Santander Leasing wprowadza grupowie ubezpieczenie od cyber ryzyk
Attention Marketing
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/
W dobie powszechnej digitalizacji oraz możliwości wirtualnego uwierzytelnienia tożsamości, pandemia COVID-19 spowodowała przyspieszoną cyfrową transformację przedsiębiorców. Tym samym jeszcze większym zagrożeniem stały się ataki hackerskie oraz możliwe kradzieże danych. Dzięki ubezpieczeniu Santander Leasing, które powstało przy współpracy z STU Ergo Hestia, od ryzyk cyberataków firmy będą mogły przenieść konsekwencje ewentualnego zdarzenia na ubezpieczyciela, który - poza pokryciem kosztów - zorganizuje także pomoc ekspercką w celu ograniczenia skutków takiego ataku.
Jak wskazuje badanie firmy Sophos „Cybersecurity Research: Human Challenge” dla ponad połowy (61 proc.) polskich firm minimalizowanie ryzyka cyberataku to priorytet dla zespołów reprezentujących obszar IT, co plasuje rodzime przedsiębiorstwa powyżej światowej średniej. Z drugiej strony raport PMR „Rynek cyberbezpieczeństwa w Polsce 2020. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2020-2025” podaje,że na całym świecie, tak jak i w Polsce, jednym z głównych ograniczeń w zapewnieniu właściwego poziomu bezpieczeństwa systemów IT są niewystarczające inwestycje. Firmy wskazują cyberbezpieczeństwo jako jeden z priorytetów, ale nie zawsze idą
za tym wydatki i osobne wydzielone budżety na ten cel. Największymi zagrożeniami dla przedsiębiorstw są złośliwe oprogramowanie i phishing. Z ostatnich badań PMR wynika, że 66 proc. dużych firm w Polsce nie wdrożyło lub ma tylko nieformalny program wymiany informacji o zagrożeniach. Słabym punktem w opinii przedstawicieli działów IT są też przestarzałe mechanizmy bezpieczeństwa przepływu danych i informacji firmowych, jak również architektura systemów bezpieczeństwa.
- Jak wskazują dostępne analizy, przedsiębiorstwa w dalszym ciągu są podatne na powszechnie stosowane taktyki cyberataków. Prowadzenie proaktywnej i nowoczesnej polityki bezpieczeństwa jest więc niezbędne, aby sprawnie wykrywać i zapobiegać takim zagrożeniom. Stąd też poza właściwą bieżącą profilaktyką istotnym elementem jest również zaoferowanie przedsiębiorstwu gwarancji zabezpieczenia danych i interesów odpowiednim ubezpieczeniem zapewniającym w razie ataku zwrot poniesionych kosztów. Tym samym taka polisa powinna być uzupełnieniem szeroko rozumianej ochrony – podkreśla Tomasz Sęba, dyrektor ubezpieczeń i produktów komplementarnych w Santander Leasing.
Nowy produkt ubezpieczeniowy Santander Leasing obejmuje szkody powstałe wskutek ataku komputerowego i składa się z trzech sekcji. Pierwsza to ubezpieczenie danych elektronicznych obejmuje takie koszty jak przywrócenie danych elektronicznych, odtworzenie danych elektronicznych (sublimit 50 proc. limitu odpowiedzialności) oraz przywrócenie dostępu do danych elektronicznych. Kolejnym elementem jest ubezpieczenie kosztów dodatkowych, które obejmują poniesione przez ubezpieczonego wskutek szkody objętej ochroną w ramach ubezpieczenia danych elektronicznych - porady prawne, notyfikacja osób poszkodowanych, informatyki śledczej (sublimit 10 proc. limitu odpowiedzialności) czy kar administracyjnych (sublimit 10 proc. limitu odpowiedzialności). Ostatnią sekcją jest ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, które pokrywa wyłącznie wszelkie straty oraz należne zadośćuczynienia poniesione przez osoby trzecie, o ile bezpośrednio w wyniku ataku komputerowego doszło do ujawnienia ich danych osobowych uzyskanych zgodnie z prawem i przechowywanych przez ubezpieczonego jako administratora danych.
Ukraińcy wydają w Polsce tyle co rok temu. W pierwszym kwartale było to 1,4 mld
Producenci napojów ogłosili nazwę operatora systemu kaucyjnego
Niewypłacalność firm na świecie znów w górę – wzrost o 10%
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii
30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.
Sport
Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.
Infrastruktura
Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja
W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.