce nieustająco pomaga w podnoszeniu kwalifikacji swoich 72 000 pracowników, wprowadzając dni nauki AI, aby zapewnić w ten sposób swoim pracownikom czas na praktyczne zapoznanie się z najnowszymi rozwiązaniami AI. Innowacje te obejmują np. Agentforce - przełomowy pakiet autonomicznych agentów AI, którzy wspomagają pracowników i obsługują zadania w zakresie usług, sprzedaży, marketingu i handlu, zwiększając bezprecedensowo wydajność i zadowolenie klientów.
Do tej pory firma wdrożyła ponad 100 narzędzi i technologii opartych na sztucznej inteligencji, aby pomóc swoim pracownikom skupić się na bardziej znaczącej pracy, a nie na codziennych, powtarzalnych zdaniach. Obecnie pracownicy korzystają z Trailhead, aby zrozumieć, jak korzystać ze sztucznej inteligencji i agentów w swojej pracy. Ponadto, jako klient zero dla własnych produktów, Salesforce ma tysiące pracowników korzystających z zaufanych agentów Agentforce do automatyzacji powtarzalnych zadań oraz inteligentniejszej i szybszej pracy. Od czasu uruchomienia Slack AI w lutym - który wykorzystuje interfejs konwersacyjny do znajdowania odpowiedzi, podsumowywania informacji i pobudzania pomysłów - pracownicy Salesforce zaoszczędzili prawie 3 miliony godzin pracy.
„Podobnie jak w przypadku innych rewolucji technologicznych, sztuczna inteligencja zmieni sposób, w jaki pracujemy, tworząc nowe miejsca pracy i możliwości - to już się dzieje. Naszym obowiązkiem jako pracodawców jest zapewnienie możliwości szkolenia, aby zapewnić pracownikom umiejętności potrzebne do odniesienia sukcesu w tych rolach” - powiedziała Nathalie Scardino, prezes i dyrektor ds. zasobów ludzkich w Salesforce. „Salesforce zawsze był platformą do zmian, a opierając się na naszych wartościach, wykorzystujemy całą moc Salesforce - od naszej technologii, przez nasze przestrzenie, po naszych ludzi - aby przyciągnąć wszystkich”.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Czterodniowy tydzień pracy testuje coraz więcej organizacji. Przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i firmom
Rząd pracuje nad skróceniem tygodnia pracy, a szefowa resortu pracy Agnieszka Dziemianowicz-Bąk zadeklarowała, że zmiana miałaby wejść w życie jeszcze w obecnej kadencji Sejmu. Choć eksperci i pracodawcy są w tej kwestii podzieleni, to przykłady z innych rynków, m.in. Islandii, Wielkiej Brytanii i Portugalii, pokazują, że taki model ma wiele korzyści, zarówno po stronie pracowników, jak i firm.
Bankowość
Sądy są zalewane pozwami frankowiczów. Rząd pracuje nad ustawą usprawniającą sprawy kredytobiorców
W sądach toczy się około 200 tys. spraw dotyczących kredytów frankowych. Prawomocnym wyrokiem zakończyło się 30 tys. Na drogę sądową zdecydowała się jednak tylko część kredytobiorców. Umów objętych ryzykiem walutowym było blisko milion, a ich wartość w szczytowym okresie, czyli w 2011 roku, osiągnęła niemal 200 mld zł.
Handel
Donald Trump zaczyna swą drugą kadencję jako prezydent. Europejski biznes obawia się konsekwencji zapowiedzianych ceł
Świat biznesu z niepokojem czeka na pierwsze decyzje Donalda Trumpa, zwłaszcza w sprawie wprowadzenia głośno zapowiadanych ceł na towary z zagranicy. Zdaniem Marcina Nowackiego, wiceszefa Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, Unia Europejska musi się przygotować na większy odbiór produktów i usług ze Stanów Zjednoczonych, które mają wysoki deficyt w handlu ze Starym Kontynentem. Tradycyjnie życzliwie nastawiona do USA Polska mogłaby wykorzystać swoją prezydencję w Radzie UE, by doprowadzić do porozumienia między obu stronami.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.