Selena przejmuje Imperalum – lidera portugalskiego rynku produktów bitumicznych
Grupa Selena, globalny producent i dystrybutor produktów chemii budowlanej, podpisała warunkową umowę zakupu udziałów portugalskiej spółki Imperalum, planując rozszerzenie swojej oferty w zakresie membran bitumicznych (potocznie: pap). Umowa zakłada nabycie 90,1% udziałów w tej spółce, zapewniających kontrolę 100% praw kapitałowych i głosu. Przejęcie Imperalum jest zgodne ze strategią międzynarodowej ekspansji Seleny.
Imperalum jest producentem pap modyfikowanych APP – ataktycznym polipropylenem, które mają wysoką temperaturę mięknienia. Papy plastomeryczne zapewniają wysoką stabilność powierzchni i mogą być stosowane na dachach o różnym spadku, a nawet na powierzchniach pionowych. Powstała w 1968 roku firma ma dziś istotny udział w rynku membran bitumicznych w Portugalii. Dzięki zakupowi tej spółki, Grupa Selena chce uzupełnić ofertę produktową pap i hydroizolacji płynnych oraz umocnić swoją dywizję Waterproofing – rozwiązań hydroizolacyjnych – w Zachodniej Europie. Warunkiem transakcji jest uzyskanie zgody portugalskiego urzędu antymonopolowego.
– Najnowsza transakcja Grupy Selena to wzmocnienie naszej pozycji na rynkach zachodnich i jednocześnie rozwój mocy produkcyjnych. Marka Imperalum jest doskonale znana na portugalskim rynku. Co kluczowe, firma posiada własną fabrykę pod Lizboną i od dekad jest punktem odniesienia dla firm wykonawczych w specyfikacji bitumicznych rozwiązań hydroizolacyjnych. Te elementy są dla nas bardzo istotne ze strategicznego punktu widzenia – chcąc się rozwijać, musimy zwiększać nasz dostęp do poszczególnych rynków, a także mieć silną bazę w postaci zakładów produkcyjnych i myśli technologicznej – mówi Sławomir Majchrowski, prezes zarządu Grupy Selena.
Przejęcie spółki, która posiada bogate doświadczenie w opracowywaniu zaawansowanych technicznie rozwiązań hydroizolacyjnych, będzie uzupełnieniem oferty marki pokryć dachowych Matizol, należącej do Grupy Selena od 2010 roku. Dzięki nabyciu spółki Imperalum, Selena wzmocni swoją pozycję w segmencie hydroizolacji i w innych grupach produktowych w Portugalii. Imperalum, oprócz pap, produkuje także emulsje bitumiczne, a sprzedaje także izolacje akustyczne, termoizolacje i inne produkty dostosowane do wymagań lokalnego rynku. Rozwiązania tej spółki stosowane są na licznych obiektach w Portugalii, a także w Hiszpanii: na stadionach piłkarskich, centrach handlowych, sklepach wielkopowierzchniowych, mostach, lotniskach i innych budynkach użyteczności publicznej.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.