Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, podsumował wyniki Galerii Katowickiej w pierwszej połowie 2024 r. Wiodące centrum handlowo-rozrywkowe w Polsce może pochwalić się bardzo dobrymi wskaźnikami zarówno pod kątem obrotów, odwiedzalności, jak i aktywności leasingowych.
Galeria Katowicka odnotowała w okresie styczeń – czerwiec br. wzrost obrotów o 8% rok do roku. Najwyższe przyrosty względem ubiegłego roku osiągnęły branże: Rozrywka, Food and Beverage oraz Zdrowie i Uroda. Najlepszym miesiącem pod kątem wyników sprzedażowych był luty 2024 r., kiedy to obroty wzrosły o 18% w ujęciu rok do roku.
O popularności Galerii Katowickiej świadczą także wyniki odwiedzalności. W pierwszym półroczu 2024 r. Galerię Katowicką odwiedziło ponad 7,6 mln klientów, co stanowi wynik o 2% lepszy w porównaniu do analogicznego okresu w 2023 r.
Centrum komercyjne wchodzące w skład portfela zarządzanego przez Savills IM w Polsce może pochwalić się także bardzo dobrymi wynikami dotyczącymi komercjalizacji. W pierwszych sześciu miesiącach 2024 r. podpisano 21 umów najmu o łącznej powierzchni ponad 2 300 mkw. Wśród najemców pojawiło się 5 nowych marek – Lindt, The North Face, Gorąco Polecam, Subway oraz Lego, które właśnie w Galerii Katowickiej zdecydowało się otworzyć swój pierwszy flagowy salon na Śląsku. Otwarcie sklepu o powierzchni ponad 370 mkw. zaplanowano na początek października br.
Ponadto, aż 16 dotychczasowych najemców zdecydowało się przedłużyć umowy najmu na kolejny okres, z czego 5 powiększyło zajmowane powierzchnie. Wśród marek, które związały się z Galerią Katowicką na kolejne lata są m.in. Pandora, BNP Paribas, Burger King, KFC, Pizza Hut, Starbucks, Tescoma czy Inglot.
Ilona Szafer, Head of Asset Management, Retail, Poland w Savills IM, skomentowała:
„Pierwsze półrocze 2024 r. wskazuje, że wraz ze stopniową poprawą wskaźników gospodarczych i ogólnych nastrojów na rynku, obroty najemców oraz odwiedzalność Galerii Katowickiej konsekwentnie rosną. O bardzo dużym potencjale biznesowym tego miejsca świadczą również wyniki leasingowe. Niezwykle pozytywny trend zapoczątkowaliśmy już w 2023 r., który to zakończył się 31 podpisanymi umowami najmu, o łącznej powierzchni 5 700 mkw. Nasze aktywności komercjalizacyjne z powodzeniem kontynuowaliśmy także w pierwszym półroczu br., czego efektem było kolejnych 21 podpisanych umów. Jest to dowód, że marki nam ufają, ale przede wszystkim widzą ogromny potencjał Galerii Katowickiej i możliwość dotarcia z ofertą do szerokiego grona klientów. Cieszymy się, że obiekt, którym zarządzamy z ramienia właściciela, stale wyznacza standardy dla całego rynku retailowego w Polsce i jest bardzo chętnie odwiedzany zarówno przez mieszkańców całej Aglomeracji Śląskiej, jak i gości przybywających do Katowic.”
Galeria Katowicka mieści się w ścisłym centrum Katowic i jest unikalnym kompleksem komunikacyjno-komercyjnym. Powierzchnia najmu obiektu wynosi 47,609 mkw. i obejmuje ponad 200 lokali, restauracji i punktów handlowych. Galeria Katowicka posiada także 10 salowe Multikino z salą Xtreme – najnowocześniejszą w Polsce, wyposażoną w system dźwiękowy Dolby Atmos oraz projektor laserowy 4K. Centrum handlowe połączone jest bezpośrednio z dworcem kolejowym i podziemnym terminalem autobusowym komunikacji miejskiej.
Galeria Katowicka została otwarta 18 września 2013 r., a jej właścicielem jest duży fundusz instytucjonalny. Za asset management Galerii Katowickiej odpowiedzialny jest Savills IM. Za zarządzanie, codzienne funkcjonowanie obiektu oraz kwestie związane z wynajmem powierzchni handlowej odpowiada natomiast APSYS Polska.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.
Transport
Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.
Polityka
M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne
Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.