Salesforce Einstein SDR i Sales Coach: automatyczna obsługa leadów i szkolenia
Salesforce wprowadził do oferty dwóch nowych, w pełni autonomicznych agentów sprzedaży AI: Einstein Sales Development Rep (SDR) Agent i Einstein Sales Coach Agent. Oba rozwiązania są zbudowane na platformie Salesforce Einstein 1 Agentforce i zaprojektowano je tak, aby pomóc zespołom sprzedaży przyspieszyć wzrosty.
Einstein SDR Agent autonomicznie nawiązuje kontakt z nowymi potencjalnymi klientami, aby dbać o nich w trybie 24/7. W przeciwieństwie do chatbotów, które mogą odpowiadać tylko na konkretne, zaprogramowane pytania, Einstein SDR Agent podejmuje decyzje i priorytetyzuje działania, które są zgodne z pożądanymi wynikami i analizuje pytanie potencjalnego klienta tak, aby autonomicznie określić, co należy zrobić dalej - niezależnie od tego czy jest to odpowiadanie na pytania dotyczące produktu, obsługa zastrzeżeń, czy planowanie spotkania. Każda udzielana odpowiedź jest zaufana, dokładna i spersonalizowana, ponieważ jest oparta na firmowym CRM i zharmonizowanych danych zewnętrznych dostarczanych za pomocą usługi rozszerzonego generowania pobierania (RAG) Agentforce. Einstein SDR Agent płynnie przenosi leady do sprzedawców i może obsługiwać wiele leadów jednocześnie, w różnych kanałach i w różnych językach. Oznacza to, że sprzedawcy mogą odciążyć się od czasochłonnych działań w górnej części ścieżki i skupić się na nawiązywaniu kontaktów z klientami.
Einstein Sales Coach Agent szkoli natomiast sprzedawców poprzez autonomiczne odgrywanie ról dostosowanych do każdej transakcji, zapewniając jednocześnie spersonalizowane i obiektywne informacje zwrotne. Podczas odgrywania ról Einstein symuluje zachowania kupującego, wykorzystując generatywną sztuczną inteligencję do konwersji tekstu na mowę. Einstein wykorzystuje RAG do naśladowania reakcji kupującego, opierając każdą odpowiedź na odpowiednich informacjach przechowywanych w Salesforce - takich jak informacje o transakcji, koncie i wcześniejszej korespondencji z tym klientem. Oznacza to, że sprzedawcy mogą ćwiczyć pitching, radzenie sobie z obiekcjami klientów lub negocjacje przed spotkaniem z prawdziwymi klientami.
Nowi, autonomiczni agenci sprzedaży mogą być szybko skonfigurowani przy użyciu niekodowanych działań, przepływów pracy i gotowych szablonów ze sprawdzonymi praktykami sprzedaży Salesforce. Korzystając z Salesforce Data Cloud, klienci mogą dodatkowo ulepszać modele generatywne, przesyłając odpowiednie informacje zewnętrzne, takie jak istniejące dokumenty sprzedażowe i szkoleniowe, co prowadzi do dokładniejszych, trafniejszych i kontekstowych wyników. Obaj agenci wykorzystują Einstein Trust Layer, aby zapewnić bezpieczne, zaufane odpowiedzi.
Einstein SDR Agent
W niedawnym raporcie firmy podzieliły się informacją, że ich przedstawiciele handlowi spędzają zaledwie 30% czasu na sprzedaży, ponieważ grzęzną w żmudnych i ręcznych zadaniach. Einstein SDR Agent pomaga sprzedawcom zmaksymalizować czas sprzedaży poprzez:
Automatyzację pipeline'u 24/7: Einstein SDR Agent prowadzi spersonalizowane, inteligentne rozmowy z potencjalnymi klientami. Przykładowo, jeśli potencjalny klient niedawno pobrał katalog ze strony internetowej, sprzedawca nie musi mówić Einstein SDR Agent, aby przygotował wiadomość e-mail do tego klienta. Zamiast tego, Einstein SDR Agent może być skonfigurowany tak, aby wymyślić własny plan działania dla potencjalnych klientów, którzy są do niego kierowani. Einstein SDR Agent samodzielnie skontaktuje się z przychodzącym potencjalnym klientem.
Udzielając dokładnych, spersonalizowanych odpowiedzi: Einstein SDR Agent opiera każdą odpowiedź na zaufanych danych biznesowych firmy, w tym danych Salesforce CRM. Korzystając z Data Cloud, firmy mogą przesyłać istniejące materiały sprzedażowe, takie jak często zadawane pytania dotyczące produktów, gry sprzedażowe i studia przypadków, które Einstein może wykorzystać do wygenerowania zaufanej i dokładnej odpowiedzi na zapytania potencjalnych klientów.
Zapewnienie wbudowanych zabezpieczeń i monitorowania: Klienci mogą dostosować język i ton, jakiego agent Einstein SDR używa w kontaktach z potencjalnymi klientami. Klienci mogą ustawić ograniczenia dotyczące tego, jak często, jakimi kanałami i kiedy Einstein powinien angażować się w przychodzących potencjalnych klientów. Klienci wybierają również, które leady mają być kierowane do Einstein.
Przykładowo, firmy mogą przekierowywać wszystkie przychodzące leady o wartości poniżej 10 000 USD, aby ich sprzedawcy mogli skupić się na leadach o wyższej wartości. Wszystkie działania są rejestrowane jako zadania i są mierzone w istniejących pulpitach nawigacyjnych i raportach klientów. Gotowe pulpity zarządzania pomagają monitorować wydajność agentów i kontrolować rozmowy, umożliwiając sprzedawcom interweniowanie w dowolnym momencie.
Umożliwienie płynnego przekazywania zadań od agentów do sprzedawców: Przy każdym zaplanowanym spotkaniu agent wykonuje przekazanie wiedzy do sprzedawców, powiadamiając i informując ich o przygotowaniu danych do spotkania, które podsumowuje krytyczne informacje o potencjalnych klientach i poprzednie interakcje.
Zapewnienie możliwości wielokanałowych i wielojęzycznych: Agent Einstein SDR może kontaktować się z potencjalnymi klientami za pośrednictwem preferowanych przez nich kanałów, w tym SMS, WhatsApp i w preferowanym przez nich języku.
Einstein Sales Coach
Einstein Sales Coach pomaga sprzedawcom poprawić ich umiejętności w zakresie odkrywania, prezentacji i negocjacji:
Realistyczne odgrywanie ról: Przykładowo, jeśli transakcja jest na etapie negocjacji, Einstein może stworzyć scenariusz fabularny pochodzący z odpowiedniego kontekstu, w tym z rejestru możliwości i materiałów dotyczących kupującego, aby symulować docelowego nabywcę i zaangażować się w negocjacje cenowe.
Spersonalizowana, obiektywna informacja zwrotna: Einstein Sales Coach Agent wykorzystuje LLM podczas przekazywania informacji zwrotnych od sprzedawcy. Informacje zwrotne obejmują również ocenę kolejnych kroków zidentyfikowanych przez przedstawiciela oraz wszelkich zaległych zadań. Agenci AI mogą obiektywnie stosować te same standardy do każdej sesji odgrywania ról, zapewniając spójne informacje zwrotne.
Łączenie coachingu z wynikami sprzedaży: Menedżerowie mogą ocenić wpływ Einstein Sales Coach Agent na wyniki zespołu, śledząc liczbę sesji coachingowych, identyfikując najbardziej zaangażowanych przedstawicieli i analizując wskaźniki wygranych / przegranych transakcji z coachingiem i bez niego, aby łatwo ocenić zwrot z inwestycji.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.