Shell we współpracy z Toyotą i Hondą rozbuduje sieć stacji wodorowych
Władze stanu Kalifornia dofinansowały budowę 51 punktów tankowania wodoru, które są przedmiotem wspólnego projektu Shell Hydogen, Toyoty i Hondy. Projekt otrzymał dotację California Energy Commission (CEC) w wysokości 40,8 miliona dolarów.
Nowe punkty tankowania wodoru zostaną zbudowane na 48 istniejących stacjach Shella. Oprócz tego dwie stacje wodorowe dla samochodów osobowych Shell Hydrogen zostaną zmodernizowane, a na stacji tankowania ciężarówek zostanie dodany dystrybutor dla aut osobowych. W ramach współpracy z Shellem Toyota i Honda zobowiązały się do zwiększenia sprzedaży samochodów na ogniwa paliwowe, aby rozszerzyć bazę klientów stacji wodorowych Shell Hydrogen. Obecnie w Kalifornii istnieje dziewięć stacji wodorowych tej sieci. Siedem z nich powstało dzięki poprzedniej edycji programu grantowego California Energy Commission (CEC).
Jak podkreśla Komisja Energii CEC, inwestycja ta przyspieszy rozwój rynku stacji tankowania wodoru, aby zapewnić infrastrukturę nowym samochodom na ogniwa paliwowe, które wyjadą na drogi w latach 2021-2024. Chodzi m.in. o pojawienie się na rynku nowej generacji Toyoty Mirai, której roczna produkcja ma być 10-krotnie większa od aktualnego modelu.
Toyota Mirai już dziś jest najpopularniejszym samochodem na ogniwa paliwowe na rynku. Do końca 2019 roku japoński koncern sprzedał ponad 10 tys. egzemplarzy tego samochodu. Wodorowy sedan swoją światową premierę miał pod koniec 2014 roku w Japonii, zaś w następnym roku wszedł na rynki Europy i Stanów Zjednoczonych. Samochód jest produkowany w znacznej mierze ręcznie w ekskluzywnej fabryce Motomachi, gdzie powstawał m.in. Lexus LFA, a obecnie jest montowany Lexus LC.
Druga generacja Mirai to luksusowy sedan, pod wieloma względami przypominający swoich kuzynów spod marki Lexus. Została opracowana na modułowej platformie GA-L, dzięki której auto ma sztywniejszą konstrukcję, niżej położony środek ciężkości i lepsze właściwości jezdne od aktualnego modelu. Nowy Mirai będzie miał o 30% większy zasięg od obecnej generacji. Pod koniec 2020 roku trafi do sprzedaży w Japonii, USA i wybranych krajach Europy, zaś w Polsce będzie prawdopodobnie dostępny od 2021 roku. Aby stało się to możliwe, Toyota nawiązała w Polsce współpracę z PGNiG w dziedzinie rozwoju technologii wodorowych i budowy pierwszej stacji tankowania wodoru naszym kraju.

Sieć stacji paliw MOYA otworzyła jubileuszową 500. stację w Kobyłce

Koniec przebudowy ul. Suwak. Na Służewcu pojedziemy nową ulicą!

Modernizacje w branży wod-kan
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.