Mobilny Punkt Narodowego Spisu Powszechnego w Atrium Molo
W najbliższą sobotę i niedzielę szczecinianie będą mogli spisać się w mobilnym punkcie w Atrium Molo. Punkt zlokalizowany będzie w pobliżu sklepu Apart. Inicjatywa przeprowadzana jest w ramach trwającego Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2021. Akcja w szczecińskim centrum będzie kontynuowana także w pierwszą sobotę września.
Do 30 września 2021 r. na terenie całego kraju przeprowadzany jest Narodowy Spis Powszechny Ludności
i Mieszkań 2021. Spis obejmuje wszystkich obywateli, a udział w nim jest obowiązkowy. Dlatego każda osoba, która jeszcze nie wypełniła obowiązku spisowego, będzie miała możliwość zrobienia tego w najbliższy weekend, podczas wizyty w centrum handlowym Atrium Molo.
Punkt obsługiwany będzie przez pracowników Urzędu Statystycznego w Szczecinie, którzy na miejscu pomogą chętnym dokonać spisu powszechnego. Do poprawnego wypełnienia formularza potrzebny jest jedynie dowód osobisty, a sama czynność trwa około 10 minut. Więcej informacji na temat spisu znajduje się na stronie spis.gov.pl.
Z mobilnego punktu w Atrium Molo będzie można skorzystać w dniach 28 -29 sierpnia, w godz. 10.00 – 18.00, a także w pierwszą sobotę września (4 września), w godz. 10.00-18.00.
- Zachęcamy szczecinian do skorzystania z możliwości spisania się w punkcie mobilnym na terenie naszego centrum. Atrium Molo to miejsce, w którym przy okazji zakupów, można sprawnie wypełnić obowiązek spisowy. Podczas weekendu pomogą w tym urzędnicy, którzy chętnie udzielą informacji i rozwieją wszelkie wątpliwości - mówi Agnieszka Wasyłenko z CH Atrium Molo.
Więcej informacji na temat wydarzenia znajduje się na stronie: https://atrium-molo.pl oraz na profilu facebook Atrium Molo.
Eco5tech zrealizuje projekt OZE o wartości 2,8 mln zł w Gminie Papowo Biskupie
WIŚNIOWSKI wspiera akcję charytatywną na rzecz powodzian
Jak niestandardowe podejście uratowało publiczną szkołę przed likwidacją
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
J. Lewandowski: Unijny budżet na lata 2028–2034 jest bardzo skromny, ale inwestycyjny. Oby komisarzowi ds. budżetu udało się go zwiększyć
Wciąż nie milkną echa po publikacji raportu byłego premiera Włoch i eksszefa Europejskiego Banku Centralnego dotyczącego konkurencyjności UE. Zdaniem byłego komisarza UE ds. budżetu Janusza Lewandowskiego jest to wyzwanie, ale i szansa dla zbliżającej się polskiej prezydencji w UE na zwiększenie środków na inwestycje w nowym budżecie UE na lata 2028–2034, zwłaszcza w obliczu nominowania Polaka Piotra Serafina na komisarza do spraw budżetowych.
Konsument
Z roku na rok rośnie odsetek Polaków segregujących odpady. Nie zawsze jednak robią to prawidłowo [DEPESZA]
Już 97 proc. Polaków deklaruje, że segreguje odpady – wynika z badania SW Research na zlecenie Fundacji ProKarton. To o 5 pkt proc. więcej niż w 2023 roku. Rośnie również świadomość dotycząca recyklingu kartonów do płynnej żywności, a 58 proc. osób deklaruje, że prawidłowo wyrzuca je do żółtego pojemnika. Wciąż jednak pojawiają się wątpliwości co do tego, jak segregować poszczególne odpady do konkretnych pojemników. – Frakcje z poszczególnych pojemników są niekiedy zanieczyszczone innymi odpadami, co utrudnia proces sortowania i obniża jakość surowca do recyklingu – ocenia Łukasz Sosnowski, prezes Fundacji ProKarton.
Konsument
Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych
Smartfony, monitory komputera, telewizory podłączone do sieci lub konsoli do gier mogą negatywnie wpływać na zdrowie zarówno fizyczne, jak i psychiczne – twierdzą lekarze. Dodatkowo nadużywanie elektronicznych gadżetów może niekorzystnie wpływać na nawyki żywieniowe. Między innymi z tego powodu coraz więcej mówi się o potrzebie higieny cyfrowej. Jej brak może prowadzić do poważnych konsekwencji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.