Komunikaty PR

SAP wprowadza innowacyjne rozwiązania dla łańcuchów dostaw i wartości. Stawia na

2020-06-22  |  14:00

W ostatnich miesiącach globalna gospodarka stanęła przed bezprecedensowymi wyzwaniami. To skłoniło wiele przedsiębiorstw do zwrotu w kierunku nowoczesnej technologii wspierającej pracowników, klientów i dostawców. W odpowiedzi na te potrzeby, podczas tegorocznej cyfrowej konferencji  SAPPHIRE NOW Converge, SAP ogłosił nowe inicjatywy. Wśród nich znalazły się program Climate 21 i deklaracja o zwiększeniu inwestycji w Industry 4.0. Celem podjętych działań jest udoskonalenie łańcucha dostaw.

– W niepewnych czasach firmy potrzebują zaufanego partnera, który pomoże im w podejmowaniu decyzji, mających na celu zwiększenie elastyczności i odporności na zamieniające się uwarunkowania społeczno-gospodarcze. Dotyczy to nie tylko obecnego kryzysu wywołanego pandemią COVID-19, ale i krajobrazu postpandemicznego – powiedział Thomas Saueressig, członek Zarządu SAP SE dla SAP Product Engineering i dodał, że SAP, dzięki fachowej wiedzy i dostępnym rozwiązaniom, umożliwia swoim klientom prowadzenie biznesu w inteligentnym środowisku. 

Climate 21

Jednym z ogłoszonych programów był Climate 21, wspierający klientów w realizacji celów klimatycznych. W najbliższych latach SAP zaimplementuje w swoim portfolio rozwiązań wskaźniki zrównoważonego rozwoju. Pomoże to klientom zrozumieć, przeanalizować i zredukować ślad węglowy ich produktów i operacji w łańcuchu wartości.

Pierwszym z rozwiązań w ramach programu Climate 21 jest aplikacja SAP Product Carbon Footprint Analytics. Ta jest już dostępna i wykorzystuje dane z SAP S/4HANA oraz źródeł zewnętrznych i oblicza je w ramach rozwiązania SAP Analytics Cloud. Tym samym stanowi podstawę do analizy i optymalizacji emisji gazów cieplarnianych.

Branżowa chmura

Przewagą inteligentnych przedsiębiorstw jest zachowanie równowagi pomiędzy optymalizacją obecnych modeli biznesowych, a implementowanymi innowacjami. SAP wspólnie z partnerami oferuje klientom branżowe rozwiązania chmurowe. Te rozwiązania zostaną zbudowane w oparciu o technologie z portfolio Business Technology Platform i będą korzystać z frameworku otwartego API i innych otwartych rozwiązań oraz usług w celu stworzenia lepszych doświadczeń klientów i użytkowników. W ramach tego projektu dostępne będą także rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, internetu rzeczy oraz zaawansowane technologie SAP. Interoperacyjność z inteligentnym pakietem rozwiązań SAP pozwoli na szybki rozwój, implementację i integrację nowych produktów oraz usług cyfrowych. Wszystko po to, by zwiększyć wartość biznesową i podzielić się najlepszymi praktykami biznesowymi.

SAP zwiększa inwestycje w rozwiązania Industry 4.0 dla całego łańcucha dostaw

SAP wprowadza także znaczące innowacje w całym łańcuchu dostaw, od projektu po operacje – tym samym, dzięki inicjatywie Industry 4.Now, zapewniając automatyzację procesów i szybkość reakcji. Zaimplementowane udoskonalenia mają pomóc firmom w projektowaniu i wytwarzaniu inteligentnych produktów, mogących rejestrować i analizować napływ informacji z czujników w całym łańcuchu dostaw. Umożliwia to klientom przeniesienie Industry 4.0 z inicjatywy ukierunkowanej na fabryki do strategii biznesowej obejmującej całą firmę.

Dzięki inicjatywnie Industry 4.Now, SAP zapewni wgląd do procesów biznesowych w czasie rzeczywistym. Wbudowane funkcje analityczne pomogą w podejmowaniu decyzji i kierowaniu nowymi modelami działalności i strumieniami przychodów.

SAP ogłasza strategię zunifikowanej sieci biznesowej

Kolejną z ogłoszonych strategii jest zapewnienie kompleksowej przejrzystości, zwiększonej wydajności i współpracy we wszystkich procesach łańcucha dostaw od planowania przez sourcing i zakupy, produkcję po operacje. Tworząc sieć inteligentnych przedsiębiorstw, SAP może pomóc firmom zdigitalizować procesy biznesowe wielu podmiotom.

Inicjatywa ta obejmuje swoim zasięgiem wszystkie systemy SAP, wykorzystując wiedzę z rozwiązań ERP działających w czasie rzeczywistym, zaawansowaną analitykę i skuteczne rozwiązania sieciowe, takie jak Ariba Network, SAP Asset Intelligence Network, SAP Logistics Business Network i rozwiązania SAP Fieldglass. Dzięki temu, powstanie swoista wspólna inteligencja wielu podmiotów w otwartej sieci biznesowej.

Dzięki nowej inicjatywie, firma będzie wspierać tworzenie zrównoważonych i opornych na obecne oraz przyszłe kryzysy łańcuchy dostaw i wartości, tworzenie nowych modeli biznesowych i zapewniać elastyczność niezbędną do radzenia sobie ze społeczno-gospodarczymi turbulencjami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: W dobrym tonie. PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.