Seniorzy porozmawiają z FH DOM na czacie lub podczas video-rozmowy
Najstarszy i największy na polskim rynku fundusz hipoteczny uruchomił dwie nowe możliwości kontaktu z konsumentami z poziomu swojej strony internetowej. Seniorzy, którzy dotychczas mogli kontaktować się z funduszem telefonicznie lub mailowo mają teraz do wyboru dwa dodatkowe narzędzia: czat i video-rozmowę. Nowa funkcjonalność jest wzbogacona o instrukcję „krok po kroku” oraz podstawowe informacje na temat korzystania z powyższych rozwiązań.
Z danych opublikowanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej wynika, że już ponad rok temu w sieci surfował co trzeci senior. Co piąty emeryt twierdził jednak, że nie korzysta z Internetu, bo boi się być oszukany i się na tym nie zna. Pandemia spowodowała jednak, że liczba seniorów skłaniającym się ku nowinkom i postępowi technologicznemu staje się coraz większa. – Od ponad dziesięciu lat obserwujemy jak zmienia się rynek dóbr senioralnych. Ewoluuje również sposób komunikacji z seniorami. Emeryci stają się coraz bardziej otwarci na komunikację za pośrednictwem Internetu i szeroko pojętych mediów społecznościowych. Pandemia spowodowała, że proces „przenoszenia” się do Internetu, nie tylko w sprawach towarzyskich, ale również podczas załatwiania sprawunków, robienia zakupów, komunikacji z bankami czy innymi instytucjami znacznie przyspieszył i to również wśród osób 60 plus – podkreśla Robert Majkowski, Prezes Funduszu Hipotecznego DOM.
Hop do przodu, ale z kołem ratunkowym
Fundusz zachęca seniorów do korzystania z czatu lub video-rozmów, ale nie pozostawia ich bez dodatkowych informacji instruktażowych. – W krótkich komunikatach tłumaczymy czym różni się czat od video-rozmowy, dla kogo są poszczególne rozwiązania, jaki sprzęt trzeba posiadać i jak „krok po kroku” zacząć taką rozmowę – mówi Piotr Jakubowski, Marketing Manager Funduszu Hipotecznego DOM. Czat i video-rozmowa są dostępne w dni robocze, w godz. 9:00-17:00. W pozostałe dni (np. niedzielę) senior może zostawić swój telefon lub e-mail, by konsultant mógł się z nim skontaktować w dniu roboczym.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Z danych UKE wynika, że jednym z najważniejszych „hamulców”, dla których seniorzy boją się korzystać z Internetu jest strach przed oszukaniem, wyłudzeniem haseł do skrzynki mailowej itd. Pod koniec 2020 roku ruszyła ogólnopolska kampania Ministerstwa Cyfryzacji, Państwowego Instytutu Badawczego NASK i Warszawskiego Instytutu Bankowości, która ma edukować seniorów na temat bezpieczeństwa w sieci. Kampania obejmuje pięć krótkich filmów instruktażowych jak bezpiecznie surfować, jak załatwiać sprawy online (także te urzędowe), jak zabezpieczać swoje dane i unikać metod najczęściej stosowanych przez oszustów. Kampania stawia jednak największy nacisk na to, by dzieci i wnukowie wpierali osoby starsze w nauce i codziennym korzystaniu z Internetu. – Bezpieczeństwo rozwiązań online jest kluczowe, ale ważne jest również wsparcie, dlatego zapewniamy go seniorom. Odpowiadamy na pytania, pokazujemy, zapoznajemy, pomagamy postawić pierwszy krok, chociażby w takim kanale jak czat czy video. To procentuje, bo osoby starsze chcą iść do przodu i wystarczy niewiele, by im to umożliwić – podsumowuje Robert Majkowski.
Czat, czy video-rozmowa?
Warto przypomnieć, że aby połączyć się z konsultantem na czacie (czyli w okienku, w którym można komunikować się w formie tekstowej w czasie rzeczywistym) wystarczy dowolny komputer, tablet czy smartfon z dostępem do Internetu. Po wejściu na stronę internetową danej firmy wystarczy zazwyczaj zaczekać, aż pojawi się okienko z hasłem: „Porozmawiaj z nami”. Po kliknięciu w okienko można zacząć rozmowę z konsultantem.
Aby skorzystać z video-rozmowy trzeba posiadać komputer/laptop z kamerą lub telefon czy tablet z dostępem do Internetu i kamerą z przodu. Zazwyczaj video-rozmowę z danym konsultantem trzeba wcześniej umówić klikając w odpowiedni przycisk na stronie internetowej danej firmy. Wtedy trzeba wybrać preferowany dzień i godzinę rozmowy, a następnie podać maila, na którego otrzyma się linka z zaproszeniem do spotkania. W umówionym terminie trzeba wejść ponownie w otrzymaną (na maila) wiadomość i kliknąć w przesłany link, by otworzyło się okno przeglądarki z dostępem do video-rozmowy. Przed uruchomieniem trzeba sprawdzić, czy dźwięk oraz mikrofon są włączone.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.