Komunikaty PR

SCB: Banki jak platformy streamingowe

2022-10-26  |  09:35
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Platformy streamingowe, jak Netflix czy Spotify, przyzwyczaiły użytkowników do tego, że mają oni dostęp do wysokiej jakości dopasowanych usług na żądanie. Obecnie konsumenci chcą od banków takiego samego traktowania. Personalizacja bankowych doświadczeń jest bardzo ważna już dla 72 proc. klientów, jak donosi badanie Capco „Insight for Investments to Modernize Digital Banking”. Z jakimi jeszcze trendami warto się zapoznać, aby poprawić customer experience w bankach? Opowiada ekspert Santander Consumer Banku.

Wrocław, 25 października 2022 r. Dwie trzecie konsumentów jest w stanie zapłacić więcej za satysfakcjonującą obsługę – tak wynika z badania firmy Invoca „2022 Buyer Experience Benchmark”. Co to oznacza? Między innymi spersonalizowanie usługi pod daną osobę, a poza tym? Według danych zebranych przez Invoca, sprawne rozwiązanie sprawy, z którą przychodzi do nas klient, a przy tym unikanie sytuacji, w której przekierowujemy go od pracownika do pracownika. Jak wynika z badania firmy, ponad połowa konsumentów źle oceniła taką praktykę (54 proc. wskazań). Aż 59 proc. respondentów wypowiedziało się negatywnie także o nieprzyjemnych konwersacjach z osobami pracującymi w dziale customer service. Dlatego tak istotne jest, aby organizować pracownikom stałe szkolenia nie tylko ze zmieniających się usług, jakie oferuje dana firma, ale również z efektywnej komunikacji interpersonalnej.

- Warto w tym punkcie pamiętać również o czasie na reakcję – komentuje Jacek Wieczorkowski, Kierownik Zespołu Zarządzania Doświadczeniem Klienta z Santander Consumer Banku. – Postępująca digitalizacja usług – dodatkowo przyspieszona przez pandemię koronawirusa – i rosnące tempo życia sprawiły, że dzisiaj klienci chcą załatwiać sprawy najszybciej, jak to możliwe. Według HubSpot Research aż 90 proc. z nich oczekuje natychmiastowej odpowiedzi przy zgłaszaniu zapytania bądź problemu. Dla 60 proc. oznacza to reakcję w ciągu maksymalnie 10 minut.

Klienci chcą swobodnego przechodzenia między różnymi kanałami komunikacji

Wdrożenie strategii omnichannel jest tym, czego oczekuje aż 2/3 konsumentów – takie wnioski płyną z tegorocznego badania Broadridge dotyczącego consumer experience i komunikacji. Gładkie przechodzenie między kanałami to np. dostosowanie strony internetowej banku do wersji mobilnej i desktopowej czy możliwość udzielenia pomocy klientowi na podstawie jego zgłoszenia, niezależnie od tego jaką drogę kontaktu wybrał. Potwierdzają to dane zebrane przez Zendesk, według których więcej niż 70 proc. konsumentów oczekuje, że firmy powinny współpracować tak, aby nie musieli powtarzać tych samych informacji różnym pracownikom.

Co więcej, banki powinny inwestować w narzędzia samoobsługowe, które pozwolą klientom pozyskać potrzebne informacje, kiedy będą ich potrzebowali. Należą do nich interfejsy konwersacyjne, które pozwalają komunikować się znacznie szybciej i wygodniej, a jednocześnie są relatywnie proste w personalizacji. Przy okazji są też zdecydowanie mniej stresującą formą kontaktu dla klientów, którzy nie lubią kontaktu bezpośredniego.

Feedback kluczem do sukcesu

Na koniec warto wspomnieć również o nieocenionej roli feedbacku jako miernika jakości customer experience. Warto pytać klientów o ich opinię na temat dotychczasowej obsługi oraz o sugestie do tego, co ich zdaniem można poprawić.

- Poza ankietami, do oceny zadowolenia klientów warto stosować również pytania otwarte – dodaje Jacek Wieczorkowski z Santander Consumer Banku. – Pierwsza opcja zazwyczaj przekłada się na większą liczbę odpowiedzi, ale jest ograniczona ze względu na formę. W drugim przypadku możemy zyskać mniejszą liczbę komentarzy, jednak mamy szansę uzyskać unikalną opinię, która pomoże nam, nawet bardziej, w dalszych działaniach nacelowanych na poprawę customer experience.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy Biuro prasowe
2024-12-23 | 14:45

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

VeloBank otworzył swoją pierwszą placówkę w Grudziądzu, zlokalizowaną w centrum miasta przy ul. Mickiewicza 22, zaledwie kilka kroków od starówki. Dzięki dogodnej
Bankowość Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
2024-12-23 | 11:00

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Święta to czas, który kojarzy się ze spotkaniami w gronie rodziny i obdarowywaniem bliskich upominkami, ale to nie wszystko. Polacy kultywują tradycję dzielenia się i nie zapominają
Bankowość Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
2024-12-20 | 11:50

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej

Koniec grudnia to czas na upominki. W tym roku można się ich spodziewać nie tylko od Świętego Mikołaja, ale również od VeloBanku, który przygotował dla klientów kilka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.