Serwicyzacja sprzyja odważnym: wyniki badania IDC Servitization Barometer
IFS Poland
ul. M. Flisa 6
02-247 Warszawa
anna.machol|ifs.com| |anna.machol|ifs.com
+48 512 134 493
https://www.ifs.com/pl/
IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformował o wynikach pierwszej edycji badania IDC Servitization Barometer* — opartej na danych ocenie stopnia wdrożenia serwicyzacji przez firmy na całym świecie.
Barometr jest zasilany danymi z badania sponsorowanego przez IFS, które zostało przeprowadzone w lipcu 2019 r. i objęło 420 firm z branż mających do czynienia z fizycznym łańcuchem wartości. Na podstawie wyników badania firma IDC opracowała ramy dojrzałości serwicyzacji (Servitization Maturity Framework), które dzielą firmy na cztery kategorie:
- „Dużo drzazg”: przedsiębiorstwa te stanowią 14% respondentów. Charakteryzują się one pofragmentowanymi operacjami obejmującymi odizolowane od siebie, ręczne procesy i pofragmentowane systemy biznesowe, które zapewniają mały wgląd w wydajność lub nie zapewniają go wcale.
- „Przyczepa”: przedsiębiorstwa te stanowią 49% respondentów. Przeprowadziły one już standaryzację swoich operacji zaplecza i obsługi klienta, ale brakuje im jeszcze integracji pomiędzy tymi dwoma obszarami.
- „Połączone”: przedsiębiorstwa te stanowią 39% respondentów. Połączone przedsiębiorstwa zintegrowały operacje zaplecza i obsługi klienta w obu kierunkach i wykorzystują zaawansowane technologie, takie jak internet rzeczy do zasilania podstawowych systemów danymi w czasie rzeczywistym.
- „Bez granic”: przedsiębiorstwa te stanowią zaledwie 3% respondentów. Są to firmy, których procesy zaczynają się i kończą poza przedsiębiorstwem, a ich operacje i stosowane technologie umożliwiają połączenie ze sobą różnych elementów łańcucha wartości.
Co prawda jedynie niewielki odsetek przedsiębiorstw wspiął się na czwarty etap serwicyzacji, co stanowi szansę dla firm, które działają odważnie i szybko, ale badanie IDC podkreśla wymierne korzyści finansowe i operacyjne osiągnięte przez połączone przedsiębiorstwa, stanowiące ponad jedną trzecią ankietowanych firm z całego świata i zbliżające się do stanu pozbawionego granic:
- Osiągają średnio o jedną trzecią wyższe przychody z usług niż porównywalne przedsiębiorstwa (jako odsetek łącznych przychodów)
- Mają 5 razy większe szanse na roczny wzrost przychodów o ponad 5%
- Mają o wiele większe szanse na zwiększenie rentowności dzięki inicjatywom związanym z transformacją cyfrową
„Ramy dojrzałości wskazane w tym badaniu stanowią punkt odniesienia dla przedsiębiorstw produkcyjnych, pozwalający im porównać swoją obecną sytuację z aspiracjami na przyszłość” — powiedział Phil Carter, Chief Analyst w IDC Europe. „W warunkach obecnego kryzysu przedsiębiorstwa, które połączyły produkty z usługami lub zaoferowały ich funkcje w modelu opartym na zużyciu, już teraz mają przewagę nad konkurencją. Producenci przeprowadzający taką transformację powinni domagać się aplikacji, które są z samej swojej natury połączone w całym łańcuchu wartości, od fabryki do obsługi klienta i serwisu”.
„Badanie to potwierdza trendy, jakie obserwujemy wśród naszych klientów z branży produkcyjnej. Wielu z nich stosuje strategie serwicyzacji, aby czerpać korzyści finansowe ze swojej wiedzy specjalistycznej i docierać do większej części swoich łańcuchów wartości” — powiedziała Marne Martin, prezes działu IFS Service Management Unit. „IDC Servitization Barometer prezentuje również kluczowe przeszkody, z jakimi mają do czynienia przedsiębiorstwa z branży produkcyjnej, takie jak niedobór kwalifikacji wewnątrz firmy i odwieczny problem stosowania starszych, niepołączonych ze sobą systemów biznesowych”.
Bezpłatny egzemplarz IDC Servitization Barometer można pobrać tutaj: https://www.ifs.com/corp/sitecore/media-library/assets/2020/04/23/idc-servitization-barometer-charting-your-path-to-new-revenue-streams.
*Opracowanie IDC sponsorowane przez IFS pt. „IDC Servitization Barometer: Charting your way to new revenue streams, IDC #EUR145572819, październik 2019.
Informacje o firmie IFS
IFS opracowuje i dostarcza oprogramowanie dla przedsiębiorstw z całego świata, które zajmują się produkcją
i dystrybucją wyrobów, budową i utrzymaniem majątku oraz zarządzaniem działalnością ukierunkowaną na usługi. Specjalizacja branżowa naszych pracowników i rozwiązań oraz zaangażowanie w zapewnianie korzyści każdemu
z naszych klientów pozwoliły firmie IFS zdobyć pozycję cenionego lidera i najczęściej polecanego dostawcy w naszym sektorze. Nasz zespół składa się z 4000 pracowników i coraz większej sieci partnerów. Wspierają oni ponad 10 000 klientów na całym świecie w kwestionowaniu status quo i zdobywaniu przewagi nad konkurencją.
Nasze oprogramowanie dla przedsiębiorstw może pomóc Twojej firmie już dziś — więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem ifs.com.
Obserwuj nas na Twitterze: @IFSPoland
Odwiedź bloga IFS poświęconego technologii, innowacji i kreatywności: blog.ifs.com
Osoby najlepiej wykształcone padają najczęściej ofiarą oszustów
INNO3D zapowiada udział na targach CES 2025. Szykuje się niezapomniany pokaz now
Odkryj PowerWalker VFI 1000-3000 LICR IoT
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele
Rok obowiązywania ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej nie przyniósł znaczących zmian w systemie opieki nad seniorami, ale zdaniem lekarzy dzięki niej więcej rozmawia się o problemach tego sektora i szuka się odpowiednich rozwiązań, bardziej dopasowanych do krajowych realiów. Problemem pozostaje brak geriatrów oraz brak odpowiedniej liczby oddziałów geriatrycznych. Eksperci postulują możliwość przygotowania lekarzy innych specjalizacji do opieki nad seniorami, przede wszystkim POZ, a także położenie większego nacisku na wielodyscyplinarne podejście do tej opieki.
Konsument
Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline.
Konsument
Nowy rok to dobry moment na refleksję nad celami finansowymi. Polacy mają coraz większą świadomość konieczności budowania kapitału
Pandemia, wojna w Ukrainie i najwyższa od kilkudziesięciu lat inflacja – wszystkie te kryzysy, które wydarzyły się w ciągu niespełna pięciu lat, nadszarpnęły oszczędności Polaków i wielu z nich skłoniły do zastanowienia się nad swoją przyszłością finansową i jej zabezpieczeniem. Wciąż jednak na tle innych krajów UE poduszka finansowa Polaków jest skromna. Według Doroty Sierakowskiej, analityczki rynków surowcowych, przedsiębiorczyni i inwestorki, przełom roku to dobry moment na podjęcie planów finansowych, a najważniejszą zasadą inwestycji, chroniącą przed kryzysami, powinno być zróżnicowanie portfela.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.