Komunikaty PR

Samochód najbezpieczniejszym środkiem transportu w okresie pandemii

2020-08-10  |  21:10
Biuro prasowe
Kontakt
Artur Niewrzędowski
Talking Heads

Jeżewskiego 5F/34
02-796 Warszawa
artur.niewrzedowski|thpr.pl| |artur.niewrzedowski|thpr.pl
509433874
www.thpr.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.14 MB )

W Polsce zostały właśnie wprowadzone regionalne obostrzenia związane ze wzrostem zakażeń wirusem Covid-19. Przemieszczanie się i mobilność, szczególnie w okresie letnim, są dla wielu osób kluczowym elementem codziennego funkcjonowania. Dlatego w opinii ekspertów Automarket możliwość korzystania z samochodu oznacza nie tylko niezależność i mobilność, ale w obecnych okolicznościach przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa.


Eksperci Automarket zwracają uwagę na zmieniającą się rolę samochodu w okresie zagrożenia epidemicznego. Korzystanie z własnego samochodu oznacza obecnie nie tylko niezależność i mobilność, ale przede wszystkim zmniejsza ryzyko kontaktu z osobami mogącymi być nosicielami wirusa Covid-19. Dla wielu wprowadzanie obostrzeń jest sytuacją bez precedensu, gdyż jesteśmy w środku sezonu wakacyjnego, a pełnia lata sprzyja chęci podróżowania. Wszystko na to wskazuje, że korzystanie z komunikacji publicznej i zbiorowej nie jest obecnie najlepszym pomysłem. Wiele osób nadal zbyt często lekceważy zagrożenie i nie przestrzega nakazu zakrywania nosa i ust maseczką, czy też nie utrzymuje odpowiedniej odległości od innych podróżujących, stwarzając tym samym możliwość do przenoszenia się wirusa na współpasażerów.

- Z naszych obserwacji wynika, że jeżeli utrzyma się tendencja wzrostowa związana z zakażaniem się wirusem Covid-19, to coraz więcej osób będzie rozważało przemieszczania się własnym lub wynajętym samochodem. Prawdopodobnie Ci, którzy do niedawna korzystali głównie z komunikacji publicznej, będą poszukiwać możliwości przesiadania się do samochodów – mówi Krzysztof Blinowski, zarządzający platformą Automarket.

Z Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli wskaźnika ilustrującego aktualne nastroje wśród Polaków, wynika że wraz z otwieraniem w czerwcu i lipcu gospodarki i stopniowym powrotem do codziennych obowiązków poprawił się nastroje konsumentów, choć nadal jeszcze daleko do poziomu optymizmu sprzed pandemii. Wielu badanych jest przekonanych o możliwej drugiej fali zachorowań. Wszystko wskazuje na to, że do czasu wynalezienia szczepionki czy też leku na Covid-19, musimy być przygotowani na większą niezależność, przede wszystkim w przemieszczaniu się, co u wielu oznacza zmianę podejścia do posiadania samochodu. Własne auto zapewni zarówno bezpieczeństwo zdrowotne, jak i niezależność, a te wartości są obecnie bardzo mocno doceniane.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Talking Heads
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada Biuro prasowe
2025-05-27 | 15:00

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

W ubiegłym roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce wzrosła o blisko 25% – szacunkowo do ponad 55 mld zł (dane KPMG). Największą dynamiką wzrostu cieszyły
Motoryzacja Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
2025-05-14 | 12:00

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Siedem SUV-ów Toyoty jest dostępne w specjalnej ofercie podczas Dni Otwartych w salonach marki w całej Polsce. Od 12 do 17 maja u dilerów można otrzymać rabaty,
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.