SAP Story: Ericsson wybiera oprogramowanie SAP, by łączyć łańcuchy dostaw
Linkleaders
Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/
W obliczu stale rozwijającego się rynku technologii, firmy na całym świecie poszukują sposobów na poprawę efektywności operacyjnej i zwiększenie elastyczności swoich łańcuchów dostaw. Ericsson, światowy lider w dziedzinie 5G, technologii komunikacyjnych i usług, wybrał rozwiązanie SAP Integrated Business Planning for Supply Chain (SAP IBP), aby zwiększyć wydajność operacyjną swojej globalnej sieci łańcucha dostaw.
Digitalizacja łańcuchów dostaw staje się kluczowym elementem strategii biznesowej wielu organizacji, m.in. z branży telekomunikacyjnej. Z analiz Deloitte („2023 telecom industry outlook”) wynika, że w minionym roku firmy w tym sektorze koncentrowały się przede wszystkim na dostarczaniu klientom zaawansowanej łączności i wyższej wydajności, jednocześnie zwiększając wartość i konkurencyjność. Z kolei opracowania KPMG („Supply chain trends 2024: The digital shake-up”) pokazują, że w 2024 roku, szeroko pojęta branża technologiczna mierzy się przede wszystkim z wyzwaniami takimi jak przejrzystość i widoczność w łańcuchach dostaw, a technologie muszą jej zapewniać m.in. szczegółowy wgląd w relacje z dostawcami i lokalnymi oddziałami.
Obsługujący sieci z ponad 2,5 miliardami użytkowników w ponad 180 krajach i 40% światowego ruchu mobilnego poza Chinami, koncern Ericsson odczuł w pewnym momencie potrzebę jednakowej, technologicznej bazy, dla wszystkich swoich procesów planowania i logistyki. Odpowiedzią okazało się oparte na chmurze rozwiązanie SAP IBP, które integruje możliwości planowania biznesowego w obrębie różnych zastosowań, poprawia zdolność firm do przewidywania ryzyka związanego z łańcuchem dostaw i oferuje rozwiązania będące odpowiedzią na wyzwania z tego zakresu.
Dzięki SAP IBP Ericsson będzie w stanie sprostać złożonym wymaganiom planowania, jednocześnie poprawiając czas reakcji w ramach procesów związanych ze sprzedażą, operacjami, zasobami i planowaniem zapasów. Umożliwi to firmie dalsze skupienie się na wprowadzaniu innowacji i poprawie efektywności kosztowej. Zdolność do przewidywania i zaspokajania popytu w zwinny sposób ma kluczowe znaczenie dla szeregu firmowych celów biznesowych. Wybór SAP IBP wynika z wieloletniego partnerstwa, w ramach którego SAP wspiera wizję Ericsson, polegającą na zapewnieniu nieograniczonej łączności na całym świecie.
– W kontekście digitalizacji łańcuchów dostaw kluczowe jest wykorzystanie cyfrowych możliwości integracji danych w całej organizacji. Ważne jest, aby każdy dział w firmie zaangażowany w planowanie łańcucha dostaw korzystał z jednego zestawu danych. Z badań przeprowadzonych przez SAP wynika, że aż 34 procent managerów uważa brak standaryzacji rozwiązań IT i aplikacji za główne wyzwanie w obszarze łańcuchów dostaw, a 26 proc. zauważa problemy związane z izolacją informacji między działami. Wspólna, technologiczna platforma wspierająca planowanie logistyczne i wymianę informacji w obrębie tych procesów stanowi kluczową potrzebę dla naszych klientów, zwłaszcza dla firm o globalnym zasięgu, jak Ericsson. Wybór odpowiednich narzędzi technologicznych przekłada się na zwiększenie elastyczności i zaufania, co umożliwia budowanie odpornych łańcuchów dostaw i skuteczne reagowanie na potrzeby klientów. Nasza wieloletnia współpraca z Ericssonem, w tym ostatni wybór SAP IBP for Supply Chain, jest kolejnym istotnym krokiem we wspieraniu firmy w procesie cyfryzacji łańcucha dostaw oraz w umacnianiu jej pozycji jako jednego z liderów na światowym rynku telekomunikacyjnym – mówi Adam Adamczyk, Head of Digital Supply Chain, SAP CEE.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych
W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.
Transport
Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.
Prawo
70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.