Komunikaty PR

Gdynia pierwszym w Polsce Miastem Przyjaznym Dzieciom

2022-09-08  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Monika Kacprzak
Stowarzyszenie UNICEF Polska

ul. Rolna 175 D
02-729 Warszawa
mkacprzak|unicef.pl| |mkacprzak|unicef.pl
+48 509 224 588
www.unicef.pl/

 

Gdynia otrzymała dziś tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom – wyróżnienie przyznawane przez UNICEF Polska w ramach międzynarodowego programu prowadzonego przez organizację. Tym samym Gdynia dołączyła do grona ośrodków miejskich takich jak Paryż, Barcelona czy Madryt, które już posiadają ten tytuł.

 

Otrzymanie tytułu Miasta Przyjaznego Dzieciom przez Gdynię to zwieńczenie kilkuetapowej pracy samorządu podejmowanej na rzecz dzieci i młodzieży. Wysiłki te obejmowały spełnienie wymogów programu UNICEF Polska. Uzyskanie tytułu poprzedziło między innymi przeprowadzenie diagnozy sytuacji dzieci w Gdyni, przygotowanie i rozpoczęcie realizacji Planu Działań na rzecz najmłodszych w mieście oraz wzmocnienie partycypacji dzieci i młodzieży. Gdyni udało się spełnić wszystkie zakładane kryteria, dlatego jako pierwsza w Polsce może nosić tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom.

Uroczyste nadanie tytułu odbyło się dziś w siedzibie Urzędu Miasta w Gdyni. W wydarzeniu wzięli udział: Renata Bem, Zastępca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska, Wojciech Szczurek, Prezydent Gdyni, a także przedstawiciele Rady Miasta, Urzędu Miasta i Młodzieżowej Rady Miasta oraz licznie zgromadzeni goście.

Cieszymy się, że Gdynia podjęła wyzwanie dążenia do stworzenia najmłodszym obywatelom miasta jak najlepszych warunków do rozwoju zarówno w zakresie ochrony zdrowia, edukacji jak i rekreacji czy sportu. To niezwykle ważne, aby młodzi ludzie odczuwali wsparcie ze strony samorządu i jednocześnie mieli możliwość współdecydowania o istotnych dla nich kwestiach, powiedziała Renata Bem, Zastępca Dyrektora Generalnego UNICEF Polska.

Gdynia była pierwszym miastem w Polsce, które rozpoczęło wdrażanie programu Miasto Przyjazne Dzieciom. Na władzach miasta spoczywała duża odpowiedzialność, aby podejmowane działania i zobowiązania realizować na jak najwyższym poziomie. Miasto dążyło jednocześnie do wypracowania praktyk służących nie tylko samej Gdyni, ale i innym ośrodkom miejskim uczestniczącym w inicjatywie. Obecnie o tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom ubiegają się w Polsce m.in. Kraków, Poznań czy Konin.

Koncentrujemy się na szeroko pojętych potrzebach najmłodszych. Już dawno odeszliśmy od powszechnie rozumianej polityki rodzinnej opartej na pomaganiu, opiece i wspieraniu i przesunęliśmy ją w obszar budowania relacji, więzi, przyjaznej przestrzeni sprzyjającej rozwojowi rodziny oraz tożsamości dzieci i młodzieży, informuje prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. To ta grupa gdynian stanowi znaczącą część mieszkańców i jest przyszłością miasta. Zachęcamy mieszkańców do planowania swojej przyszłości właśnie w Gdyni, mieście przyjaznym dzieciom, młodzieży i rodzinie.

Tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom przyznawany jest przez UNICEF Polska na okres dwóch lat. Po tym czasie przeprowadzana jest ponowna ocena, aby sprawdzić, czy miasto wciąż spełnia założone kryteria i nadal może chlubić się tym tytułem.

 

Miasto Przyjazne Dzieciom, czyli jakie?

Głównym celem programu jest zapewnienie dzieciom jak najlepszych warunków do życia i rozwoju przy jednoczesnym poszanowaniu ich praw. W praktyce przekłada się to na implementację zapisów Konwencji o prawach dziecka. Miasta ubiegające się o tytuł muszą przeprowadzić działania wewnątrz struktur samorządowych, włączyć dzieci i młodzież w życie społeczne miasta i procesy podejmowania decyzji ich dotyczących oraz zaangażować lokalną społeczność, czyli organizacje pozarządowe, biznes, ośrodki naukowe, rodziców oraz dzieci w budowę Miasta Przyjaznego Dzieciom.

Program Miasto Przyjazne Dzieciom to globalna inicjatywa UNICEF skierowana do samorządów, która z sukcesami funkcjonuje już od 26 lat. W tym czasie do programu dołączyło 4000 miast z 45 krajów tworząc sieć, której znakiem rozpoznawczym jest dbanie o potrzeby najmłodszych mieszkańców. Warto podkreślić, że udział w programie jest bezpłatny, a miasta ubiegające się o tytuł mogą liczyć na stałe wsparcie ekspertów UNICEF umożliwiające nie tylko sprawną realizację programu ale i wzmocnienie kompetencji miasta w obszarze budowania strategicznych działań w obszarze praw dziecka.

Miasta zainteresowane włączeniem się do programu mogą znaleźć więcej informacji na tej stronie: https://unicef.pl/wspolpraca/miasto-przyjazne-dzieciom

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Stowarzyszenie UNICEF Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Samorządy Janosikowe do likwidacji. Jest podpis prezydenta Biuro prasowe
2024-10-21 | 15:10

"Janosikowe" do likwidacji. Jest podpis prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał Ustawę o dochodach jednostek samorządu terytorialnego. Oznacza to m.in. likwidację „Janosikowego”, czyli podatku od najbogatszych
Samorządy Forum Local Trends. Dwa dni debat polskich samorządów w przededniu prezydencji w
2024-10-08 | 13:00

Forum Local Trends. Dwa dni debat polskich samorządów w przededniu prezydencji w

„20 lat w UE: O spójność polskich miast i regionów” to hasło, które będzie przyświecać obradom jesiennej edycji Local Trends – Europejskiego
Samorządy Eco5tech zrealizuje projekt OZE o wartości 2,8 mln zł w Gminie Papowo Biskupie
2024-09-27 | 11:00

Eco5tech zrealizuje projekt OZE o wartości 2,8 mln zł w Gminie Papowo Biskupie

Gmina Papowo Biskupie (kujawsko-pomorskie) podpisała umowę ze spółką Eco5tech na projekt budowy ogniw fotowoltaicznych z magazynami energii i zmiana sposobu ogrzewania w gminnych

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

Ochrona środowiska

KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

Handel

Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.